به گزارش پارس نیوز، 

مسعود سلطانی فر یکی از مهم ترین مهمانان امروز مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بود. او در این مجمع با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «نیازی نیست به پنج سال قبل برگردیم که ببینیم در چه وضعیتی قرار داشتیم. دولت تلاش کرد با رویکرد تعاملی و سازنده و حفظ منافع ملی کشور، مذاکراتی با شش قدرت جهانی انجام دهد و معاهده برجام را داشتیم. در مرحله اول، شش قطع‌نامه شورای امنیت لغو شد و روند امور بانکی و مالی شرایط عادی پیدا کرد. تغییراتی در هیأت حاکمه آمریکا به وجود آمد و کسانی که این توافقنامه را امضا کردند، کنار رفتند و افراد جدیدی آمدند. رئیس جمهور آمریکا منافع آمریکا در این توافقنامه دیده نشده و از این توافق خارج شد و تحریم‌های ناعادلانه بر کشور ما وارد شد. آثار این تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور دیده می‌شود. ما وارد جنگی اقتصادی با آمریکا شدیم که همانند جنگ نظامی ضایعاتی دارد. این جنگ اقتصادی هم ضایعات خاص خود را دارد.»

سلطانی‌فر در ادامه افزود: «می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم و مسائل و مشکلات کشور را با همدلی، هماهنگی، هم‌گرایی، هم افزایی و وحدت حل کنیم. اگر تسویه حساب‌های شخصی، جناحی، قومی و سیاسی را کنار بگذاریم و ملت ایران به عنوان یک ملت واحد برای حفظ نظام تلاش کنیم، از این دوران هم عبور می‌کنیم. ما اطمینان داریم در این جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد. لازم است با تدبیر و مدیریت و صرفه‌جویی در اکثر امور پیش برویم. ریخت و پاش را کنار بگذاریم و ضرورت‌ها را در نظر بگیریم.»

وزیر ورزش درباره حضورش در وزارت ورزش گفت: «من از حدود دو سال و نیم قبل افتخار خدمت گذاری در این وزارت خانه را دارم و در خدمت ملت و مجامع ورزش کشور بودم. به دنبال تعامل و ایجاد آرامش در همه بخش‌ها بودیم به نحوی که در سایه این ثبات و آرامش، توسعه کشور را زمینه سازی کنیم. باورمان بر این است که در هیچ جامعه ملتهب و متشنجی توسعه تحقق پیدا نمی‌کند. توسعه یک عرصه نیازمند ثبات، آرامش و هماهنگی و وحدت است. تلاشمان این است با همه نابسامانی‌ها و مشکلاتی که ممکن بود به وجود بیاید و حاشیه سازی شود، مجموعه ورزش کشور را از حواشی دور کردیم و تلاش کردیم تعامل جدی داشته باشیم. اگر اختلاف نظری هم هست، با گفتار انتقادی و مطرح کردن مباحث درون خانواده مشکلات را برطرف کنیم. حداقل در ۱۴ ماه هیچ گونه اختلاف و ناهماهنگی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی‌بینیم. هر دو مجموعه شانه به شانه پیش می‌روند و با حضور دکتر صالحی مباحث بین‌المللی را پیش بردیم.»

بخش هایی از حرف های وزیر ورزش به دلیل قطعی های پیاپی در پخش تصاویر مجمع عمومی مشخص نشد.