به گزارش پارس نیوز، 

جدال فوق‌العاده مهم استقلال برابر نماینده‌ای که کشورش همین ماه گذشته قهرمانی در آسیا را جشن گرفت. الدحیل کلی خرج کرده و واقعاً تیم خوبی است، ولی این خوب بودن اصلاً به معنای ضعف استقلال تلقی نمی‌شود. اتفاقاً تیم‌های قطری معمولاً مقابل استقلال شکست خورده‌اند و غیر از چند مورد بقیه خاطراتی که از تقابل نماینده آبی‌پوشان ایرانی با آن‌ها داریم، شیرین است. در آستانه این بازی بد نیست تلخ و شیرین مهم‌ترین مصاف‌های استقلالی‌ها با نمایندگان قطری را مرور کنیم.
استارت خوش قهرمانی 
اولین حضور آسیایی استقلال بعد از انقلاب و اولین جدال رسمی این تیم با نمایندگان قطری تابستان سال ۱۳۶۹ بود. جدال در دوحه که با تساوی یک – یک تمام شد (جالب اینکه مجید نامجومطلق برای السد گلزنی کرد). بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر استقلال در تهران تمام شد و آبی‌پوشان پایتخت در نهایت عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را در پایان آن فصل مال خود کردند.
داغی بر دل الریان
استقلال در پاییز سال ۱۳۷۰ چنان داغی بر دل الریان قطر گذاشت که هنوز یادشان نرفته است. مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا مسابقاتی که به صورت متمرکز در دوحه برگزار می‌شد و الریان برای فینالیست شدن کلی نقشه کشیده بود. آن‌ها تا دقیقه ۸۷ با یک گل از استقلال جلو بودند، ولی عباس سرخاب و عبدالعلی چنگیز طی ۳ دقیقه، دوبار گلزنی کردند تا ما به جای نماینده قطر راهی فینال شویم.
اولین شکست
تا بهار سال ۱۳۸۸ هیچ تیم قطری موفق به شکست استقلال نشده بود، ولی سرانجام این اتفاق در فصل ۲۰۰۹ لیگ قهرمانان آسیا رخ داد. جایی که استقلال با یک گل در دوحه مقهور «ام‌صلال» شد و همان باخت نقش مهمی در صعود نکردن آن‌ها از گروه‌شان ایفا کرد. اساساً ام‌صلال با آن برد برای خودش در فوتبال آسیا اسم و رسمی به هم زد.
پیروزی بر تیم جونینیو
در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۰ روی الغرافه قطر خیلی مانور شده بود، چون از وجود یک بازیکن سرشناس برزیلی به نام «جونینیو» سود می‌برد، اما همان تیم در نوروز ۱۳۸۹ با سه گل در تهران به استقلال باخت. ۵ روز بعد دو تیم در دوحه نیز با یکدیگر بازی کردند که با تساوی تمام شد.
حذف در تهران
... و بالاخره اینکه آخرین بازی استقلال در لیگ قهرمانان فصل گذشته با السد قطر بود؛ جدال‌هایی رفت و برگشتی در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی. استقلال در مسابقه رفت غافلگیر شده و در استادیوم آزادی با حساب ۳ بر یک بازی را باخت تا پرونده‌اش همین‌جا در آزادی بسته شود. مسابقه برگشت هم با مساوی به اتمام رسید. همان جدالی که شاید اگر روزبه چشمی به واسطه آن رفتار اشتباه اخراج نمی‌شد نتیجه بازی به شکلی دیگر رقم می‌خورد. به هر حال استقلال می‌خواهد انتقام السد را از الدحیل بگیرد.