به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ باید به مصاف الاهلی عربستان برود. این تیم تا پایان هفته دوم این مسابقات در رده دوم قرار دارد و بالاتر از پرسپولیس و السد است. این تیم در چارچوب هفته نخست لیگ قهرمانان مقابل السد با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و سپس از پاختاکور شکست خورد تا در رده سوم قرار بگیرد.

از سویی دیگر، پرسپولیس در هفته اول در ورزشگاه آزادی با نماینده ازبکستان یک - یک کرد و سپس مقابل السد شکست خورد تا قعرنشین گروه D. باشد.

الاهلی ستاره‌های زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به یاسر المسیلیم، سعد الموالد، محمد الفتیل، تیسیر الجاسم، محمد اسیری، عبدالشافی، تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه، آدریان سانتوس، حسین عبدالغنی و ... اشاره کرد.

تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه و آدریان سانتوس ۴ بازیکن خارجی الاهلی هستند که با صلاحدید سرمربی این تیم به لیگ قهرمانان راه یافتند و بازی‌های خوبی در هفته‌های اخیر انجام دادند. السومه سوریه‌ای در این فصل لیگ عربستان همراه با دیگانینی از کیپ ورد ۱۳ گل به ثمر رسانده و زوج خطرناکی در خط حمله نماینده عربستانی محسوب می‌شوند. این تیم در لیگ عربستان در رده پنجم قرار دارد و به نظر می‌رسد شانسی برای قهرمانی در لیگ عربستان ندارد.

الاهلی تاکنون ۳ مرتبه قهرمان لیگ عربستان شده و ۹ بار نیز به مقام نایب قهرمانی رسیده است. آن‌ها ۱۳ مرتبه جام پادشاهی عربستان، ۶ مرتبه جام ولیعهد، ۳ مرتبه جام شاهزاده فیصل بن فهد و یک بار نیز سوپرکاپ عربستان را فتح کرده اند. آن‌ها همچنین در حوزه بین المللی نیز ۳ بار قهرمان جام شورای همکاری خلیج فارس شدند و یک مرتبه نیز قهرمان باشگاه‌های عربی. این تیم همچنین دو بار نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است که هر دو بار مغلوب شده اند و موفق به قهرمانی در آسیا نشدند.

سرمربی این تیم خورخه فوساتی اروگوئه‌ای است. او متولد ۱۹۵۲ در اروگوئه است و در زمان بازیگری به عنوان دروازه‌بان در تیم‌های زیادی بازی کرده است، اما از سال ۱۹۹۳ به مربیگری روی آورد و با ریورپلاته کار خود را آغاز کرد. از تیم‌های مطرحی که او مربیگری کرده است، می‌توان به تیم ملی اروگوئه، تیم ملی قطر، السد، الریان، الشباب امارات و ... اشاره کرد.

فوساتی در دوران مربیگری افتخارات زیادی را بدست آورده که می‌توان به قهرمانی در لیگ اروگوئه، لیگ ستارگان قطر، لیگ قهرمانان آسیا و رده سومی رقابت‌های کوپا آمریکا در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد.