به گزارش پارس نیوز، 

آیاندا پاتوسی پس از پشت سر گذاشتن برخی موانع حضورش در لیگ ایران، توانست با به ثمر رساندن گل تأثیرگذار اولین بازی خود را برجسته سازد.

آیاندا پاتوسی، هافبک سابق کیپ تاون سیتی در اولین بازی خود برای باشگاه جدیدش فرم خوبی داشت و استقلال نتوانست مقابل پارس جنوبی به پیروزی ۲ بر ۰ برسد. این بازیکن ۲۶ ساله در انتقالی شوکه‌کننده به یکی از باشگاه‌های قهرمان ایران پیوست. او در حالی لیگ آفریقای جنوبی را ترک کرد که با ۵ گل در ۱۴ بازی و پست سر موساندا، بازیکن بلک لئوپاردز برای کسب کفش طلا می‌جنگید.

اما مشکلاتی برای او به وجود آمد و طبق قوانین فدراسیون فوتبال ایران مجبور بود تا در دو سال گذشته بازی ملی داشته باشد. آخرین بازی پاتوسی برای تیم ملی آفریقای جنوبی به سال ۲۰۱۶ برمی‌گشت که او دوازدهمین بازی خود را انجام داده بود. پیرو نامه «اُوِن دا گرنا» سرمربی قبلی تیم ملی آفریقای جنوبی این بازیکن توانست مجوز حضور در لیگ ایران را بگیرد و متعاقب آن اولین بازی‌اش را انجام داد.

مدت زیادی طول نکشید تا بازیکن خایلیتشایی خود را به اثبات برساند و در دقیقه ۱۱ بازی روی سانتر او بازیکن حریف دروازه خودی را باز کرد. هفت دقیقه بعد پاتوسی با شوت از راه دور نام خود را به عنوان گلزن روی اسکوربورد ثبت کرد.