به گزارش پارس نیوز، 

گزارش روزنامه Sabah ترکیه عینا از سایت این روزنامه ترجمه شده و هیچ دخل و تصرفی نداشتم (لینک خبر). نه مبالغه ای در کار هست نه غرض ورزی به نفع مهاجم ایرانی. مسئله اصلی اینه که بیشتر کاربرای سایت طرفداری سوپرلیگ ترکیه رو پیگیری نمی کنن. خبرهایی از NTV Spor، Takvim، Gunes و FotoSpor در مورد اینکه جاگنه نتونسته توقعات رو برآورده کنه.

برای درک مطلب موردنظر، کافیه نگاهی به کامنت های طرفدارای بایرن مونیخ زیر خبرهای این تیم بندازین. لواندوفسکی تو این فصل آمار فوق العاده ای داشته و تو 37بازی 31 گل زده. ولی کامنت ها پر از انتقاده و اینکه لواندوفسکی باید از بایرن بره و حتی اینکه تابستون سال گذشته باید مهاجم بهتری جذب می شد. دلیل این اعتراضات هم موقعیت های گلیه که این مهاجم لهستانی از دست میده و البته عدم گلزنی تو بازی های بزرگ بایرن تو لیگ قهرمانان اروپا (خبرنگار کیکر هم همین رو ازش پرسید). آخرین نمونه ش هم بازی با فرایبورگ بود که لوا موقعیت های زیادی رو خراب کرد و 3امتیاز و صدر جدول از دست رفت.

گالاتاسارای با توقعات و امیدهای زیادی ام بایه جاگنه رو جذب کرد. مهاجمی که همون نیم فصل اول تو کاسم پاشا، عنوان آقای گلی فصل رو برای خودش رزرو کرده بود. ولی توقعات برآورده نشد و این رو نمیشه با آمار توضیح داد. به عنوان مثال، بزرگ ترین توقع باشگاه و طرفدارا از جاگنه، گلزنی تو لیگ اروپا بود. جاگنه تو هر دو بازی رفت و برگشت گالاتاسارای-بنفیکا حاضر بود ولی گل نزد. بعد حذف گالا، توییت های انتقادی طرفدارا شروع شد.

تو سوپرلیگ ترکیه، جاگنه تو همون بازی اول سعی کرد با دست دروازه حریف رو باز کنه و کارت زرد گرفت. چطور ممکنه مهاجمی تو این سطح و تو لیگی که VAR داره بخواد همچین کاری بکنه؟ جالب تر اینه که تو همون بازی، مهاجم حریف رو در حالت حمله، زد و داور می تونست با کارت زرد دوم اخراجش کنه ولی شانس آورد و تو زمین موند. همین دو حرکت باعث شد طرفدارا یاد کارت قرمزهای قبلیش تو کاسم پاشا بیفتن. به عنوان مثال یه بار وقتی کارت زرد داشت با ماسک خوشحالی کرد و کارت زرد دوم رو گرفت و اخراج شد! مصطفی دنیزلی (سرمربی کاسم پاشا) نزدیک بود سکته کنه!

جالبه بدونین از نظر بعضی از کارشناسا و طرفدارا، میتروعلو ترانسفر بهتری بوده. به خاطر عملکرد این مهاجم یونانی تو زمین و همکاریش با بازیکنای گالاتاسارای و البته گل حساسی که تو دقیقه 90 بازی با آک حیصار زد و 3امتیاز رو به تیم تقدیم کرد. بعضی روزنامه های ترکیه هم به وزن گل های جاگنه اشاره می کنن. مثلا اینکه تو برد 5-0 گالا جلو آنتالیاسپور چقدر گلزنی ارزش داره و آیا ارزش گلزنی تو بازی هایی که برنده زمین مشخص شده، با بازی هایی که نتیجه مساویه، یکیه یا نه. فراموش نکنین، دو گل سردار آزمون تو بازی با فنرباحچه، حکم صعود زنیت رو امضا کرد و لیگ اروپا رقابت خیلی مهمی برای تیم های ترکیه ست. درست مثل قهرمانی تو لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه های بزرگ اروپا!

در آخر هم باید گفت همه این صحبت ها و کلا نظر دادن در مورد فوتبال نسبیه و به سلیقه و نظر و دیدگاه گوینده بستگی داره. روزنامه نگارهای ترکیه هم مثل روزنامه نگارهای هرجای دیگه ای تو دنیا، نظر و دیدگاه شون رو تو گزارش ها و یادداشت ها میارن که نه میشه گفت 100درصد درسته نه میشه گفت 100درصد غلطه. شاید در ادامه فصل جاگنه، فاصله با باشاک شهیر رو از بین ببره و تیم فاتح تریم رو به قهرمانی برسونه. شاید سردار آزمون دیگه نتونه برای زنیت گل بزنه. شاید اگه سردار پیراهن گالا رو می پوشید اصلا موفق نمیشد. و هزار شاید دیگه!