به گزارش پارس نیوز، 

مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا به پایان خواهد رسید، در حالی که اکثر تیم‌های بزرگ با نتایج خوبی که در دور رفت گرفته‌اند شانس زیادی برای صعود خواهند داشت. چلسی، ناپولی، اینتر و سویا می‌توانند با ارائه نمایشی منطقی جواز صعود را کسب کنند، اما آرسنال و لاتزیو باید با تلاشی مضاعف در پی جبران شکست بازی رفت باشند.

چلسی – مالمو؛ نفس‌های آخرِ ساری‌بال؟
آبی‌های لندن در سوئد پیروز شده‌اند و طبیعتاً در خانه کار دشواری برای صعود نخواهند داشت، اما شرایط در این تیم بحرانی شده و مائوریتسیو ساری خطر اخراج را حس می‌کند. فعلاً باشگاه تصمیم روشنی برای قطع همکاری با این مربی ایتالیایی نگرفته، ولی با گسترده شدن اعتراض‌های هواداران پس از شکست برابر منچستریونایتد، آبراموویچ باید چاره‌ای برای تیمش بیندیشد. البته بعید است در آستانه بازی فینال جام اتحادیه، باشگاه چلسی، ساری را برکنار کند، اما شاید این ماه اتفاق‌های مهمی در باشگاه چلسی رخ بدهد. ساری می‌تواند حداقل در آستانه بازی مهم برابر سیتی در فینال اتحادیه، در لیگ اروپا نتیجه خوبی با تیمش بگیرد. بعد از فینال، جدال با تاتنهام هم در آینده این مربی سرنوشت‌ساز خواهد بود. البته فراموش نکنید مالمو قهرمان ۲۰ دوره لیگ سوئد در ۷ بازی آخر خارج‌از‌خانه اروپایی‌اش فقط یک باخت داشته و شاید همین آمار کمی آن‌ها را امیدوار کند.

تا مرحله بعد بدونِ شگفتی؟


آرسنال – باته بوریسف؛ به‌پیش با آقای متخصص
بزرگ‌ترین غافلگیری هفته پیش فوتبال اروپا باختِ توپچی‌ها در بلاروس بود. در حالی که همه تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ اروپا رقبای خودشان را شکست داده بودند شاگردان اونای اِمری با یک گل برابر باته مغلوب شدند. عجیب‌تر اینکه اونای اِمری پرافتخارترین مربی این تورنمنت است و به نوعی برگ برنده آرسنال محسوب می‌شود. البته آرسنال نیمی از راه را پیش رو دارد و احتمالاً در لندن جبران خواهد کرد، اما دست‌کم گرفتن حریفی مثل باته برای‌شان فعلاً گران تمام شده است. آرسنال که پیش از این ۱۹ دوره متوالی در لیگ قهرمانان حضور داشت فصل قبل به لیگ اروپا تبعید شد و تا نیمه‌نهایی هم پیش رفت. اِمری نمی‌خواهد کار تیمش در تنها تورنمنتی که شانس قهرمانی دارند خیلی زود تمام شود. روی باته در صورتی که بتواند در لندن جشن صعود بگیرد حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد و بین مدعیان رسیدن تا نیمه‌نهایی قرار خواهند گرفت. این تیم در ۱۳ دوره متوالی قهرمان لیگ بلاروس شده و با شکست در پلی‌آف لیگ قهرمانان به لیگ اروپا آمد.

تا مرحله بعد بدونِ شگفتی؟


اینتر – راپیدوین؛ روز‌های بدون مائورو
نراتزوری روز‌های پرحاشیه‌ای را سپری کرده که حول محور مائورو ایکاردی می‌چرخید. حالا کمی اوضاع بهتر شده، اما دیگر خبری از کاپیتان ایکاردی نخواهد بود. لائوتارو مارتینس در بازی رفت برابر راپیدوین در خانه حریف خودی نشان داد و خیال باشگاه را بابت جانشین ایکاردی راحت کرد. اینتری‌ها در خانه برابر رقبای اتریشی باختی نداشته‌اند و از ۶ بازی ۵ دیدار را با برد سپری کرده‌اند. بعد از روز‌های بد ماه ژانویه و گل نزدن در ۳ بازی متوالی لیگ، اوضاع برای تیم اسپالتی بهتر شده و فعلاً او خطر اخراج را حس نمی‌کند. در لیگ اروپا بعید است حذف شوند و ماه آتی برای‌شان اهمیت زیادی خواهد داشت. شاید کمتر شدن فشار روی اینتر باعث شود آن‌ها در این رقابت‌ها راحت‌تر پیش بروند. به یاد داشته باشید اینتر قهرمان ۳ دوره جام یوفا در دهه ۱۹۹۰ میلادی است و این جام برای‌شان خاطره‌های خوبی را زنده خواهد کرد.

تا مرحله بعد بدونِ شگفتی؟


ناپولی – زوریخ؛ صعود در بندر
پارتنوپی بازی رفت در سوئیس را به‌راحتی ۳ بر یک برد و حالا بعید است زوریخ بتواند این باخت را جبران کند. وقتی احتمال صعود زوریخ کمتر می‌شود که یادآوری کنیم ناپولی این فصل در هیچ رقابتی در ورزشگاه سن‌پائولو تن به شکست نداده است. از طرف دیگر زوریخ هم حتی در سوئیس در حال حاضر قدرتمندترین تیم محسوب نمی‌شود و در رده چهارم قرار دارد. شاید قهرمانی در لیگ اروپا شروع خوبی برای آنچلوتی باشد و او را به موفقیت‌های بزرگ‌تر در فصول آینده امیدوار نگه دارد. در واقع ناپولی بدشانس‌ترین تیم این فصل رقابت‌های اروپایی بوده که تا هفته آخر صدرنشین لیگ قهرمانان بود، اما حالا باید در لیگ اروپا کارش را ادامه دهد. با این حال در لیگ اروپا قطعاً ناپولی شانس بیشتری برای کسب قهرمانی خواهد داشت و این نیمه پر لیوان است. نکته جالب درباره ناپولی در حال حاضر است است که در ۵ بازی اخیر فقط یک گل دریافت کرده‌اند و آن‌هم برابر همین تیم زوریخ از روی نقطه پنالتی بود.

تا مرحله بعد بدونِ شگفتی؟