به گزارش پارس نیوز، 

تناقض هایی که اگر آنها را کنار یکدیگر قرار دهیم مشخص می شود که تیم شفر از چه مشکلاتی رنج می برد. بیایید تناقض ها را با هم مرور کنیم و آنها را کنار هم قرار دهیم. این یافته‌ها بر اساس تصاویر تلویزیونی و حضور خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران در پشت دروازه پرسپولیس است. تناقض ها را با هم مرور می کنیم.

1- داستان از اعلام ضربه پنالتی شروع می شود. آن چیزی که در تصاویر تلویزیونی مشخص است اینکه رحمتی خودش را به سمت محوطه جریمه پرسپولیس می رساند تا بازیکنان سرخابی را جدا کند و ماجرای اعتراض به پنالتی را مدیریت! اما چهار بازیکن به سمت توپ رفته اند. فرشید اسماعیلی، منشا، پاتوسی و ایسما! ایسما کنار می کشد تا توپ پنالتی بین پاتوسی، منشا و فرشید دست به دست شود اما به یکباره رحمتی با منشا صحبت می کند و پاتوسی کنار می کشد. نهایتا کار به این جا می رسد که به جای آنکه پاتوسی یا منشا پشت توپ قرار بگیرند، فرشید اسماعیلی مامور زدن ضربه پنالتی می شود. شفر در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که قرار بوده پاتوسی پنالتی زن اول تیم باشد و در رختکن و سر تمرین هم این را اعلام کرده است! اما اگر او این را اعلام کرده بود، چرا فقط پاتوسی به سمت پنالتی نرفت و سه چهار بازیکن به سمت توپ هجوم بردند؟ این اولین تناقض ماجرای پنالتی سوخته فرشید است. ابتدایی ترین کار و ساده ترین نکته و بدیهی ترین مورد در کار مربیگری انتخاب پنالتی زن، کرنر چپ و راست زن و ایستگاهی زن در یک تیم است. کاری که در بازیهای ساده کامپیوتری فوتبال هم یک کاربر آن را انجام می دهد چه برسد به پلی استیشن! اما سرمربی آلمانی استقلال که ادعای نظم دارد هنوز این کار را انجام نداده و ظاهرا دستیارانش هم هنوز بدرستی گل نشدن سه پنالتی استقلال در بازیهای گذشته را آنالیز نکرده اند و تیم هنوز پنالتی زن اول ندارد. ایسما فصل پیش در تیمی که بازی کرده از ۹ پنالتی تیمش، هر ۹ پنالتی را به گل تبدیل کرده است اما جایی بین پنالتی زنان استقلال ندارد!

2-  به نظر می رسد دلیل آنکه اسماعیلی خواسته پنالتی بزند این بوده که خودش از بازیکن حریف خطای پنالتی گرفته بود. اتفاقی که اگر در یک بازی به جز دربی رخ می داد، اینقدر مورد توجه واقع نمی شد اما وقتی سرمربی تیم از مدتها قبل پنالتی زن تیمش را تعیین کرده نباید شخص دیگری به جز پنالتی زن اول پشت توپ قرار بگیرد و تحت هیچ شرایطی نباید دستور مربی زیر سوال برود. اما چرا شفر به فرشید هیچ اعتراضی نمی کند؟ مگر فاصله او با دروازه پرسپولیس چقدر بود؟ نمی توانست با سوتهای همیشگی به رحمتی بگوید که پاتوسی باید پنالتی بزند؟ بر اساس فیلم بازی، نزدیک ترین بازیکن به شفر پژمان منتظری کاپیتان دوم استقلال بود و رحمتی هم حداقل ۴۰-۵۰ متر از صحنه دور! چطور تصمیم شفر به منتظری نرسیده اما به سید مهدی رحمتی رسیده که رحمتی از دروازه خودی به محوطه جریمه پرسپولیس می رسد تا به منشا نکته شفر را بگوید؟ شفر در کنفرانس مطبوعاتی گفته قرار بوده پاتوسی پنالتی بزند اما فرشید اسماعیلی به دوستان نزدیکش گفته شفر به او گفته پنالتی زن اول تیمش فرشید اسماعیلی است! این هم تناقض دوم که نشان می دهد ماجرا آنطوری که جلوه داده می شود نبوده. فرشید اسماعیلی در جام حذفی مقابل سایپا پنالتی از دست داده بود و باعث حذف استقلال شده بود و انتخابش برای زدن پنالتی در آن دقیقه حساس برای هواداران استقلال قابل هضم نیست.

