به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال استقلال بعد از فراز و نشیب‌های بسیاری که در لیگ هفدهم پشت سر گذاشت، به عنوان سومی لیگ و قهرمانی در جام حذفی رسید. انتظارات از این تیم در لیگ هجدهم بسیار بود و همه از شاگردان وینفرد شفر، که به آمادگی بسیار خوبی رسیده بودند، فقط قهرمانی در لیگ را می‌خواستند اما تیم فوتبال استقلال لیگ هجدهم را بر خلاف تصورها با حاشیه آغاز کرد.

خریدهای مصدوم و اعتراض هواداران

مسئولان استقلال برای رفع نقاط ضعف این تیم خریدهای جدید خود را آغاز کردند اما بعد از مدتی مشخص شد که تعدادی از خریدهای استقلال مصدوم هستند. مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان استقلال در آستانه آغاز لیگ هجدهم موج جدیدی از اعتراض هواداران را تشکیل داد. استقلال بر خلاف تصورها مراحل آمادهسازی پیش از آغاز فصل را دیر شروع کرد و بازیکنان در بازی‌های لیگ هجدهم به دلیل عدم هماهنگی نتوانستند نتایج لازم را به دست آوردند و این امر سبب انتقاد به تیم شفر و مسئولان استقلال شد. خریدهای استقلال مشکلات این تیم را برطرف نکردند و با مصدومیتی که داشتند مشکلات آبیپوشان را دو برابر کردند.

تغییر مدیریتی

کادر فنی استقلال با اعتراض شدید پیشکسوتان و هواداران مواجه شد، کادر فنی آبی‌ها برای رهایی از این اعتراضات اعلام کردند که خریدهای جدید استقلال با نظر کادر فنی نبودند و مسئولان استقلال سرخورد بازیکنان مصدوم را خریداری کردند. استقلال در نقل و انتقالات توانست بهترین بازیکنان لیگ برتر را خریداری کند اما این بازیکنان بعد از گذشت هفته‌ها در لیگ برتر به آبی‌ها کمکی نکردند و این تیم پرطرفدار برخلاف تصورها در انتهای جدول قرار گرفت. اعتراضات هواداران به نوع بازی بازیکنان بیشتر شد و استقلال همانند لیگ هفدهم روزهای بحرانی را تجربه کرد. کادر مدیریتی استقلال تغییر کرد و تفکرات جدید پا به میدان گذاشتند تا آبی‌ها را نجات دهند.

حذف از جام حذفی

استقلال در روزهای سخت و بحرانی خود در رقابت‌های جام حذفی به مصاف شاگردان جوان دایی رفت. این دیدار در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه آزادی در ضربات پنالتی مقابل سایپا شکست بخورد و وداع زودهنگامی با جام حذفی داشته باشد. حذف استقلال در جام حذفی و قرار گرفتن در انتهای لیگ هجدهم همه این مسائل باعث شد تا تیم جدید مدیریتی استقلال تلاش‌های خود را بیشتر برای بهبود شرایط آبی‌ها بیشتر کند.

استقلال در لیست مدعیان

آبی‌ها رفته رفته به شرایط ایده‌آل و خوبی رسیدند. همه چیز برای استقلال روند خوبی پیش گرفت. در نیم فصل دوم لیگ برتر کادر مدیریتی استقلال تغییراتی ایجاد شد و با حضور ستاره محبوب آبی‌ها، امید به کاروان استقلال بازگشت. کادر فنی استقلال با حضور فرهاد مجیدی جانی دوباره گرفت و استقلال در سیر صعودی قرار گرفت. استقلال در نقل و انتقالات زمستانی با خرید پاتوسی، منشا و گونسالس به داد آبی‌ها رسید و گلزنی‌های این بازیکنان باعث شد تا استقلال به امتیازات مورد نظر خود برسند.

 آبی‌پوشان با برد مقابل حریفان خود توانستند نتایج خوبی را کسب کنند و از انتهای جدول لیگ برتر به رده چهارم برسد و در لیست مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار گیرند. آبی‌پوشان همچنین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های قدرتمندی همگروه شد و در سخت‌ترین گروه این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت. آبی‌پوشان با شکست مقابل الدحیل و تساوی مقابل العین با یک امتیاز در انتهای جدول قرار دارند و برای صعود از گروه خود راه سختی در پیش دارند.

آرش برهانی، بازیکن استقلال، درباره عملکرد آبی‌ها در سال 97 در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: تیم فوتبال استقلال در نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را خریداری کرد و آبی‌ها با بردهایی که کسب کردند نشان دادند در شرایط خوبی به سر می‌برند. استقلال در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد. آبی‌ها نیاز دارند به شرایط ایده‌آل برسند تا با هماهنگی بیشتری قهرمان این دوره از مسابقات باشند.

وی با اشاره به اینکه استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  در گروه سختی قرار دارد، بیان کرد: آبی‌ها با تیم‌هایی همگروه هستند که هرکدام با برنامه و هزینه‌های بسیار پا به این دوره از مسابقات می‌گذارند. استقلال برای رسیدن به نتایج مورد نظر بازیکنان خوبی خریداری کرد اما برای صعود به مرحله بعدی نیاز به هماهنگی بیشتری است.

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال، درباره عملکرد آبی‌ها در سال 97 در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: برای قهرمانی باید ابزار کافی داشته باشید. بدون ابزار نمی‌توان قهرمان لیگ شد. این ابزار هم در ابعاد خارج تیم و هم داخل تیم نقش مهمی ایفا میکند و مهمترینش ابزار داخلی است. سرمربی تیم باید بازیکنانی داشته باشد که بتوانند افکار تاکتیکی‌اش را در زمین پیاده کنند و از آنها حداکثر بهره‌وری را ببرد.

وی ادامه داد: استقلال امسال این ابزار را داشت و بازیکنان خوب و باهوشی در اختیار کادر فنی بود. آنها در هر پست یکی، دو بازیکن توانمند داشتند و کادر فنی باتجربه این تیم هم توانست آنها را به خوبی هدایت کند. قلعه‌نویی الان رکورددار قهرمانی در لیگ برتر است و مدیریت او در تیم کمک زیادی به قهرمانی‌شان کرد. همه عوامل تیم اعم از مدیریت، مربیان، بازیکنان و هواداران در قهرمانی نقش داشتند. امسال استقلال با مشکلات مالی مواجه بود و همین کار کادر فنی را سخت‌تر میکند. حمایت هواداران هم تاثیر زیادی در عملکرد خوب تیم داشت.

فریبا گفت: هیچ جای دنیا نمی‌توان تیمی را پیدا کرد که در یک فصل یا یک تورنمنت قهرمان شود اما شانس در آن دخیل نباشد. همواره جدا از مسائل فنی البته شانس به تیم‌هایی رو می‌کند که تلاش زیادی می‌کنند. بنابراین نمی‌توان در خانه خوابید و منتظر شانس بود.