به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، بار دیگر گذر تیم ملی به کره جنوبی افتاد. این بار هم رسیدن ایران به جام جهانی در گرو عبور از کره جنوبی است. چهار سال پیش در چنین روزی، ایران از کره جنوبی در سئول سه امتیاز می خواست اما گل دیرهنگام پارک جی سونگ رویای میلیون ها ایرانی را بر باد داد. اینک، پس از گذشت چهار سال، تیم ملی دوباره باید در آزمون سخت رودرروی کره ای قرار بگیرند.

پله آخر نردبان صعود به جام جهانی فوتبال، البته کمی لغزان است. کره ای ها از همان آغاز بنای کار را بر ناسازگاری گذاشتند. سرمربی کره ای ها در اظهارنظری عجیب و قابل تامل از" رفتار ایرانی ها" در بازی رفت انتقاد کرده و گفته بود که از ایرانی ها بدش می آید! او گفت که دوست دارد ازبک ها را به همراه تیم خودش در جام جهانی ببیند. وقتی" چوی" این حرف ها را به خبرنگاران هم وطنش می گفت تصور نمی کرد که همین ها به شمشیری علیه خودش تبدیل می شود و غیرت ملی پوشان ایران را برمی انگیزد.

کارلوس کی روش در این ماجرا حرفه ای بودن خود را نشان داد و با واکنش به موقع خود، جنگ کره ای ها را مغلوبه کرد و کفه ترازو را به سمت ایران سنگین کرد. حالا تیم ملی ایران است که انگیزه فراوانی برای شکست کره جنوبی دارد. کسی چه می داند؟ شاید حرف های سرمربی کره چنین کاری کند که ملی پوشان ما با زنده کردن خاطره دیدار حماسی سال ۹۶ (آن ۶ – ۲ معروف) دوباره چشمان" چوی" را اشک آلود کند.

تیم ملی ایران، سه شنبه ۲۸ خردادماه در اولسان کره جنوبی به مصاف تیم ملی این کشور می رود. اولسان شهری در فاصله حدودا ۸۰ کیلومتری بوسان است که رطوبتی بالاتر از ۸۰ درصد دارد. میزان رطوبت شهرهای شمال ایران در این فصل کمتر از ۲۰ درصد است. کره ای ها در نوع میزبانی از تیم ملی نشان داده اند که اگر بخواهند می توانند مانند کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس عمل کنند!

* آمار بازی های ایران و کره جنوبی

تیم های ملی ایران و کره جنوبی تاکنون ۲۶ بار با یکدیگر دیدار کرده اند که سهم ایران ۱۰ پیروزی و ۱۱ شکست بوده است. هیچ دیدار دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است. اگر اهل خرافات باشیم باید بگوییم که این بار نوبت ایران است که پیروز شود تا تعداد بردهای دو تیم مساوی شود! اما آن چه مسلم است، این است که ملی پوشان فوتبال ایران خارج از بحث فنی، روحیه و انگیزه فوق العاده ای برای پیروزی دارند.

بهترین نتیجه کره ای ها برابر ایران سال ها پیش رقم خورده است؛ در سال ۱۳۳۶ کره جنوبی با نتیجه ۵ بر صفر ایران را شکست داد. بهترین برد ایران هم در تاریخ ۱۳۷۵ با نتیجه ۶ بر ۲ به دست آمد تا مربی دل نازک کره جنوبی با چشمان اشک بار، ورزشگاه را ترک کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال، در ساعت ۱۶: ۳۰ سه شنبه ۲۸ خرداد بازی با کره را آغاز می کند و این یعنی وقتی ساعت عدد ۱۸: ۲۰ یا ۱۸: ۲۵ را نشان می دهد تیم ملی ایران" احتمالا" جواز حضور در جام جهانی برزیل را کسب کرده است.

ملی پوشان تیم پرامید ایران خوب می دانند که اکنون پشت درهای جام جهانی نشسته اند و قفل این در فقط با یک کلید باز می شود؛ توقف یا شکست کره جنوبی. تدبیر کادر فنی تیم ملی، تلاش بازیکنان و امید میلیون ها ایرانی، از هم اکنون، سه شنبه را روزی فراموش نشدنی در تاریخ ورزش ایران ساخته است.

  در دیگر دیدار این گروه نیز به طور همزمان، ازبکستان به مصاف قطر می رود.

جدول گروه A

۱) کره جنوبی، ۷ بازی، ۱۴ امتیاز

۲) ایران، ۷ بازی، ۱۳ امتیاز

۳) ازبکستان، ۷ بازی، ۱۱ امتیاز

۴) قطر، ۷ بازی، ۷ امتیاز

۵) لبنان، ۸ بازی، ۵ امتیاز