به گزارش پارس نیوز، 

استقلالی ها که جزو تیم های پرطرفدار فوتبال آسیا هستند، همواره تیمی هجومی، گلزن و مدعی بوده اند و در این سال ها نیز عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرده اند. اما با این حال دو رقیب سنتی تیم استقلال که تعداد قهرمانی های بیشتری نسبت به این تیم دارند، همیشه تهدیدی جدی در امر گلزنی برای آبی پوشان تهران بوده اند و تعقیب و گریز این سه تیم در جدول گلزنان، بسیار جذاب و هیجان انگیز دنبال شده است.

 

 

گلِ شماره ۸۰۰؛ یکه تازی در صدر

 

پیروزی ۳-۰ مقابل ذوب آهن اصفهان، استقلال را به هشتصدمین گلش در تاریخ لیگ برتر رساند و باعث شد آن ها با تعداد حضور برابر نسبت به پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر، صدرنشینی خود را قطعیت بخشند. تیم سپاهان با ۷۷۳ گل و پرسپولیس با ۷۵۸ گل در رده های بعدی قرار دارند و نکته جالب این که تیم چهارم یعنی ذوب آهن، با اختلاف فاحش ۱۳۴ گله در رده بعدی جای گرفته است. نکته جالب این که هر ۵ تیم بالای جدول از تیم های اصفهان یا تهران هستند.

 

 

 

پاس تهران؛ تیمی که نابود شد و افسوسی که ماند

 

هنوز پس ازگذشت حدود یک دهه از سقوط پاس به لیگ آزادگان، این تیم همچنان جزو برترین ها در آمار مجموع لیگ برتر ایران است. پاسی ها که یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی دارند، دو بار هم بهترین خط حمله را در لیگ های سوم و پنجم از آن خود کردند که در لیگ پنجم رکورد تاریخ لیگ برتر را نیز شکستند. پاس تهران هنوز با ۴۰۳ گل جزو برترین خطوط آتش لیگ برتر به شمار می رود و البته در کنار تیم سبزپوش و محبوب پایتخت می توان به تیم هایی نظیر صباباطری، ابومسلم، استقلال اهواز و… نیز اشاره کرد.

 

 

 

تفاضل +۳۰۰؛ آمار منحصر به فرد استقلال

 

پیروزی سه گله مقابل ذوب آهن یک رکورد جالب دیگر را هم به نام استقلالی ها ثبت کرد. آن ها که تا پیش از این بازی تفاضل +۲۸۸ داشتند، اکنون با تفاضل گل +۳۰۱ به استقبال رقبا خواهند رفت و البته باید حواسشان باشد که در آینده با خوردن گل های بعدی این رکورد خود را از دست ندهند. پرسپولیس تفاضل +۲۳۰ دارد.

 

 

 

آقای گل ها؛ پرسپولیس پیشتاز است

 

تیم پرسپولیس با ۵ آقای گل در ادوار لیگ برتر، صدرنشینی قاطعانه ای را برای خود رقم زده است. در لیگ سوم علی دایی موفق شد با ۱۶ گل کفش طلای لیگ برتر را کسب کند، در لیگ هفتم محسن خلیلی ۱۸ گل زد و رکورد او را شکست، در لیگ پانزدهم مهدی طارمی همچون علی دایی ۱۶ گل به ثمر رساند، فصل بعد طارمی به رکورد خلیلی رسید اما ۱۰ سال پس از رکوردشکنی خلیلی، علی علیپور از آمار او عبور کرد و با ۱۹ گل بهترین آقای گل سرخ ها شد. تیم استقلال رضا عنایتی و آرش برهانی را به عنوان آقای گل های خود می بیند.

 

بهترین تیم هجومی؛ کدام یک؟

 

لیگ برتر ایران در ۱۷ دوره اخیر خود دچار تغییرات زیادی در تعداد تیم های شده و به همین دلیل نمی توان بررسی دقیقی نسبت به آمار گل های زده داشت. به طور مثال اکنون تیم های استقلال و سپاهان در لیگ های ۱۸ تیمی با ۷۰ و ۶۷ گل زده بهترین خطوط حمله را در اختیار دارند اما در دوره های دیگر پاس، پرسپولیس و… با تعداد بازی کمتر، نمایش های هجومی فوق العاده را ارائه کردند. اما با این حال دو تیم امیر قلعه نویی در لیگ های هشتم و نهم با استقلال و سپاهان بهترین تیم های هجومی لیگ به شمار می روند.

 

جدول مجموع؛ استقلال، سپاهان و پرسپولیس

 

در جدول مجموع ۱۸ دوره لیگ، استقلال در صدر قرار دارد. پس از آن تیم سپاهان با اختلاف ۲۷ گله در رده دوم است و پرسپولیس نیز در رده سوم قرار دارد. نکته قابل توجه برای بررسی جدول این است که تنها ۴ تیم بالای جدول در تمام دوره های حاضر بوده اند و بقیه تیم ها چند سال را در لیگ های پایین تر سپری کرده اند.  همچنین تیم ماشین سازی باتوجه به این که ماهیت گسترش فولاد تبریز را دارد، با آمار همان تیم بررسی شد. البته این آمار ۱۶ تیمی است که در لیگ هجدهم حضور دارند.

 

 

۱٫ استقلال: ۸۰۰

۲٫ سپاهان: ۷۷۳

۳٫ پرسپولیس: ۷۵۸

۴٫ ذوب آهن: ۶۶۶

۵٫ سایپا: ۶۰۴

۶٫ فولاد: ۵۹۳

۷٫ تراکتور: ۴۴۳

۸٫ پیکان: ۴۲۹

۹٫ صنعت نفت: ۲۵۰

۱۰٫ استقلال خوزستان: ۱۶۶

۱۱٫ ماشین سازی (گسترش): ۱۶۲

۱۲٫ پدیده: ۱۲۶

۱۳٫ پارس جنوبی: ۵۵

۱۴٫ سپیدرود: ۳۴

۱۵٫ نفت مسجد سلیمان: ۲۸

۱۶٫ نساجی مازندران: ۱۸

تیم فوتبال استقلال با ارایه یک بازی هجومی و تماشاگر پسند توانست تیم ذوب آهن را۳ بر صفر شکست داد تا با ۳۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر جای تراکتورسازی تبریز را در رده چهارم جدول لیگ گرفت. پاتوسی در این مسابقه بازهم ستاره آبی پوشان بود و یک گل زد و یک گل ساخت تا عملکرد فوق العاده ای را در استقلال از خود بر جا بگذارد. این بازیکن آفریقای جنوبی را می‌توان مهندس جدید آبی پوشان دانست که نقش مهمی در دو برد اخیر استقلال داشته است.

 

محمد دانشگر مدافع برازجانی و میانی استقلال مانند هفته های اخیر خوب ظاهر شد و حتی یک گل نیز برای تیمش به ثمر رساند.