به گزارش پارس نیوز، 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعال است که سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد شد و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

احد وظیفه افزود: شدت بارش‌ها در غرب چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزوین خواهد بود.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز عمده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی خواهد بود.

به گفته وظیفه فردا یکشنبه در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز شنبه وزش باد شدید در غرب کرمان، شمال فارس، برخی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان، مرکزی و جنوب آذربایجان شرقی و غربی پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، سواحل بوشهر و خوزستان تا ظهر امروز مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز، فردا و پس فردا نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام شده است.