به گزارش پارس نیوز، 

بازی بارسلونا در دلاسرامیکا در حالی به نودمین دقیقه رسید که تابلوی نتایج نشان از برتری ۴-۲ ویارئال داشت. ۱۰ نفره شدن زیردریایی های زرد در دقیقه ۸۶ امیدها را به بازگشت زنده کرده بود. مسی با یک کاشته دیدنی تنها لحظاتی بعد از ورود به وقت های اضافه اختلاف را به حداقل رساند و در شرایطی که وقت های اضافه نیز به پایان رسیده بود، آخرین ضربه بازی با پای چپ لوئیس سوارز وارد دروازه ویارئال شد تا بارسلونا حداقل امتیاز را از ویارئال به خانه ببرد. این، آخرین و جدیدترین قسمت از بازگشت های بارسلونا در این فصل بوده است؛ بازگشت هایی که بلوگرانا صدرنشینی اش را به آن ها مدیون است.

در ماه نوامبر و در وایکاس، بارسلونا با گل دقیقه ۱۰ لوئیس سوارز از وایکانو پیش افتاد، پوزو و آلوارو گارسیا دو بار برای مردان میشل گلزنی کردند تا بارسلونا ۲-۱ عقب بیفتد. این نتیجه تا دقیقه ۸۷ هم پابرجا بود تا این که عثمان دمبله گل تساوی را به ثمر رساند و لوئیس سوارز در دقیقه ۹۰، گل سه امتیازی مردان والورده را در مادرید به ثمر رساند؛ اولین کامبک جدی فصل ۲۰۱۸.

در ۲۳ فوریه و در رامون سانچز پیسخوان نیز اتفاقی کم و بیش مشابه رقم خورد. بارسا نیمه اول دیدار با سویا را با شکست ۲-۱ به رختکن رفت اما لیونل مسی در دقیقه ۶۷ دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند تا بازی مساوی شود. در دقیقه ۸۵ مسی هت‌تریک خود را کامل کرد و در سومین دقیقه وقت های تلف شده لوئیس سوارز با یک چیپ نرم دروازه توماس واچلیک را فرو ریخت تا پیروزی در آندلس تثبیت شود. بارسا در این بازی بازنده نبود اما گل های بعد از دقیقه ۸۰، یک امتیاز را برای آبی اناری ها به ۳ امتیاز تبدیل کرد.

در همان نوامبر ۲۰۱۸ و سه هفته بعد از کامبک وایکاس، عثمان دمبله این بار تماشاگران حاضر در واندا متروپولیتانو را وادار به سکوت کرد. اتلتیکو مادرید با گل دقیقه ۷۷ دیگو کاستا پیش افتاده بود اما دمبله در اولین لحظات ۴دقیقه وقت اضافه روی پاس مسی نگذاشت تا اوبلاک یک کلین شیت دیگر را ثبت کند. شاید اگر آن گل نبود، اکنون رقابت جدی تری را در بالای جدول شاهد بودیم.

در سپتامبر نیز بارسلونا در نیوکمپ با گل اسکار دی‌مارکوس از اتلتیک بیلبائو عقب افتاده بود با گل دقیقه ۸۴ منیر الحدادی بازی را به تساوی کشاند تا از شکست خانگی فرار کند.

در مجموع، در فصل ۲۰۱۸ بارسلونا با گل های بعد از دقیقه ۸۰، هشت امتیاز به دست آورده که دقیقا به اندازه اختلافی است که این تیم با نزدیک ترین تعقیب کننده اش، اتلتیکومادرید ایجاد کرده است. واکنش مثبت مردان والورده در دقایق پایانی و تسلیم نشدن تا لحظه سوت پایان، کلید صدرنشینی بارسلونا در رقابت های این فصل بوده است.