به گزارش پارس نیوز، 

با ورود سامانه بارشی به کشور امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی در قزوین، البرز، تهران،  بارش باران، رعد وبرق،وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد، بارش تگرگ و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی بارش برف رخ خواهد داد.

در این روز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق یزد بارش به صورت پراکنده خواهد بود. بارش در روز یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام لرستان، خوزستان همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود. روز دوشنبه به جز استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز یکشنبه خواهد بود.

شدت بارش در روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان است. روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور و از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهد بود که در شرق و جنوب شرق احتمال خیزش گردوخاک نیز وجود دارد روز یکشنبه و دوشنبه نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس و سه شنبه قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج است.

تشدید بارش های بهاری  از دوشنبه در نواحی غربی کشور

تشدید بارش های بهاری  از دوشنبه در نواحی غربی کشور

 

تشدید بارش های بهاری  از دوشنبه در نواحی غربی کشور