به گزارش پارس نیوز، 

منشا اما هرگز در پرسپولیس آن منشای پیکان نشد، حتی به باور خیلی از کارشناسان حتی نصف منشای پیکان را هم از خود بروز نداد. اما منشا یک عادت خوب دارد، از تک و تا نمی‌افتد، به قول معروف اهل جا زدن نیست پرتلاش و دونده است و از رو نمی‌رود. به همین دلیل هیچ وقت عملکردش مورد انتقاد علنی هواداران پرسپولیس قرار نگرفت. بازی برگشت با الدحیل در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و آن بازی درخشان و زدن تیر خلاص بر پیکر الدحیل منشا را تا حد یک قهرمان برای سرخ پوشان بالا برد، آن قدر که وقتی در پنجره زمستانی در لیست فروش قرار گرفت بسیاری از هواداران پرسپولیس تعجب کردند.

گادوین منشا در چهل و سه بازی برای پرسپولیس پنج گل به ثمر رساند، آماری ضعیف و غیرقابل باور از یک مهاجم نوک،  تلاش و دوندگی‌های منشا همیشه برای طارمی و علیپور فضای خوبی برای درخشش ایجاد می‌کرد. اما بالاخره در میان تعجب، برانکو در تعطیلات زمستانی و در پی باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس نام منشا را در میان لیست خروجی قرار داد تا برای بودیمیر هموطنش جا باز شود. از همان روزهای اول که او از پرسپولیس جدا شد خبر پیوستنش به استقلال بر سر زبان‌ها افتاد اما مدیران استقلال برای کم کردن تبعات این انتقال عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دادند و شفر هم تا پیوستن منشا به استقلال این خبر را یک شوخی و شایعه می‌دانست. سرانجام در آخرین ساعات نقل و انتقالات زمستانی گادوین منشا به عنوان یک بازیکن خارجی مسیری را انتخاب کرد که قبل از او سی و پنج بازیکن دیگر رفته بودند و سر از تیم استقلال رقیب سنتی پرسپولیس درآورد.

خبر زیاد سر و صدا نکرد و در هیاهوی خریدهای پرسپولیس گم شد. اما استقلالی‌ها به این انتقال واکنش مثبت نشان دادند و حسابی منشا را تحویل گرفتند. او ذاتا بازیکن خونگرمی است و خیلی سریع با آبی‌پوشان دوست شد. تاکنون در سه بازی برای استقلال به میدان رفته، یک پاس گل و حضوری نسبتا تاثیرگذار در میدان داشته اما هنوز همان منشای پرسپولیس است با همان عملکرد و شباهت در ارائه بازی. او باید در نوع بازی خود یک تجدیدنظر اساسی کند، باید از قالب منشای پرسپولیس بیرون بیاید و به منشای زهردار پیکان تبدیل شود. او محکوم به تغییر است وگرنه در تعداد انبوه نیروهای تهاجمی استقلال برای شفر چاره‌ای جز  نیمکت‌نشین کردنش نمی‌ماند. منشا در استقلال دو دوست هم‌قاره‌ای دارد، ایسما و پاتوسی! شاید این مثلث برای استقلال به یک مثلث خطرناک تبدیل شوند و چشم‌های زیادی را خیره کنند.