به گزارش پارس نیوز، 

پندار خمارلو درباره پیگیری اشتباه تأثیرگذار داور بازی روز گذشته پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان گفت: با توجه به نظر همه کارشناسان داوری، متأسفانه با اشتباه داور، از امتیازهای کامل بازی با پاختاکور محروم شدیم و باشگاه نسبت به این مساله واکنش نشان داده و اقدام لازم صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: آقای ایرج عرب سرپرست باشگاه، پس از بررسی‌هایی که شب گذشته انجام داد، با جمع‌آوری نظرات کارشناسان داوری که با رسانه‌ها یا با باشگاه گفتگو داشتند، صبح امروز دستور تهیه و تنظیم شکواییه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دادند. در این نامه بر چند نکته تاکید شده است؛ از جمله اینکه اشتباه تیم داوری در این مسابقه باعث از دست دادن دو امتیاز برای پرسپولیس شد و یک امتیاز را هم به حساب تیم مدعی دیگر واریز کرد.

وی درباره محتویات شکایت باشگاه پرسپولیس افزود: در این نامه تاکید شده است تک گل تیم پاختاکور ازبکستان در حالی به ثمر رسید که بازیکن زننده گل بیکمائف (شماره ۲۱) در منطقه آفساید قرار داشت. بنابر نظر غالب کارشناسان لحظه‌ای قبل از این صحنه، شماره ۱۰ پاختاکور روی مدافع پرسپولیس مرتکب خطا و در نهایت توپ بازگشتی او منجر به گل شد. داور و کمک‌هایش هیچ یک از این دو مورد را در تصمیم خود لحاظ نکرده‌اند.

خمارلو تاکید کرد: باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به این مساله که تیم فوتبال پرسپولیس و هواداران آن در ادوار قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز لطمات بعضاً جدی از ناحیه چنین اشتباهاتی دیده‌اند، نگرانی خود را از احتمال تکرار این موارد اعلام کرده است. در این نامه همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری رقابت‌ها در افزایش کیفیت فنی بازی‌ها، داوری‌ها و برگزاری مسابقات مشهود، ملموس و قابل تقدیر است، تقاضا شد با توجه به اهمیت بالایی بازی‌های گروه چهارم رقابت‌ها و مدعی بودن هر چهار تیم حاضر برای صعود به مرحله یک هشتم پایانی، از داوران سطح اول قاره برای قضاوت بازی‌های این گروه بهره گرفته شود.