به گزارش پارس نیوز، 

مصاحبه روز گذشته علی اکبر طاهری مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درباره برنامه نود حاوی نکات مهمی بود که جای تأمل دارد. وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به اینکه برنامه نود شب قبل از بازی پرسپولیس و الهلال درباره ماجرای مهدی طارمی صحبت و مسائلی را مطرح کرده، گفت: زمانی که بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی اخراج شدند درباره این موضوع حرفی زده نشد. همچنین وقتی ایرانی‌های کادر فنی تیم ملی برکنار شدند, هیچ وقت در مورد آنها آیتمی پخش نشد و فقط گفته شد «به‌دلیل اینکه تیم ملی فردا بازی دوستانه دارد و نمی‌خواهیم تمرکز این تیم را به هم بزنیم سکوت می‌کنیم و هفته بعد به این موضوع می‌پردازیم.» هیچ وقت هم این اتفاق رخ نداده است, آن هم در حالی که این موضوع برای بازی مهم ما مقابل الهلال اتفاق نیفتاد و به بدترین شکل ممکن پرسپولیس را وارد حاشیه کردند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در این باره اضافه کرد: این در حالی بود که زمانی که بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی اخراج شدند درباره این موضوع حرفی زده نشد. همچنین وقتی ایرانی‌های کادر فنی تیم ملی برکنار شدند, هیچ وقت در مورد آنها آیتمی پخش نشد و فقط گفته شد «به‌دلیل اینکه تیم ملی فردا بازی دوستانه دارد و نمی‌خواهیم تمرکز این تیم را به هم بزنیم سکوت می‌کنیم و هفته بعد به این موضوع می‌پردازیم.» هیچ وقت هم این اتفاق رخ نداده است, آن هم در حالی که این موضوع برای بازی مهم ما مقابل الهلال اتفاق نیفتاد و به بدترین شکل ممکن پرسپولیس را وارد حاشیه کردند. در بحث درگیری بین کی‌روش و برانکو هم مدام قصد بر این بود که این درگیری افزایش پیدا کند. من به برانکو اجازه ندادم به این برنامه برود ولی باز هم در ادامه این موضوع به‌چالش کشیده شد.

طاهری تصریح کرد: همه از تیم ملی انتظار داشتند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با هدایت کی‌روش قهرمان شود و وقتی مقابل ژاپن آن‌طور شکست می‌خورد, انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده و آیتمی پخش می‌شود که گویی ما قهرمان شده‌ایم، این درحالی است که زمانی که پرسپولیس با همه مشکلاتش نایب قهرمان آسیا می‌شود انگار فاجعه ملی رخ داده است. اینها نشان می‌دهد که بحث‌های شخصی در برنامه نود ورود پیدا کرده و مسئولان رسانه ملی باید بیشتر به این مسائل بپردازند.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه اتفاقی رخ داد که نود چنین رویه‌ای را در پیش گرفت؟ چرا این برنامه با پرسپولیس و تیم ملی که در آن زمان سرمربیان‌شان رابطه خوبی با هم نداشتند، برخوردی متفاوت داشت؟ تیم تصمیم‌گیرندگان نود چه افرادی بودند و چه چیزی در ذهن داشتند که چنین برخورد می‌کردند؟ چه اتفاقاتی در این بین رقم خورده که شاهد این اتفاقات و این رفتارها بودیم؟

فردوسی‌پور چه اندازه به دوقطبی کی‌روش - برانکو به شکل‌های مختلف دامن زد و اصولاً چرا چنین کاری را انجام داد؟ دلیل اینکه برنامه نود دوقطبی کی‌روش - برانکو را تشدید کرد چه بود؟ چه در سر تصمیم‌گیرندگان این برنامه می‌گذشت که چنین رویه‌ای را انتخاب کرده بودند؟ آیا اگر این کار صورت نمی‌گرفت، فضا کمتر ملتهب نمی‌شد؟ آیا این برنامه نمی‌توانست به تلطیف فضا کمک کند؟ آیا تعمدی در چنین رفتارهایی وجود داشت؟ آیا علاقه شخصی تصمیم‌گیرندگان برنامه نود دلیل این موضوع بود؟ اینها سؤالات بی‌پاسخی است که وجود دارند و پاسخ به آنها می‌تواند ابهامات را برطرف کند.