به گزارش پارس نیوز، 

باشگاه ماشین سازی تبریز در ابتدای لیگ هجدهم با تصمیم محمد رضا زنوزی جایگزین تیم گسترش فولاد تبریز شد و در لیگ برتر حضور یافت.

 باشگاه ماشین سازی فقط امتیاز گسترش فولاد را خریداری کرد و بازیکنان فصل قبل که در تیم گسترش فولاد بازی می‌کردند در فصل هجدهم با لباس ماشین سازی به مصاف حریفان خود رفتند.

با وجود تغییر نام گسترش فولاد به ماشین سازی، سرمربی این تیم تغییری نکرد و فیروز کریمی در لیگ هجدهم هدایت ماشین سازان را برعهده گرفت.

تغییر و تحولات در کادر فنی ماشین سازی 

ماشین سازی با هدایت فیروز کریمی در ۴ هفته ابتدایی لیگ هجدهم برابر حریفانش فقط تساوی بدست آورد و در نهایت تیم ذوب آهن نوار تساوی‌های ماشین سازی را قطع کرد و اولین شکست این تیم را در لیگ برتر رقم زد. البته بعد از این شکست خانگی، کریمی از مدیریت ماشین سازی و کیفیت بازیکنانش انتقاداتی کرد که در نهایت این مربی از سوی اعضای هیئت مدیره این تیم تبریزی کنار گذاشته شد.

ماشین سازی در نیم فصل دوم لیگ برتر متحول شد

رضا مهاجری که در ابتدای فصل هجدهم مدیرفنی تراکتورسازی بود بعد از توافق با مسئولان ماشین سازی هدایت این تیم تبریزی را برعهده گرفت. تغییر و تحولات در کادر فنی برای ماشین سازی خوش یمن بود و مهاجری که از هفته هفتم سرمربی ماشین سازی شد در نهایت توانست شوک مثبتی به این تیم وارد کند و این تیم تبریزی نتایج نسبتا خوبی برابر رقبای خود کسب کرد.

کمبود بازیکن دردسر مهاجری در ماشین سازی 

ماشین سازی در نقل و انتقالات ابتدای فصل هجدهم نتوانست فعالیت چشمگیری داشته باشد و در طول بازی‌های نیم فصل اول از کمبود بازیکن به شدت رنج می‌برد. البته مسئولان این تیم تبریزی قول دادند که در نقل و انتقالات زمستانی این نقیصه را جبران می‌کنند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.

در حالی بازیکنان تاثیرگذار از ماشین سازی جدا شدند که قبل از آن مسئولان تبریزی بیان کردند که به علت کمبود بازیکن، خروجی زیادی در نقل و انتقالات زمستانی ندارند، اما پیمان بابایی مهاجم جوان ماشین سازی به سومقاییت باکو آذربایجان پیوست و سید احمد موسوی بازیکن شاخص این تیم هم به تراکتورسازی انتقال یافت.

البته چند بازیکن شاخص ماشین سازی از جمله ده خسوس دروازه بان این تیم و کنعانی زادگان مدافع ملی پوش سبزقبایان قصد جدایی از این تیم تبریزی داشتند، اما در نهایت ماشین سازان موفق به حفظ این بازیکنان شدند.

با توجه به اینکه مالکیت تراکتورسازی و ماشین سازی مشترک است شاهد تبادل بازیکن بین این ۲ تیم تبریزی بودیم و در لیگ هجدهم هم چند بازیکن از ۲ تیم به تیم همشهری خود می‌رفتند.

یوسف سیدی که از ماشین سازی به تراکتورسازی پیوسته بود در نهایت نتوانست با شرایط تیم جدید خود وفق شود و عطای حضور در تراکتورسازی را به لقایش بخشید و دوباره راهی تیم سابقش ماشین سازی شد.

هری فوریستر هم از تراکتورسازی به ماشین سازی منتقل شد، اما او بعد از مدتی به کشورش بازگشت و مسئولان ماشین سازی هم بعد از غیبت طولانی این بازیکن به صورت یک طرفه قرارداد او را فسخ کردند.

ماشین سازی در نیم فصل دوم لیگ برتر متحول شد

شکست در دربی تبریز نقطه تاریک ماشین سازی 

ماشین سازی در نیم فصل دوم متحول شده است و قبل از شکست در دربی تبریز توانسته بود نتایج خوبی برابر رقبای خود بدست آورد. همانطور که مهاجری سرمربی این تیم اعلام کرده است این تیم تبریزی شانس قهرمانی و دغدغه سقوط ندارد و فقط به دنبال این است که جایگاه خود را در میانه‌های جدول حفظ کند.   

گل‌های مشکوکی که ماشین سازی برابر تراکتورسازی در دربی تبریز دریافت کرد باعث شد که هجمه انتقادات به مالکیت مشترک این ۲ باشگاه تبریزی افزایش یابد به همین علت زنوزی مالک متمول تبریزی قصد دارد ماشین سازی را در پایان فصل هجدهم به فرد دیگری واگذار کند تا مسائل حاشیه‌ای کاهش یابد.