به گزارش پارس نیوز، 

سهراب بختیاری‌زاده مدافع سابق استقلال معتقد است که تیم شفر در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به یک برد دارد تا آبی‌پوشان تهرانی با اعتماد به نفس لازم برای رقابت با دیگر مدعیان گروه برسند.

استقلال در ورزشگاه آزادی با العین مساوی کرد. در مورد این بازی‌ آسیایی صحبت می‌کنید؟

استقلال جلوی العین خوب بازی کرد و حقش هم برد بود تا هم در جدول شرایط خودش را خوب کند و هم از نظر روحی شرایط تیم بهتر شود. درست است که رقیبان استقلال خیلی خوب هستند اما استقلال هم در این یکی، دو ماهه پیشرفت خوبی داشته ولی نیاز به یک برد در آسیا دارد تا خودشان را بیشتر باور کنند که می‌توانند در این گروه نتایج خوبی بگیرند. الهلال، العین و الدوحیل که در این گروه هستند برای قهرمانی آسیا بسته شده‌اند اما بازیکنان استقلال با یک برد به خودباوری می‌رسند که می‌توانند از این گروه صعود کنند. استقلال مقابل العین در نیمه اول تحت تاثیر حریف بود اما در نیمه دوم خیلی بهتر، خوب و با نظم بازی کرد. استقلال به جز بازی با الدوحیل که بعد از خوردن گل منظم نبود، در بقیه بازی‌های دو ماه اخیر تیم منظمی بوده است. به هر حال باخت در فوتبال هست اما باخت همراه با بی‌نظمی کار را خراب می‌کند. استقلال به جز بازی با الدوحیل در این دو ماهه خوب بود و خیلی خوش‌بین هستم که می‌تواند خیلی بهتر باشد.

کسب یک امتیاز از دو بازی در آسیا کارنامه خوبی برای استقلال هست؟

طبیعتا نه، از نظر نتیجه نبود اما استقلال طوری بازی می‌کند که امیدوارکننده است. این استقلال با یک برد می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد. استقلال با این شکل تیمی و وحدت تیمی که دارد می‌تواند بهتر شود و با یک برد حتی امیدوار به صعود از این گروه هم باشد اما اولویت استقلال باید لیگ برتر باشد. به هر حال بچه‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند و فاصله‌شان با صدر جدول را جبران کرده‌اند و باید جدی‌تر کار کنند تا لیگ برتر را از دست ندهند.

با توجه به اینکه استقلال به صدر جدول نزدیک شده، چقدر شانس قهرمانی دارد؟

امسال بین استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی تا هفته‌های آخر رقابت هست و هر چهار تیم تا روز آخر به اندازه هم شانس دارند. البته این چهار تیم در کنار اینکه خودشان نتیجه می‌گیرند، باید حواس‌شان به رقیبان هم باشد که امتیاز بدهند. قلبا دوست دارم استقلال قهرمان شود هر چند کارشان سخت است اما با این فوتبالی که استقلال بازی می‌کند لیاقت قهرمانی را دارد. فقط امدیوارم اگر قرار است استقلال قهرمان شود شفر از همه بازیکنان تیم به خوبی استفاده کند.

در راه قهرمانی دربی 10 فروردین ماه چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

نتیجه دربی برای هر دو تیم خیلی تعیین‌کننده است. دربی هم مثل بازی‌های دیگر سه امتیاز دارد اما یکسری امتیازات روحی و روانی برای تیم برنده و یکسری تبعات روحی برای تیم بازنده دارد و شفر و برانکو این موضوع را خیلی خوب می‌دانند. به نظر من گره کور رقابت بین چهار تیم مدعی بعد از دربی باز می‌شود البته اگر دربی برنده داشته باشد که امیدوارم برنده آن استقلال باشد. این استقلال که خوب بازی می‌کند و خودش را به صدر جدول رسانده، می‌تواند پرسپولیس را شکست بدهد. البته پرسپولیس تیم بسیار خوب و هماهنگی دارد و شرایط بسیار خوبی هم دارند اما این استقلال می‌تواند پرسپولیس را شکست بدهد.