به گزارش پارس نیوز، 

او فقط 24 سال دارد و چون کوه غرور بر فراز کوه‌های یخ‌بستۀ روسیه می‌درخشد و سالی نیست که بدون نامش، روس‌های اخمو به وجد نیایند، پسری که از دل ایران ایران برای رسیدن به بندر آنفیلد در اوج جوانی خانه را ترک کرد و قایق چوبی‌اش به اسارت روسیه‌ای‌ها درآمد تا همچنان در اسکلۀ سن‌پترزبوگ اسیر باشد!

 

سردار برخلاف اکثر  بازیکنان ایرانی در مواجهه با پیشنهادات اروپایی برای لژیونر شدن، راه سخت‌ را  انتخاب کرد و در کشوری حاضر شد که خیلی ستاره محور نیست و اصولاً لیگش  نتوانسته بازیکنی خاص را به دنیای فوتبال معرفی کند تا به همین دلیل پسر پرهوادار ایرانی، در داخل کشور بابت انتخابش انتقاداتی را علیه خود ببیند، چرا که به عقیدۀ بسیاری از کارشناسان، سطح توانمندی او بالاتر از حدود کیفیت لیگ برتر روسیه است، اما این دیدگاه از سوی آزمون رد می‌شود، چرا که او بر این باور است روسیه برایش سکوی پرتابی بزرگ خواهد بود و او را در روز رسیدن به هدف رویایی‌اش حسابی ساخته و پرداخته خواهد کرد.

سردار آزمون

سردار آزمون

 

سردار آزمون در سطح اول فوتبال اروپا بازیکن ناشناخته‌ای نیست! او پیش‌ترها برابر بزرگان قارۀ سبز، همانند بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید توانایی‌های خارق العاده‌اش را ثابت کرده و حضور در رقابت‌هایی نظیر لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا توانسته تجربۀ بسیار خوبی را به پسر ترکمن ایرانی برای طی کردن پله‌های موفقیت بدهد، اما آیا زمان آن نرسیده است که سردار خود را به ضیافت بزرگان اروپا برساند؟!

 

در 24 سالگی سردار آزمون افتخاراتی را در کارنامه دارد که به عنوان یک بازیکن جوان، کمتر بازیکنی توانسته در تاریخ فوتبال کشورمان به آنها دست پیدا کند، از حضور در 2 جام ملت‌های آسیا و حضور فیکس در جام جهانی 2018 تا تجربۀ شیرین قهرمانی در لیگ برتر ایران با سپاهان اصفهان و فتح عنوان برترین بازیکن ماه لیگ برتر روسیه و برترین بازیکن دور رفت مرحلۀ 1/16 نهایی لیگ اروپا فصل 2018/19 و البته شکستن رکورد علی دایی و دستیابی به عنوان برترین مهاجم ایرانی در زمینه گلزنی در رقابت‌های اروپایی و ....؛ این‌ها همگی بخشی از افتخارات پسری 24 ساله است که اگر در کشوری به مراتب فوتبال‌خیزتر از روسیه حضور می‌داشت، امروز حداقل در چندین جایگاه بالاتر از آنچه که هست، می‌بود!

 

سردار آزمون

سردار آزمون

 

توانمندی‌ها و استعدادهای سردار آزمون دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، در روستوف، روبین کازان و حالا هم زنیت سن پترزبورگ که باشگاهی سرشناس است، او موفقیت را حاصل کرده است و پس از 6 سال حضور مستمر در لیگ روسیه، به نظر می‌رسد که مهیای حضور در لیگ‌های معتبرتری نسبت به روسیه باشد! پسری که در 24 سالگی توانسته رکورد علی دایی را در اروپا بشکند، بی‌شک گنجایش‌های بسیار بیشتری نسبت به آنچه که امروز برای خود ترسیم کرده است دارد، ای کاش اطراف آزمون، توسط مشاورانی حرفه‌ای و جاه طلب‌تر احاطه می‌شد، نه صرفاً روابط احساسی پسرانه و پدرانه که سال‌هاست سرعت او را مختل کرده است! شاید حالا بهترین تلنگر ممکن برای سردار باشد که چشمانش را ببندد و به تنهایی از قلۀ کوه بپرد، او لایق روزهایی بزرگ‌تر از این‌هاست...