به گزارش پارس نیوز، 

استقلال تهران پیش از پایان نیم‌فصل نخست با بردهای پرگل و بازی روان، خودش را به جمع مدعیان قهرمانی اضافه کرد و با پیروزی مقابل پیکان، نوید ادامه این روند را به هوادارانش داد اما شکست مقابل تراکتورسازی انگار آتش زیر خاکستر بود تا بازیکنان این تیم پس از واگذاری دیدار شش‌امتیازی، ناگفته‌هایی را مطرح کنند که تا پیش از این کسی تصورش را نمی‌کرد باشگاه استقلال تا این اندازه دچار بحران باشد. همچنین تنش و درگیری لفظی شفر با مسئول نقل و انتقالات باشگاه و همین‌طور اعضای کمیته فنی به حدی بالا گرفته که پیرمرد آلمانی از هیچ‌گونه کنایه در صحبت‌هایش دریغ نمی‌کند.

شکست استقلال درواقع استدلال اینکه تیم شفر مدعی‌تر از نیم‌فصل اول وارد نیم‌فصل دوم شده را تا حدودی تحت‌الشعاع قرار داد که اتفاقات اخیر یقینا بازگشت آبی‌ها به جمع مدعیان را به تأخیر خواهد انداخت. بدون شک تیمی که می‌‌خواهد برای قهرمانی قدم بردارد باید یک‌سری فاکتورها را داشته باشد که استقلال نه‌تنها از داشتن آن فاکتورها بی‌بهره شده بلکه از داشتن امکانات اولیه که لازمه موفقیت هرتیمی محسوب می‌شود، محروم است! از ابتدای همین فصل بارها مسئله نبود زمین تمرین، استقلال را آزار داد اما پیش‌بینی نمی‌شد که مدیران باشگاه با بی‌توجهی به این موضوع مهم، کار را به جایی برسانند که صدای بازیکنان درآید.

اگر نمی‌توانید لطفا کنار بروید!

مهم‌ترین بخش از تمرین آبی‌پوشان پایتخت در روز یکشنبه مربوط به مصاحبه دسته‌جمعی بازیکنان علیه مدیریت و عوامل اجرائی باشگاه بود. بازیکنان استقلال از نامشخص‌بودن زمین تمرین و تعویق پرداختی‌ها به‌شدت شاکی هستند. روزبه چشمی صراحتا مدیران تیمش را خطاب قرار داده که اگر نمی‌توانید کار کنید لطفا استعفا داده و از تیم بروید: «من اگر سر بازی تراکتورسازی به داور اعتراض می‌کنم، به این دلیل است که استقلال را از قطب فوتبال دور می‌کنند. سه، چهار تیم صعود می‌کنند و بالا می‌روند اما استقلال نه. بحث زمین تمرین، مسائل مالی و لباس به یک تیم شخصیت می‌دهد اما چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ بازیکن را گرفتیم اما می‌گویند نمی‌تواند بازی کند و بعد از یک ماه، می‌گویند می‌تواند. 20 بازی کل لیگ است و تمام شده است. استقلال در حال پیشرفت است اما شخصیت تیم را پایین می‌آورند و 10 سال بعد باید بنشینیم و بگوییم چه اتفاقی برای استقلال رخ داد؟ بس کنید دیگر. من اگر پنج بازی بد بازی کنم، می‌روم تا حداقل اسم خوبی از من در استقلال باقی بماند. اگر نمی‌توانید و اجازه نمی‌دهند یا بگویید مشکل چیست یا بروید». پژمان منتظری نیز صحبت‌های چشمی را تأیید و مشکلات عمده استقلال را از زاویه دیگری مطرح کرد: «هر چیزی حد و اندازه‌ای دارد. بازیکنان ما عصبی هستند که این موضوع را در زمین با کارت‌های بی‌مورد می‌بینید. تمام جزئیات ما اکنون با مشکل روبه‌روست. زمین تمرین و کمپ بازی‌ها مشکل دارد. بازیکنان زیادی در تمرین ما به دلیل سرماخوردگی شرکت نکردند؛ چرا؟ به دلیل اینکه در زمین پژوهشگاه نفت رختکن برای حمام‌کردن نیست و بازیکنان سرما خوردند. این موضوعات جزئی است و کسی نمی‌گوید چرا فرشید باقری چند جلسه غایب است. بازیکن حمام نکرده و سرما خورده است». در سوی دیگر، فتحی مدیرعامل استقلال که سعی داشت با آرامش، حواشی را از باشگاه دور کند و پاسخ مستقیم به اعتراضات بازیکنان ندهد، درخصوص زمین تمرین استقلال که مشکل عمده کادر فنی است با پیش‌زمینه بحران اقتصادی در کشور گفت: «کشور ما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و در فوتبال و باشگاه‌های دیگر نیز وضع همین است و استقلال نیز درگیر است. زمین چمن یک معضل اساسی است. فوتبال ما این مشکل را دارد و تنها مختص به استقلال نیست. آقای کی‌روش هشت سال از نبود زمین رنج می‌برد و گفت زمین مناسب ندارد. ما به درخواست شفر به پژوهشگاه رفتیم اما این زمین نواقصی دارد. ما به دنبال امکانات خوب و زمین مطلوب هستیم اما می‌دانیم امکانات زیرساخت کم است». فتحی همچنین وعده داد با عقد قرارداد جدید بار دیگر تمرینات استقلال به زمین صنایع دفاع برگردد تا بازیکنان بدون مشکل تمرینات خودشان را از سر بگیرند.

پایان حواشی با انحلال کمیته فنی؟

شفر پس از شکست مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفته بود: «شنیدم که خطیر بعد از سه هفته می‌خواسته من را اخراج کند! باور کنید وجود چنین مشکلاتی ممکن است هر تیمی را به سطح دوم یا سوم بفرستد و باید این مسائل از بین برود». همچنین کنایه‌های تند شفر خطاب به اعضای کمیته فنی باعث شد تا زمزمه‌های انحلال این کمیته به گوش برسد. پیش‌تر امید روانخواه عضو کمیته فنی باشگاه گفته بود با حضور مربیانی چون شفر، استقلال به جایی نمی‌رسد چراکه این تیم با مرفاوی، قلعه‌نویی و... هم می‌توانست سوم یا چهارم شود!