به گزارش پارس نیوز، 

پس از استعفای ناگهانی رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و پس از چند ماه حضور حمید بنی تمیم به عنوان سرپرست این فدراسیون، بالاخره انتخابات ریاست فدراسیون کشتی کلید خورد و مدعیان خود را آماده می کنند تا در راس فدراسیون ورزش اول کشور، قرار گیرند.

 

علیرضا دبیر: ورزشکار سیاستمدار

علیرضا دبیر قهرمان کشتی جهان و المپیک از اصلی ترین مدعیان ریاست فدراسیون کشتی است. دبیر پس از آنکه موفق نشد در شورای شهر تهران وارد شود و تنها موفق به عنوان عضو علی البدل رای قابل توجهی کسب کند، این بار عزم خود را جزم کرده تا در فدراسیون کشتی، بر صندلی خالی رسول خادم بنشیند.

علیرضا دبیر دارای مدرک دکترای مدیریت منابع انسانی است و چند دوره قهرمان جوانان جوان، قهرمان بزرگسالان و قهرمان المپیک سیدنی در سال 2000 شده است.

 

 

علیرضا حیدری: از فدراسیون کشتی پهلوانی به فدراسیون کشتی

قهرمان اسبق کشتی جهان که هم اکنون رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی است، عزم جزم کرده تا ریاست دومین فدراسیون را تجربه کند. علیرضا حیدری که گفته می شود معدن سنگ آهن دارد، حدود 5 سال پیش در عالم سینما هم نقش آفرینی داشت و هم اکنون سخت مشغول یارگیری در انتخابات ریاست فدراسیون است.

از سوابق و افتخارات ورزشی او می توان به قهرمانی جهان در سال 1998، برنز المپیک در 2004 آتن، 3 طلای بازیهای آسیایی و 4 طلای قهرمانی آسیا اشاره کرد.

 

عبدالمهدی نصیرزاده، چهره  دانشگاهی با پشتیبانی وزارتی

عبدالمهدی نصیرزاده، از چهره هایی است که پیش از این درانتخابات  ریاست فدراسیون بدنسازی با رقابتی میلیمتری نتیجه را واگذار کرده بود. نصیرزاده  که کارنامه قابل توجهی در ورزش دانشجویی دارد، هفته گذشته با جمعی از کشتی گیران مطرح  و پیشکسوتان نام آشنای کشتی  مهمان سیدحسن خمینی بود و تلاش می کند تا با یارگیری در بخش دولتی، نظر رای دهندگان در مجمع فدراسیون کشتی را به خود جلب کند.

نصیرزاده که مدرک دکترای مدیریت ورزش دارد هم اکنون مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور وعضو هیات علمی گروه مدیریت ورزشی  است. او عضو کمیته مربیان اتحادیه جهانی کشتی و معاون آموزشی واموربین الملل کشتی و مدرسی فدراسیون کشتی است.

 

 

عباس جدیدی، یارگیری با طعم طنز

عباس جدیدی که خاطرات طنزآلود او در شورای شهر تهران همچنان در ذهن بسیاری از پایتخت نشینان است هم از مدعیان حضور در راس فدراسیون کشتی است. جدیدی که می گوید دانشجوی دکتری حقوق از دانشگاه آزاد است، در شرق تهران برای خود دم و دستگاهی دارد که تلاش دارد با برقراری ارتباط دوستانه و نزدیک با اعضای مجمع فدراسیون کشتی، آنها را با خود همراه سازد.

از سوابق ورزشی او می توان به برنده شدن مدال نقره المپیک آنتلانتیک در 1996، طلای جهان در 1998، چند مدال طلای بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا را نام برد.

 

 

 

امیررضا خادم، برادر رئیس قبلی

خادم ها در کشتی، بسیار شناخته شده هستند. رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون که استعفا داد و هم اکنون با تابعیت آمریکا در ینگه دنیا مشغول است و امیررضا خادم که این بار آمده است تا بر صندلی برادر بزرگتر بنشیند. امیررضا خادم پیش از این در مجلس هم نماینده بوده و توانسته به عنوان معاون وزیر ورزش و نماینده تام الاختیار او در روند خصوصی سازی باشگاه ها نظارت کند.

خادم دو مدال برنز المپیک دارد و طلای قهرمانی جهان در 1991 و سه طلا هم در مسابقات آسیایی کسب کرده است. برخی از منتقدان او، حضور رسول خادم در آمریکا را به عنوان انتقادی بر حضور امیررضا در فدراسیون عنوان کرده اند.