به گزارش پارس نیوز، 

سال 1397 با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، سالی پربار برای فوتبال ایران بشمار می‌رود. از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا گرفته تا صعود تیم پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا که با بدشانسی عنوان قهرمانی را از دست داد همگی از جمله تلاش‌های جامعه فوتبال ایران بوده است.

ناصر ابراهیمی، مربی سابق تیم پرسپولیس، طی گفتگویی با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم پرسپولیس بیان کرد: در حال حاضر در تیم پرسپولیس فقط یک بازیکن از استان تهران وجود دارد، در حالی که در گذشته در تهران بازیکنان زیادی که در زمین‌های خاکی تمرین می‌کردند، وارد تیم می‌شدند. تمام زمین‌های خاکی را گرفتند و ساختمان ساختند و الان بیشتر بازیکنان از شهرستان می‌آیند و این طبل تو خالی فوتبال ایران است. شاید اجرای مسابقات خیلی زیبا باشد اما محتوا خالی است و بازی‌ها دلچسب نیستند. امسال در تیم پرسپولیس 5 بازیکن جدید آورده شدند که به اندازه یک بازیکن هم نمی‌توانند موثر باشند و با این حال قبل از گرفتن تست، میلیاردها پول به آن‌ها می‌دهند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال 97 نیز افزود: بازی‌های تیم ملی برای من وضعیتی مشخص دارند. من حتی در تلویزیون هم بیان کردم اگر من به جای آقای تاج بودم، قبل از بازی با عراق، کی‌روش را از مربیگری برکنار می‌کردم. در 8 سال گذشته تیم ملی ایران حتی نتوانست یک کاپ بدست بیاورد. صعود به جام جهانی خیلی آسان است و قبلا یک تیم از آسیا به جام جهانی می‌رفت و الان 5 تیم صعود می‌کنند. پس صعود به جام جهانی سودی برای فوتبال ایران ندارد و باید محتوای فوتبال غنی شود. 40 سال است نتوانستیم پیروزی جام ملت‌ها را بدست بیاوریم و باشگاه‌های ما نتوانستند قهرمان آسیا بشوند. قبلا توجه بیشتری به رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان می‌شد. الان به این مسائل توجه نمی‌شود و به همین دلیل تیم‌ها مجبور به خرید بازیکن می‌شوند.

مربی سابق تیم پرسپولیس ادامه داد: اگر برانکو یا کی‌روش مربی‌های موفق و بزرگ دنیا هستند، دلیل نمی‌شود تمام حرف‌های آن‌ها اجرا شود. رئیس فدراسیون ما تاج و کفاشیان نبودند، بلکه کی‌روش بود. بازیکنان خارجی که خریداری می‌شوند باید در سطحی باشند که بتوانیم از آن‌ها درس بگیریم. مانند ژاوی که در قطر حاکم فوتبال است و خیلی از موارد را به تیم آموزش می‌دهد، حتی ممکن است در آینده سرمربی تیم قطر بشود. بنابراین اگر امسال می‌خواهیم بازیکن بیاوریم باید بازیکنانی باشند که بتوانیم از آن‌ها درس بگیریم و ملاک فقط بازی کردن نیست. اگراین روال ادامه پیدا کند، ممکن است بازی در جام ملت‌ها در 40سال آینده هم بهبود نیابد.

ابراهیمی در پایان گفت: جام گرفتن یک هنر است. قهرمانی پرسپولیس برای دوره سوم باعث خوشحالی است، اما فوتبال ایران محتوا ندارد. اگر 3 نفر از تیم بیرون می‌روند، کسانی که جایگزین آن‌ها می‌شوند از 3 نفر قبلی بهتر نیستند و این یک ضعف بزرگ است. این موضوع در تیم پرسپولیس و خیلی از تیم‌های دیگر قابل مشاهده است. به تازگی 5 نفر وارد تیم پرسپولیس شدند که از نفرات قبلی قوی‌تر نیستند.