به گزارش پارس به نقل از مهر، تیم های صدرنشین گروه A روز سه شنبه در اولسان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و از سویی ازبکستان میزبان قطر است تا بلکه بتواند در دور پایانی رقابتها بالاتر از ایرانی‎ ها به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود.

در گروه B، استرالیا در آستانه کسب جایگاه دومی جدول است تا سومین حضور پیاپی خود را در جام جهانی تجربه کند. این امر با پیروزی بر عراق اتفاق می افتد. ژاپن پیش از این جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرده است.

کره جنوبی در حال حاضر در گروه A با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و حتی اگر ببازند هم به احتمال فراوان به عنوان یکی از دو تیم به طور مستقیم راهی جام جهانی می شوند اما" چوی کانگ - هی" گفته که می خواهد انتقام شکست ماه اکتبر را از ایران بگیرد؛ جایی که با تیمش بدرفتاری شده است.

" چوی کانگ - هی" گفته بود ایرانی ها در تهران پذیرایی خوبی از آنها به عمل نیاورده اند. وی اضافه کرده بود صرفنظر از اینکه چه تیمی به جام جهانی می رود دوست دارد ایران را شکست دهد چون از آنها بیش از ازبک ها بدش می آید.

از آن سو" کارلوس کی روش" هم در پاسخ به این اظهارات از سرمربی کره جنوبی خواسته بود از ایرانی ها عذرخواهی کند. این مربی پرتغالی همچنین عنوان کرده بود که کره ای ها در بازی با ازبکستان در حالیکه می توانستند بیشتر فشار بییاورند و گل های بیشتری بزنند اما این کار را نکرده اند. کی روش به همین منظور گفته برای مربی کره یک پیراهن ازبکستان هدیه خواهد برد.

بر پایه گزارش رویترز، علیرغم این تنش های رو به افزایش، تساوی در اولسان می تواند برای هر دو تیم برای صعود مستقیم به جام جهانی کفایت کند چون ایرانی ها تفاضل گل بهتری نسبت به ازبکستان دارند.