به گزارش پارس نیوز، 

آخر زیر فشار هواداران استقلال کنار رفت، همان‌ها که زمانی نه‌چندان دور روی دست می‌گذاشتندش. فوتبال است دیگر؛ بی‌رحم. منصوریان رفت و حالا دوباره به آزادی برمی‌گردد. ورزشگاهی که بیش از هر جای دیگری در آن تشویق شده و البته بیش از هرجای دیگر ناملایمتی دیده. چقدر زود دیر می‌شود.

استقلال محکوم به برد

استقلال با خریدهای بسیارش به تیمی ترسناک بدل شده است؛ با پاتوسی که این روزها همه جا بحث از اوست. نتایج تیم‌ اندکی بهتر از نیم‌فصل اول بوده‌ است. اما مساله مهم برای استقلال این است که باید از سکته‌های پیاپی در بازی‌هایش کم کند. حالا و با افت نسبی پرسپولیس، طرفداران استقلال با امیدواری بیشتری به فرجام این لیگ فکر می‌کنند، حتی قهرمانی. استقلال دیگر فرصتی برای اشتباه‌کردن ندارد و برای تثبیت روند خوب محکوم به شکست ذوب‌آهن است. آن وقت با 9 امتیاز از چهار بازی نشان می‌دهد استقلال نیم‌فصل دوم چیزی است متفاوت. با این حال چالش‌ها کماکان بسیارند. استقلال پنج مهاجم دارد اما هنوز مهره اصلی‌اش را در پیشانی خط حمله پیدا نکرده است. تغییرات تیم کمی زیاد است. این تغییرات اگرچه به تیم تنوع می‌دهد، اگرچه تیم‌های حریف را غافلگیر می‌کند اما ثبات را هم از تیم گرفته، هم از نظر فنی و هم نتیجه‌گیری. استقلال حالا باید برود به جنگ علی منصور که همه می‌دانند چه‌انگیزه‌هایی برای این رویارویی دارد.

ذوب‌آهن و شروعی دوباره در لیگ

ابتدای فصل وقتی ذوب‌آهن چند بازیکن خوب خرید، همه فکر می‌کردند تیم این فصل برای قهرمانی می‌جنگد. ذوب‌آهن اما این فصل هیچ‌گاه روی آرامش به خود ندید. تیمی که به‌سختی در لیگ گل می‌زند و لاجرم سخت هم می‌برد. برد دراماتیک‌شان در پلی‌آف آسیا برابر الریان می‌تواند شروعی دوباره برای این تیم باشد. مساله ذوب‌آهن بیش از آنکه فنی باشد، ذهنی است. حالا گویا منصوریان تیم را از این لحاظ تقویت کرده است. ذوب‌آهن بعد از رفتن تبریزی به استقلال برش لازم را در خط حمله نداشت. گردش توپ تیم بد نبود اما به حملات موثر منجر نمی‌شد. در خط میانی هم سردرگم بود و بودن یا نبودن محسن مسلمان و چگونگی بازی او به چالشی بزرگ بدل شده بود و تیم نمی‌توانست فرم باثباتی پیدا کند. حالا گویا این چالش‌ها با حضور نفراتی مثل اوساگونای نیجریه‌ای و ارسلان مطهری کم‌کم برطرف شده است. ذوب‌آهن جایگاهی درخور در جدول ندارد و باید دوباره برخیزد. بازی حساس با استقلال می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای نمایش این احیا.