به گزارش پارس نیوز، 

بعد از فشردگی عجیب بازی‌های لیگ و همزمان بازی در لیگ قهرمانان آسیا، حالا سرخابی‌ها باید بعد از تعطیلی موقت با دربی سنگین و حساس استارت مسابقات را در سال ۹۸ بزنند. برنامه‌ای که می‌تواند بعد از رقم خوردن نتیجه دربی، سعید فتاحی و سازمان لیگ را در معرض انتقادات و هجمه دوباره سرخابی‌ها قرار دهد.

مربیان و بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس که به کشورهای خود رفته بودند به تازگی به تهران آمدند و از چهارم فروردین عملا تمرینات جدی و کامل تیم خود را از سر گرفتند، البته هنوز رادوشویچ با اجازه برانکو هنوز به ایران نیامده است.

حالا که پرسپولیس‌ِ صدرنشین، نفس استقلال و سپاهان را پشت گوش خود حس می‌کند جدای از حساسیت حیثیتی دربی، برای هت‌تریک در قهرمانی و صدرنشین باقی ماندن در جدول نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارد. جالب است که این بار هواداران، بازیکنان و مربیان دو تیم کمتر کُری و رجز می‌خوانند و خود را از پیش برنده نمی‌دانند.

استقلال با شفر و مجیدی توانسته خود را در کورس قرار دهد و مجموعه‌ای از بازیکنان تکنیکی و سرعتی را در اختیار دارد که می‌توانند ویرانگر هر خط دفاعی باشند. شجاعیان، پاتوسی، صیادمنش، فرشید اسماعیلی و... کیفیت بالای خود را به رخ کشیده‌اند و زنگ خطر را برای مدافعان حریف به صدا در آورده‌اند. در نیم‌فصل دوم هماهنگی و هارمونی استقلال بهتر از پرسپولیس بوده و سرخ های پایتخت همچنان از هماهنگی آرمانی سابق برخوردار نیستند. شاید همین باعث شود پرسپولیس بی‌محابا بازی نکند‌‌‌ تا شکست سنگین دربی ۸۵ و دریافت سه گل تکرار نشود. در آن دربی عجله شاگردان برانکو در جریان دادن به بازی خیلی مشهود بود و همین بی‌احتیاطی کار دست پرسپولیس داد و غافلگیر شدند. شروع مجدد بازی بی‌درنگ بیرانوند و سرعت دادن عجیب به بازی، اشتباه بزرگ پرسپولیس در آن بازی بود‌. با توجه به تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس اگر آنها با آرامش و به دور از هیجان توپ را به گردش درآورند می‌توانند دربی را کنترل کرده و ضربه مهلکی به استقلال وارد کنند.