به گزارش پارس نیوز، 

محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است پس از سال‌ها برگزاری لیگ حرفه‌ای شاهد مسایلی هستیم که در دوران ما در زمین خاکی هم رخ نمی‌داد اما همچنان مدعی لیگ حرفه‌ای هستیم درحالی که چنین اتفاقاتی حتی در کشوری مثل تانزانیا هم نمی‌افتد.

بازی پرسپولیس و فولاد چطور بود؟

این بازی حاشیه زیاد داشت و داوری هم خیلی ضعیف بود. داور یک پنالتی برای فولاد گرفت که واقعا عجیب بود. داور هم نزدیک به صحنه بود و نمی‌دانم چرا این کار را کرد چون آن صحنه را واضح می‌دید اما با آن تصمیم و پنالتی که گرفت، تیم ما را به هم ریخت.

در مورد حواشی قبل از بازی چه صحبتی دارید؟

هیچ جای دنیا این مسایل را نمی‌بینید و ادعای ما مبنی بر این است که لیگ‌مان حرفه‌ای است. کجای دنیا دیده‌اید که دقایقی قبل از انجام مسابقه بگویند که بازی برگزار نمی‌شود و کسی هم جوابگو نیست. به بازیکنان پرسپولیس می‌گویند کنار زمین لباس عوض کنید که خیلی مسخره است و دوره ما در زمین خاکی هم اینطوری نبود و یک جای مشخص بود و لباس عوض می‌کردیم. الان در تانزانیا هم این اتفاقات نمی‌افتد و ما فقط ادعا داریم. در این مملکت فقط ادعا هست و در عمل چیزی نمی‌بینیم.

رختکن پرسپولیس چرا تاریک بود؟

نمی‌دانم، اصلا عجیب بود و فیلم‌ها و خبرهایی که از این بازی می‌آمد واقعا عجیب بود و آبروریزی بدتر از این نمی‌شود و با این اتفاقات ادعا داریم که قهرمان آسیا هم بشویم. اگر هم نتیجه‌ای می‌گیریم فقط به خاطر خلاقیت بچه‌ها و حمایت مردم است که عاشقانه از تیم‌های محبوب‌شان حمایت می‌کنند و در هر شرایطی آنها را تنها نمی‌گذارند وگرنه چیزی از مدیریت نداریم که بگوییم لیاقت قهرمانی آسیا را داریم.

مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند که سعید فتاحی قبل از بازی با پدیده هم گفته بود که بازی برگزار نمی‌شود و این بازی با فولاد هم چنین مسایلی را رقم زد. در مورد این اتفاقات صحبت می‌کنید؟

ایشان از طرف سازمان لیگ مجری برگزاری بازی‌هاست و باید یک مرجعی باشد و پیگیری کند. کسی که مسوول است باید جوابگو باشد و باید از ایشان بخواهند که به چه دلیلی این مسایل را مطرح کرده است و اگر ایشان جوابگو نیست کسی که مسوولیت مستقیم دارد باید جوابگو باشد. متاسفانه هر خلافی در این مملکت صورت می‌گیرد از کنارش به راحتی عبور می‌کنیم در حالی که در این بازی با احساسات میلیون‌ها نفر بازی کردند. آن از شرایط میزبانی و آن هم از شرایط داوری.

بازیکنان پرسپولیس سردرگم و عصبی بودند، در این شرایط چرا برانکو کاری نکرد؟

کاری نمی‌توانست بکند. در این بازی واقعا روی اعصاب بچه‌ها بودند و بازیکنان ما به هم ریخته بودند و طبیعی بود که عصبی شوند و برانکو هم کاری نمی‌توانست بکند. ازچند ساعت قبل از بازی تیم را به حاشیه می‌برند، تیمی که تمرکزش روی بازی است و این مسایل را برایش رقم می‌زنند. به هرحال باید جوابگو باشد، اما شهر بی‌قانون است.

شجاع خلیل‌زاده در این بازی غایب بود و به جای او محمد نادری بازی کرد. عملکرد محمد نادری را در این دیدار چطور دیدید؟

نادری بازیکن جوان و خوبی است اما هنوز در پرسپولیس جا نیفتاده است اما من فکر می‌کنم که شجاع مهره موثری است و نبودش به خط دفاع پرسپولیس لطمه می‌زند. نادری هم جوان آینده‌داری است و جای پیشرفت دارد و می‌تواند در پرسپولیس رشد کند اما زمان می‌برد تا جا بیفتد. نادری در بازی سختی به زمین رفت و بازی با فولاد در اهواز واقعا سخت بود و در کل جای شجاع را خیلی خالی دیدم.

چه تصوری از بازی با استقلال خوزستان در تهران دارید؟

این بازی را می‌بریم اما رقابت نزدیک است. همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس انگیزه دارند و بچه‌ها باید محکم کار کنند تا قهرمان شویم و به نظرم این توانایی و پتانسیل را بچه‌ها دارند.

استقلال خوزستان که پایین جدول است، خطرناک نیست؟

صددرصد هست، اصلا در مقابل پرسپولیس همه تیم‌ها خطرناک هستند چون انگیزه بالایی دارند. بازیکنان حریف پرسپولیس می‌دانند که این بازی را 40 تا 50 میلیون نفر می‌بینند و انگیزه دارند تا خودشان را نشان بدهند. بچه‌های پرسپولیس هم به این درک رسیده‌اند که در بزرگ‌ترین تیم آسیا بازی می‌کنند و کارشان سخت است اما لذت هم دارد. امسال تیمی شایسته‌تر از پرسپولیس برای قهرمانی نیست و مطمئن باشید که قهرمان می‌شویم.