به گزارش پارس نیوز، 

۲ تیم استقلال و پرسپولیس درحالی ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که در صدد پیروزی هستند تا به رده‌های بالایی جدول برسند.

دربی درحالی ۱۰ فروردین برگزار می‌شود که فیفادی (روز بازی‌های ملی) ۶ فروردین به پایان می‌رسد و این موضوع به دغدغه اصلی برانکو ایوانکوویچ کروات و وینفرد شفر آلمانی تبدیل شده است. این دو مربی بازیکنان زیادی در تیم ملی فوتبال دارند و اگر اردوی یوز‌های جوان (لقب تیم ملی فوتبال) از ۲۷ اسفند آغاز شود و ۶ فروردین به پایان برسد، به طور قطع استقلال و پرسپولیس برای استفاده از بازیکنان ملی پوش دچار مشکل خواهند شد.

برانکو در این باره می‌گوید: درباره تاریخ دربی صحبتی ندارم، اما بازیکنان ملی پوش به طور مستقیم از اردو باید به تیم بیایند تا در بازی با استقلال شرکت کنند.

البته در روز‌های گذشته نیز صحبت‌هایی مبنی برتعویق زمان دربی ۸۹ بود، اما سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر بیان کرد: زمان برگزاری شهرآورد تغییر نمی‌کند و استقلال هم پیشنهاد خنده‌داری داد و مباشری معاون این باشگاه، اعلام کرد به جای برگزاری دیدار‌های هفته بیست‌وسوم، ابتدا بازی‌های هفته بیست و پنجم را برگزار کنیم تا دربی در عید نباشد.

درحال حاضر بزرگترین دغدغه ۲ مربی خارجی فوتبال ایران این موضوع است و باید دید در پایان چه اتفاقی رخ خواهد داد. به نظر می‌رسد حضور علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا و مهدی ترابی بازیکنانی هستند که به احتمال زیاد از پرسپولیس به تیم ملی دعوت می‌شوند و از سویی دیگر روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریاغفوری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و فرشید باقری، فوتبالیست‌های احتمالی استقلال در تیم ملی هستند که با این وجود به نظر می‌رسد ۲ تیم کار سختی برای حضور در دربی دارند.