3-  سرمربی استقلال در توضیح جدیدش به این نکته اشاره کرده که منشا نباید در دربی پنالتی می زده چرا که بیرانوند با مدل پنالتی زدن او هم آشنا بوده و این همان موضوعی است که رحمتی هنگام پنالتی به منشا گفته و کسانی هم که پشت دروازه پرسپولیس بوده اند از طریق لب خوانی حرفهای رحمتی متوجه این صحبتها و اینکه شفر به رحمتی گفته نباید منشا پنالتی بزند، شده اند منتهی نکته عجیب اینجاست که رحمتی در فیلمی که از او در فضای مجازی پخش شده قسم خورده که قرار نبوده منشا پنالتی بزند و باید دید دلیل تفاوت ادعای او با ادعای شفر چیست! در حالیکه منشا هم پس از بازی به دوستان نزدیکش گفته دلش می خواسته به بیرانوند که منشا هم از او شناخت دارد پنالتی بزند و حتی بین دو نیمه در رختکن هم به همراه پاتوسی به فرشید اسماعیلی اعتراض می کنند! استدلال شفر اینجا پارادوکسیکال می شود که اگر قرار بر شناخت بیرانوند و پرسپولیسی ها از منشاست پس او چرا دیروز به بازی گرفته می شد چون مدافعان پرسپولیس از او شناخت ویژه ای داشتند! شفر خیلی زود زیر حرفهایش در کنفرانس مطبوعاتی زد و روایت جدیدی مطرح کرد‌.

4-  تناقض بعدی هم که قطعا در جریان قرار گرفته اید دعوای پاتوسی و منشا با اسماعیلی در رختکن بوده. موضوعی که خبرش هم به بیرون درز کرده و نه شفر و نه سرپرست تیم نتوانسته اند جو رختکن را در بین دو نیمه کنترل کنند و ظاهرا دیگر اعضای تیم هم در رختکن درگیریهایی داشته اند. اگر منشا و پاتوسی به فرشید اعتراض کرده اند یعنی اینکه نمی دانسته اند اسماعیلی پنالتی زن اول تیم شفر است وگرنه جرات چنین کاری پیدا نمی کردند!

5-  آخرین پارادوکس هم درگیری فرشید اسماعیلی با لیدرها در هتل آکادمی بوده. از یکطرف باید دید لیدرها چگونه توانسته اند خودشان را به اردوی تیم برسانند و از طرف دیگر چرا هیچ کدام از بزرگترهای تیم جلوی فرشید اسماعیلی را نگرفته اند تا او که شرایط روحی و ذهنی خوب در آن زمان نداشته با لیدرها وارد بحث و درگیری نشود و چرا رحمتی و منتظری برای آرام کردن جو تنها رها شده اند؟ رحمتی در مقابل هوادار استقلال با شنیدن جمله شفر گفته تو نگذاشته ای منشا بزند قیافه اش عوض می شود و به سمت اتوبوس می رود تا با شفر مساله را مطرح کند اما در نهایت هواداران راضی نمی شوند و کار بالا می گیرد. اینکه چرا صحبتهای سرمربی و کاپیتان کوچک ترین اشتراکی ندارد هم یک تناقض دیگر است. حتی بیانیه باشگاه هم پس از صحبتهای شفر آب روی آتش نیست چرا که شفر در کنفرانس بر اساس ترجمه کلمه به کلمه به عینه می گوید من نمی دانم رحمتی به پاتوسی و اسماعیلی چه گفته است. پاتوسی توپ را برداشت و من مطمئن بودم خودش پنالتی را میزند. من که نمی توانم از بیرون بگویم تو پنالتی را بزن یا یک نفر دیگر بزند! برای من واضح بود که پاتوسی توپ را برداشته که خودش بزند! اما وقتی دو سه ساعت از هجمه هواداران می گذرد از طریق باشگاه اعلام می کند به رحمتی گفته که منشا نزند اما نگفته فرشید بزند یا پاتوسی! پیدا کنید پرتقال فروش را!