به گزارش پارس نیوز، 

باشگاه استقلال خوزستان که به دلیل شکایت دیوید ساکونی، هافبک برزیلی خود از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با محرومیت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات و کسر ۶ امتیاز روبرو شد، به همین دلیل مسئولان این باشگاه در تلاش بودند تا با پرداخت طلب این بازیکن، محرومیت شان را لغو کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده تا آن‌ها نیز مانند استقلال تهران، پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز محروم می‌شوند.

فیفا به دلیل دلیل طلب ۱۹۰ هزار دلاری ساکونی، ایمیلی برای آبی‌های جنوب کشور ارسال کرد و به آن‌ها تذکر داد تا ۲۷ نوامبر (۶ آذر) فرصت دارند که با این بازیکن توافق و طلب او را پرداخت کنند و در غیر این صورت با کسر ۶ امتیاز و محرومیت از فعالیت در یک پنجره نقل و انتقالاتی روبرو خواهند شد که این اتفاق رخ نداد و اگر تمام طلب او را پرداخت نکنند، احتمال دارد به یک رده پایین‌تر لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) سقوط کنند که البته اگر آبی‌ها به این لیگ سقوط کنند و سپس حکم کمیته انضباطی فیفا بیاید، آن‌ها به لیگ دسته دوم می‌روند.

پس از گذشت ۴ ماه هنوز آبی پوشان خوزستانی موفق نشدند طلب ساکونی را پرداخت کنند که اگر این روند ادامه داشته باشد، به طور قطع با جریمه شدیدی از سوی فیفا مواجه خواهند شد.

سید احمد پورهاشمی، سرپرست باشگاه استقلال خوزستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این باره بیان کرد: تمام تلاشمان را کردیم و درحال پیگیری هستیم تا ۶ امتیاز را برگردانیم و همه درحال تلاش هستند تا این اتفاق رخ دهد. موضوعی که اهمیت دارد این است که هنوز پول ساکونی پرداخت نشده و موفق نشدیم رضایت او را جلب کنیم، البته پول آماده است و بنابر مشکلاتی موفق به پرداخت طلب او نشدیم. اگر به توافق نهایی برسیم و رضایت ساکونی را بگیریم، امیدواریم تا پنجره نقل و انتقالاتی باز شود و همچنین ۶ امتیاز به تیم بازگردد.