به گزارش پارس نیوز، 

با توجه به اینکه فوتبال کشورمان کمتر فوروارد پرورش می‌دهد، به همین علت تیم‌های فوتبال سعی می‌کنند در فصل نقل و انتقالات مهاجم خارجی جذب کنند تا خط حمله خود را با توانمندی خارجی‌ها تقویت کنند.

کمتر تیم لیگ برتری است که در بازار نقل و انتقالات مدافع خارجی به خدمت بگیرد و تعداد مهاجمان خارجی نسبت به سایر خطوط زیاد است.

یکی از کارشناسان فوتبال معتقد است بزرگترین تولید فوتبال کشورمان در پست مهاجم، مهدی طارمی است که او نیز از ۱۰ موقعیت گل تنها یکی را گل می‌زند.

یک بخش آنالیز فوتبال مربوط به تلاش بازیکن  برای بردن توپ به ۱۸ قدم است، قسمت دیگرزدن توپ به هدف است و یک آمار دیگر هم وجود دارد که چند توپ  به هدف زده شده تبدیل به گل شده است. طبق آماری که گرفته شده است بازیکنان ایرانی مهارت گل زدنشان پایین است به همین دلیل مربیان خارجی این موضوع را فهمیدند و بازیکنان خارجی می‌آورند که چارچوب شناس باشند و به خوبی بتوانند توپ‌ها را تبدیل به گل کنند.

کی روش سرمربی سابق تیم ملی هم به این موضوع واقف بود و سردار آزمون، قوچان نژاد و قدوس را به تیم ملی آورد تا خط حمله تیم ملی را تقویت کند.

شفر سرمربی استقلال به خوبی به این موضوع پی برده است و بازیکنان خارجی همانند پاتوسی و اسماعیل گنسالوس را به خدمت گرفته است تا این بازیکنان برای آبی پوشان پایتخت گلزنی کنند.

تیم سپاهان هم بازیکن خارجی باکیفیتی همانند کی روش استنلی دارد که با فیزیک بدنی مناسبش گل‌های زیادی برای زردپوشان اصفهانی زده است و یکی از شانس‌های اصلی کسب آقای گلی در لیگ برتر است.

تراکتورسازان هم بازیکنان خوب خارجی از جمله استوکس، اروین و سوگیتا به خدمت گرفتند و استوکس با وجود اینکه در چند بازی حضور نداشت، اما تاکنون ۱۱ گل برای سرخپوشان تبریزی به ثمر رسانده است.

سرخپوشان پایتخت هم امسال بودیمیر را به خدمت گرفتند و امیدوارند با حضور این بازیکن کروات بتوانند از موقعیت‌های گلزنی برابر حریفان خود به خوبی استفاده کنند.

فوتبال کشورمان با حضور خارجی‌های باکیفیت متحول شده است

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال درباره این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وجه مشترک اکثر تیم‌های فوتبال در لیگ برتر امسال این است که بازیکنان خارجی خوب و تاثیرگذار جذب کردند و همین موضوع باعث شده است که فوتبال کشورمان متحول شود. تیم استقلال ۳ بازیکن خارجی باکیفیت در اختیار دارد و تراکتورسازی هم خارجی‌های خوبی به خدمت گرفته است.

او بیان کرد: بازیکنان خارجی که به فوتبال کشورمان آمدند آسیب دیده و سن بالا نیستند و اکثر آن‌ها از آمریکای جنوبی آمدند و برای تیم‌های خود تاثیرگذار هستند. گادوین منشا با حضورش در استقلال متحول شده و بازیکن موثری برای آبی پوشان است.