به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران که مانند بسیاری از هفته‌ها با پراکندگی عجیب برگزار خواهد شد، امروز با برگزاری دو بازی شروع می‌شود.

در بین دیدارهای امروز پیدا کرد عنوان مهم‌ترین سخت است اما شاید بتواند ویژه‌ترین بازی را در رشت دید، جایی که سپیدرود برای نگه داشتن شانس بقای خود در لیگ برتر باید از شاگردان متحول شده حسین فرکی در تیم پیکان تهران پذیرایی کند و امیدوار باشد بتواند طلسم 18 ساله‌ای که پیکان در شهر رشت دارد را حفظ کند.

سپیدرود رشت – پیکان تهران / ساعت 17:45 ورزشگاه سردار جنگل رشت

نادر دست‌نشان (ایران) – حسین فرکی (ایران)

بازی رفت: پیکان یک – سپیدرود صفر

دیدارهای روبرو »

هر چند پیکان در دو بازی آخر روبرو بدون باخت از زمین خارج شده اما سپیدرود در دو بازی آخر روبرو که میزبان پیکان بوده‌، با برد یک بر صفر زمین را ترک کرده‌ است. به عبارتی دیگر، سپیدرود 18 سال و 7 ماه است در رشت مقابل پیکان شکست نخورده است.

سپیدرود »

بحران بهترین عنوانی است که می‌توان برای سپیدرود به کار برد. آنها که همراه با استقلال خوزستان جدی‌ترین گزینه‌های سقوط به دسته اول محسوب می‌شوند در 10 بازی آخر خود در لیگ برتر بردی را بدست نیاورده‌اند و با اختلاف 5 امتیازی که با تیم رده چهاردهم دارند، هر نوع امتیاز از دست دادن در 9 هفته باقی مانده تا پایان لیگ، می‌توان این تیم قدیمی شهر رشت را به سقوط نزدیک‌تر کند.

نکته دیگری که درباره سپیدرود می‌توان گفت این است که آنها ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر در بازی‌های خانگی بوده‌اند. حاصل یازده دیدار خانگی برای سپیدرود تنها یک برد بوده و آنها با 7 امتیاز بدترین عملکرد را در حضور هواداران پرشورشان داشته‌اند.

پیکان »

حضور حسین فرکی توانست بحران سایپا را به پایان برساند و حالا آنها با 4 بازی بدون باخت وضعیتشان متعادل شده و در تلاش هستند با پیروزی در رشت از رده یازدهم جدا شده و پس از 7 هفته طعم تک رقمی شدن را احساس کنند.

در کنار اوضاع خوبی که در هفته‌های اخبر بر پیکان حاکم شده، نکته ویژه این است که دو بردی که این تیم با حسین فرکی به طور متوالی در هفته‌های اخیر بدست آورده و با نتایج یک بر صفر در خارج از خانه بوده است، آنها را تیمی خطرناک و بدنبال تک موقعیت‌‌ها در خارج از خانه نشان می‌دهد.

سایپا تهران – نساجی مازندران / ساعت 17:45 ورزشگاه شهدای شهر قدس

علی دایی (ایران) – مجید جلالی (ایران)

بازی رفت: نساجی یک – سایپا یک

دیدارهای روبرو »

تنها یکبار در تاریخ با هم روبرو شده‌اند که این دیدار هم بدون برنده و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سایپا »

در حالی که علی دایی از حضور در این بازی محروم است و باید از روی سکو عملکرد شاگردانش را تماشا کند، سایپا که با دو برد متوالی یک بر صفر توانستند از بحرانی که به آن وارد شده بودند فاصله بگیرد، حالا با استرس کمتری اولین دیدار خود در سال 98 را برگزار خواهند کرد و در تلاش برای حفظ رده ششم خواهند بود.

نساجی »

بر خلاف سایپا که سال 97 را با برد تمام کرد، وضعیت نساجی در دیدارهای پایانی سال گذشته خوب نبوده و این تیم با شکست خفیف مقابل استقلال تهران و مجموعا سه بازی بدون برد سال 98 را آغاز خواهد کرد.

اما نکته ویژه برای شاگردان مجید جلالی این است که آخرین حضورشان در ورزشگاه شهدای شهر قدس با تنها برد خارج از خانه این تیم در تاریخ لیگ برتر تمام شده و آنها از شهر قدس خاطره شیرینی دارند.