به گزارش پارس نیوز، 

اسفندیار زنده بودی پیشکسوت باشگاه ایرانجوان اهرم ضمن تبریک سال نو به ملت شریف ایران اسلامی گفت: بازی دربی در هر کشوری حساسیت خاص خودش را دارد انشالله با نمایش خوبی که از بازیکنان هر دو تیم در میدان خواهیم دید او لذت یک بازی خوب و جذاب به همه تماشاگران هدیه خواهد شد.

وی افزود: آنچه از بازی تیم پرسپولیس و استقلال در این فصل دوم مشاهده می‌کنیم حکایت از این دارد که هماهنگی در بین بازیکنان جدید و قدیم استقلال سریعتر اتفاق افتاده بازی چشم نوازتری از آنها می بینیم که اگر در پرسپولیس نیز در ایام تعطیلات به این مهم نرسیده باشد احتمالاً به مشکل بر خواهد خورد.

زنده بودی پیشکسوت باشگاه ایرانجوان اهرم تصریح کرد: مهار استقلال در ۱۵ و 20 دقیقه اول بازی خیلی مهم است ضمن اینکه پرسپولیس هر چه به پایان بازی نزدیک تر می شویم بهتر می شود.

وی ادامه داد: در مورد سیستم بازی هم با توجه به شناختی که از برانکو و شفر وجود دارد هر دو با سیستم و هجومی و در جهت کسب هر سه امتیاز این بازی به میدان خواهند رفت.

این پیشکسوت خاطر نشان کرد: کادر فنی مربیان هر دو تیم در ساماندهی تدارکات هجومی چون به خلاقیت بازیکنانی همچون ترابی و پاتوسی خواهند داشت، ضمن اینکه نقش سید جلال و منتظری در فاز دفاعی و هدایت بازیکنان خود در زمین بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس درباره برگ برنده یک تیم در دربی 89 عنوان کرد: هر تیمی که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند برنده دربی است، همچنین هر تیمی که اخلاق را رعایت کند برنده واقعی دربی است.

اسفندیار زنده بودی پیشکسوت باشگاه ایرانجوان در گفتگو با خبرنگار تنگستان نما گفت: اشتباه داوری در همه بازیهای جهان وجود دارد این است که فرهنگ پیروی در تصمیمات داوری بین بازیکنان و تماشاگران ایرانی تقویت شود تا غبطه بازی های مثل تقابل ژاپن در آسیا نخوریم، در مورد داور این بازی با این که به نظر می‌آید داور نسبت از تجربه مطلوبی برای اداره این دیدار برخوردار نباشد و شاید اسیر جو این بازی شود، بایستی امیدوار باشیم که تیم داوری در این بازی حساس اشتباهات کمتری داشته باشند.

وی ادامه داد: با این که من هوادار تیم پرسپولیس هستم برد این تیم همیشه برایم شیرین تر است، ولی باید بگویم که بر روی کاغذ استقلال روان‌تر و با هماهنگی خصوصا خط حمله بازی می کند و شرایطی بهتری دارد ولی با توجه به شروط خاص این دیدار پیش‌بینی برای هرکس سخت و دشوار است.

زنده بودی در پایان گفت: امیدوارم با بازی خوب تاکتیکی که از سوی پرسپولیس استقلال ارائه می شود و همچنین صحه صدری که از کادر فنی و بازیکنان به خصوص تماشاگران خواهیم دید شاهد فرهنگ غنی ایرانی در بین تمامی دوستداران فوتبال در داخل و خارج از کشور باشیم.