به گزارش پارس نیوز، 

 امیرحسین فتحی وقتی بعد از کنار گذاشتن افتخاری سکان مدیریت باشگاه استقلال را برعهده گرفت یکی از کارهای بزرگی که برای این باشگاه انجام داد، روشن کردن تکلیف انتقال مجید حسینی به ترابوزان ترکیه بود. جایی که فتحی توانست ۶۰۰ هزار دلار آورده برای استقلال داشته باشد و از این انتقال برای باشگاه یک درآمد خوب کسب کند.

فتحی درخصوص این انتقال به سایت باشگاه استقلال گفته بود: «از همان ابتدا که موضوع انتقال سیدمجید حسینی مطرح شد، اعلام کردم تنها در صورتی اجازه جدایی این بازیکن را می‌دهیم که منافع باشگاه تامین شود. به همین دلیل هم باشگاه ترابوزان با ما وارد مذاکره شد و در نهایت در ازای دریافت ۶۰۰ هزار دلار، با جدایی حسینی موافقت کردیم. ۴۰۰ هزار دلار از این پول بابت صدور رضایتنامه سید مجید حسینی است و ۲۰۰ هزار دلار نیز بابت حق رشد که در مجموع، دریافتی باشگاه استقلال از انتقال این بازیکن برخلاف اخبار منتشر شده، ۶۰۰ هزار دلار خواهد بود. ضمن این که از انتقال این بازیکن به باشگاه بعدی نیز ۲۰ درصد حق انتقال به استقلال تعلق می‌گیرد.»

این موضوع سبب شد تا استقلال بتواند یک برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی‌های خود داشته باشد و بعد از این توافق ITC مجید حسینی را برای حضور و بازی در باشگاه ترابوزان صادر کرد. اما حالا گویا خلف وعده‌های طرف ترکی باعث شده تا باشگاه استقلال به فیفا شکایت کند و خواهان مابقی پول انتقال این بازیکن که گفته می‌شود ۴۰۰‌هزار دلار است، از طریق مرجع رسمی فوتبال دنیا باشد.

در این بین اما برخی شنیده‌ها ماجرای این طلب استقلال از ترابوزان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و گویا این تیم کار سختی برای دریافت مابقی پول انتقال مجید حسینی از طرف ترکی دارد. جایی که گفته می‌شود شرایط توافق باشگاه استقلال و طرف مذاکره‌کننده با طرف ترکی به نحوی بوده که آنها فعلا با توجه به بی‌پولی باشگاه ترابوزان امکان دریافت مابقی پول این بازیکن را ندارند.

ماجرای چکی که پاس نشده است

درخصوص ماجرای مجید حسینی شنیده شده است که باشگاه استقلال ۲۰۰ هزار دلار نقد و یک فقره چک به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از ترابوزان دریافت کرده تا نسبت به صدور ITC این بازیکن اقدام و آن را صادر کند. حالا این ۴۰۰ هزار دلار که حسابی این روزها به درد استقلال می‌خورد تا بتواند برخی مشکلات مالی خود را حل و فصل کند گویا قرار نیست نقد شود چون طرف ترکی اعلام کرده که پولی فعلا در بساط ندارد.

فیفا دخالت می‌کند؟

بابت بدقولی ترک‌ها گویا باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده است. شکایتی که با توجه به صدور ITC از طرف باشگاه ایرانی برای این بازیکن این مفهوم را دارد که استقلال تمام و کمال پول خود را دریافت داشته تا رضایت این بازیکن را صادر کرده است. به همین خاطر این ابهام وجود دارد که اگر این ماجرا درست باشد شاید کار استقلال از طریق فیفا بابت دریافت مطالباتش از ترابوزان به جایی نرسد. باید دید اگر شکایتی صورت گرفته باشد واکنش فیفا با توجه به این موضوع به این خواست و شکایت استقلال چگونه خواهد بود؟

ترابوزان برای خودش وقت خرید؟

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در اروپا بحث چک زمان‌دار معنی و مفهومی ندارد و این معنی آن می‌دهد که اگر استقلال از باشگاه ترابوزان چکی به استنباط شرایط این سند مالی در ایران گرفته باشد کار راحتی برای نقد شدن آن نخواهد داشت. به همین خاطر و به همین دلیل اگر موضوع این چک مدت‌دار درست باشد با توجه به نداشتن اعتبار احتمالا در قرارداد ثبت نشده و در این صورت ترابوزانی‌ها با این شیوه برای خودشان بابت پرداخت طلب استقلال وقت خریدند. چه بسا که اگر این چک پشتوانه محکمی نداشته باشد و در قراردادی جداگانه ثبت نشده باشد که بابت این رضایتنامه استقلال این‌قدر از باشگاه ترابوزان طلب دارد آن وقت کاملا طرف ترکی هدف‌دار خواسته‌اش را به آبی‌های پایتخت‌نشین ایران تحمیل کرده و آن وقت حق شکایت حتی برای طرف ایرانی در دادگاه CAS هم با اما و اگر خواهد بود. به هرحال آن چیزی که مشخص است اگر کل این ماجراها درست باشد استقلال به پول خود بابت ۴۰۰ هزار دلار خواهد رسید اما اینکه کی و چه زمان، همه چیز به نظر و خواسته باشگاه ترابوزان بستگی دارد.