به گزارش پارس نیوز، 

یک بازی مهم برابر مارسی برای سامان قدوس چیزی جز نیمکت‌نشینی در بر نداشت تا مربی این تیم پیغام دلخوری خود را این‌گونه به ستاره ایرانی برساند اما صف‌آرایی با آرایش ۴-۴-۲ چاره‌ای جز استفاده از ستاره ایرانی برای وی باقی نگذاشت و حاصل این اعتماد دوباره، موفقیتی بزرگ بود و تثبیت جایگاه سامان در آمیان. از هفته بیست‌وششم لیگ یک فرانسه موسوم به لوشامپیونه، تیم فوتبال باشگاه آمیان برابر میزبان تیم رده نهمی نیس بود. استادیوم دولالیکورن پر بود از هوادارانی که با هر حرکت زیبا و تکنیکی سامان قدوس به وجد می‌آمدند و به احترامش ایستاده تشویق می‌کردند. یک پیروزی و پنج شکست، این اصلاً چیز خوبی برای آمیان و اهالی این باشگاه نیست، سامان قدوس چهار میلیون یورویی هم نباید دلیل خوبی برای توجیه اشتباهات سرمربی این تیم باشد، هر چه باشد مشخص است که قدوس نهایت تلاش خود را برای درخشش در این تیم کرده و خواهد کرد.

سامان برابر نیس ۸۵ دقیقه در زمین درخشید و اکنون در ۱۸ بازی خود سه گل زده و ۴ چهار پاس‌گل به ثبت رسانده است. کریستوفر پلیسیه، سرمربی تیم فوتبال آمیان تنها چند ساعت پیش از این بازی بزرگ، حمله تند و کم‌سابقه‌ای خطاب به سامان قدوس داشت و عجیب این بود که به صورت مستقیم و در چند نوبت با اشاره به ستاره ایرانی وی را تا مرز مقصر توصیف کرد و یک بار هم از لفظ کم‌کاری بازیکنان سخن به میان آورد.

بیشتر بخوانید:

انتقادهای بی‌سابقه آقای سرمربی از سامان قدوس

به این می‌گویند یک بازگشت به موقع و باشکوه و نشریه «اکیپ» فرانسه نیز روی وب‌سایت رسمی خود با اشاره به همین حضور درخشان نوشت: «قدوس مهره کلیدی آمیان است و مربی این تیم دو اشتباه بزرگ انجام داد، اول اینکه وی را روی نیمکت قرار داده و کار اشتباه دوم او انتقاد منفی علیه قدوس بود.» وب‌سایت معتبر لیگ یک فرانسه نیز در گزارش خود از بازی آمیان و نیس آورد: «قدوس همان بازیکنی بود که می‌شناختیم و منتظر تماشای درخشش او بودیم، عجیب بود که در بازی قبلی چنین مهره کلیدی نیمکت‌نشین شده بود. تمام حملات به‌خصوص از ناحیه پست تخصصی سامان قدوس روی دوش این ستاره ایرانی سنگینی داشت و او بود که بسیاری از حملات ناگهانی و تمرین شده تیمش را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کرد.

اکنون سامان به همان بازیکن مدنظر سرمربی آمیان تبدیل شده و نشان داده که راه تحمیل خود را بر تیم به خوبی بلد است. وب‌سایت مردمی و نیمه تحلیلی آمیانی‌ها، موسوم به «le11amienois» نیز نوشت: «بلین، پیترس و قدوس بلای بزرگی سر نیس آوردند و با هنرنمایی خود بر سر این تیم خوب، آوار شدند.»

این وب‌سایت در ادامه گزارش خود آورد: «قدوس یک بازیکن باهوش است و کار خوبی که کرده این است که پس از سخنان سرمربی هرگز واکنش بدی از خود نشان نداد و عصبانی نشد بلکه تلاش کرد به شرایط خوب خودش باز گردد. او حرفه‌ای عمل کرد و از حرف‌های مربی خود شاکی نشد. او در میدان حرف خود را زد و هنگام خروج از زمین با خوشحالی به سمت مربی رفت و این برای مربی او بسیار ارزشمند و محترمانه بود.»

سامان می‌تواند آمیان را به روزهای پر از امید خود نزدیک کند، تیمی که البته مدعی قهرمانی یا درخشش در جدول نیست اما می‌تواند وضعیتی به مراتب بهتر از این روزها داشته باشد و بیش از پیش به هواداران صبور، کم اما دوست داشتنی و متعصب خود نزدیک شود. پاتریک ویرا سرمربی نیس، در نشست خبری خود به سه دلیل عمده شکست تیمش اشاره کرد و گفت: «آمیان، سه برگ برنده داشت، هواداران متعهد و خستگی ناپذیر، مربی خوش‌فکر و سامان قدوس!»

لژیونرهای فوتبال ایران می‌توانند در آرامش و سکوت پس از جام ملت‌های آسیا، نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشند، هر تیتر یک به مثابه یک معرفی‌نامه از فوتبال ایران است و باید قدر این درخشش‌ها را بدانیم. در هر کشوری، فدراسیون فوتبال وظیفه خطیری تحت عنوان پیگیری و نظارت بر عملکرد بازیکنان خود در کشورهای دیگر دارد و در این خصوص کشورهایی چون اسپانیا، آلمان و ایتالیا در فدراسیون فوتبال خود، کمیته لژیونرها تشکیل داده‌اند تا در پایان هر هفته، گزارش عملکرد آنها را به صورت بی‌طرف و حرفه‌ای منتشر کنند.