به گزارش پارس نیوز، 

پس از شکست تیم استقلال در تبریز روبروی تراکتورسازی هواداران استقلال به شدت به مدافع این تیم تاختند. میلاد زکی پور که در دیدار قبل برابر پیکان تهران با به ثمر رساندن گل دوم استقلال یک شبه به ستاره قلب هواداران تبدیل شده بود باورش نمی شد که در عرض چند روز و پس از یک شکست این هجمه علیه او براه بیافتد. او که نمی خواست خودش را رودرروی هواداران قرار بدهد و اتفاقا آنها را دلیل اصلی عشق و علاقه اش به استقلال عنوان می کرد معتقد بود ای کاش آنهایی که علیه او مطلب منتشر می کنند با تماشای دوباره فیلم بازی ببینند که دقیقا در صحنه به ثمر رسیدن گل تراکتورسازی چه اتفاقاتی رخ داد.

میلاد زکی پور در گفت و گو با دانشجو، درباره بازی قبل برابر تراکتورسازی و گلی که در دیدار با پیکان روی استارت سرعتی سریعش زد صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه از نظر می گذرانید.

 حقیقت دارد که این مدت با یکی از قهرمانان دوی سرعت ایران تمرین می کنی؟

- بله! حسن تفتیان ملقب به پسر باد و قهرمان و رکورددار دوی سرعت ایران مربی دومیدانی ام است. با هم کار می کنیم.

 برای همین در دیدار با پیکان آن استارت سریع را زدی و کسی به گرد پایت نرسید؟

 بله! خوشحالم که با حسن کار می کنم. از دوستان خوب من است. اتفاقا ما دو روز پیش از بازی مان برابر پیکان روی دوی سرعت 80 متر و تکنیک های مربوط به سرعتگیری سریع کار می کردیم. وقتی بازی با پیکان تمام شد و من استارت 60 متری و گل زدم، خودش با من تماس گرفت و گفت یادت هست دوی 80 متر تمرین می کردیم! اینکه در این مدت با تفتیان کار می کنم خیلی روی نفس گیری ام در حین استارتهای ناگهانی تأثیر داشته و امیدوارم این باعث شود بیش از پیش در خدمکت استقلال باشم.

 در تبریز چه اتفاقی افتاد که به تراکتورسازی باختید؟

 ما خیلی خوب بازی کردیم. اگر از موقعیتهای مان استفاده درست می بردیم حتما بازی را با برد یا حداقل تساوی تمام می کردیم. 

پس از باخت، خیلی ها علیه خط دفاعی استقلال انتقاد کردند و تو را مقصر به ثمر رسیدن گل دژاگه دانستند؟

 این درست نیست. اولا باید بگویم آنهایی که در این چند روز به هر طریقی که توانستند علیه من نوشتند و مرا دلیل شکست تیم عنوان کردند، همان هایی بودند که 6، 7 روز پیش، تعاریفی از من می کردند که بعضی از آنها را خودم هم باور نمی کردم. می گفتند سرعت انفجاری من در استارتی که برای گل به پیکان زدم با "یوسین بولت" (رکورددار جاماییکایی دوی سرعت دنیا) برابری می کرد ولی همان افراد که متأسفانه چیزی از فوتبال نمی دانند و یکبار این ورزش را انجام نداده اند هرچه لایق خودشان بوده را در اینستاگرام به من نسبت داده اند.

 شفر درباره گل دژاگه چه گفت؟ چون توپ در میانه زمین لو رفت. جایی که علی کریمی و داریوش شجاعیان بازی می کردند؟

 متأسفانه کسی از کار تاکتیکی تیم ما خبر ندارد و فقط دوست دارند انتقاد کنند و حرف بزنند. بعد هم که یک نفر یک انتقاد اشتباه را انجام می دهد بقیه آن را تأیید می کنند و اصلا دنبال درست بودن یا غلط بودنش نمی روند. 

 شفر چه گفت؟

 او که سرمربی تیم است به من گفت تو اصلا مقصر نبودی. سئوال من از منتقدان این است که وقتی استقلال در کل نیم فصل اول یک گل از جناح چپ دریافت نکرد کجا بودند؟ چه اتفاقی برای استقلال رخ داده که بین 16 تیم لیگ برتری کمترین گل خورده را دارد؟ 7 گل در 17 بازی یعنی هر بازی کمتر از نیم گل! آن وقت باید به این شکل به آرمین سهرابیان و یا من حمله شود؟ راموس (کاپیتان ملی پوش رئال مادرید) هر دو بازی در میان سوتی می دهد آن وقت مدافعان استقلال حق ندارند در 17 بازی یک بار دچار اشتباه شوند؟ تازه هر کسی که صحنه گل را ببیند متوجه می شود تیم روی حمله بود که توپ لو رفت.

 با این شرایط فکر می کنی در این دیدار در ترکیب استقلال قرار بگیری؟

من همیشه برای بازی در ترکیب استقلال آمادگی لازم را دارم و هر زمان شفر صلاح بداند با قدرت بهترین بازی ام را برای استقلال به نمایش می گذارم. تابع کادر فنی هستم.

 از مشکلات مالی چه خبر؟ ظاهرا اوضاع مالی تان خوب نیست؟

 به هر حال همه تیم ها با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و در تیم ما هم کاپیتان ها به جای سایر بازیکنان صحبت می کنند.

 ظاهرا درباره اینستاگرام دلخور هستی؟

خیلی افراد هستند که با کمی هزینه در این فضا برای خودشان محبوبیت و فالوور جور می کنند تا هم معروفتر شوند و هم کسی به این شکل از آنها انتقاد نکند ولی من اهل این کارها نیستم. من حامی ندارم و روی پای خودم ایستاده ام. شکر خدا در این فصل پس از وریا غفوری با 16 بازی، من با 15 حضور از نظر تعداد و دقایق بازی دومین نفر در تیم هستم. در دو بازی که نبودم هم یکبار 4 کارته و یک دیدار محروم بودم. 

 بازی با پارس جنوبی جم را چطور پیش بینی می کنی؟

 مسابقات دور برگشت همه مهم و سرنوشت ساز هستند. ما ناامید نیستیم و انشاالله در این دیدار با همراهی هواداران مان بهترین نتیجه را می گیریم تا ضمن جبران باخت دور رفت فاصله مان با تیم های بالای جدول را در همین اندازه نگه داریم و کم کم به آنها برسیم.