به گزارش پارس نیوز، 

امروز، سه‌شنبه روز متفاوتی برای ذوب‌آهن و سایپا است. برای تیم‌های علیرضا منصوریان و علی دایی که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل حریفان خود قرار بگیرند. تیم‌هایی که به نظر شانس خوبی برای صعود به مرحله گروهی دارند اما بدون شک می‌دانند نباید حریفان خود را دست‌کم بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

ذوب‌آهن اگرچه با علیرضا منصوریان تا الان هیچ بردی نداشته اما مقابل الکویت کویت، به دنبال پیروزی است تا به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد. سایپا البته کار متفاوتی دارد. آنها بعد از گذشتن از پنجاب هند باید در مرحله بعدی پلی‌آف مقابل الریان قرار بگیرند و مسیر طولانی‌تری خواهند داشت. با این حال، منصوریان و دایی تجربه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارند که می‌خواهند این بار بهتر از قبل نتیجه بگیرند.

ذوب‌‌آهن اصفهان فصل گذشته، نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد تا به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. این تیم البته به دلیل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفت تا بعد از گذر از حریفانی نه چندان نام آشنا به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برسد.

ذوب‌آهن این فصل شرایط خوب فصل گذشته را ندارد. این تیم با امید نمازی نتوانست چندان موفق باشد تا دچار تغییر و تحول در کادر فنی شود. ذوب‌آهن با حضور علیرضا منصوریان هم تا الان نتوانسته نتایج خوبی به دست بیاورد و هیچ بردی به دست نیاورده است اما بدون شک مقابل الکویت کویت به دنبال پیروزی مقتدرانه خواهد بود. مقابل تیمی که الوحدات اردن را کنار زد تا حریف ذوب‌آهن ایران در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شود. البته منصوریان در مدت حضورش در ذوب‌آهن یکسری بدشانسی‌های عجیب داشت که می‌توان به مصدومیت شدید رحیم زهیوی و محمدرضا خلعتبری در نخستین بازی‌شان برای این

تیم اشاره کرد. با این حال، ذوبی‌ها مهره‌های خوبی دارند که با وجود آنها می‌توانند الکویت را از پیش رو بردارند. در کنار آن، مساله مهم دیگری هم وجود دارد که به حریف استرس زیادی وارد می‌کند.

آن هم چیزی نیست جز سرمای اصفهان. عمر الزامل هماهنگ‌کننده تیم الکویت که اصلا فکر نمی‌کرد، اصفهان سرد باشد، در رابطه با آب و هوای این شهر می‌گوید: «هوای اصفهان سرد است و بازیکنان الکویت به چنین آب و هوایی عادت ندارند. امیدوارم وضعیت آب و هوای اصفهان بر آمادگی بازیکنان این تیم تاثیرگذار نباشد.»

 با این شرایط، به نظر نمی‌رسد ذوب‌آهن کار سختی مقابل الکویت داشته باشد اما با توجه به نتایج عجیبی که در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات رقم خورد، حالا همه تیم‌ها می‌دانند هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت و باید با تمام قوا پا به میدان گذاشت. ذوب‌آهن در صورت صعود از این مرحله، در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، الزوراء عراق و پلی‌آف دوم که صعودکننده النصر عربستان است، مواجه خواهد شد.

برخلاف ذوب‌آهن که از مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، وارد رقابت‌ها شد و با یک بازی می‌تواند به مرحله گروهی رقابت‌ها برسد، سایپا باید 2 بازی بگذراند.

نارنجی‌پوشان تهرانی که این روزها با مشکلات مالی زیادی مواجه شده‌اند، در دور دوم مرحله پلی‌آف به مصاف مینروا پنجاب هندوستان می‌روند و در صورت برتری در این بازی، ۳۰ بهمن مرحله سوم پلی‌آف را مقابل الریان قطر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برگزار می‌کنند تا در صورت برتری در این بازی هم وارد گروه B این رقابت‌ها با حضور تیم‌های الاتحاد عربستان، الوحده امارات و لکوموتیو تاشکند شوند.

سایپا که در بازی با مینروا پنجاب هند ظاهرا کار سختی ندارد اما ناشناخته بودن حریف می‌تواند به تیم استرس وارد کند. پنجاب هند در سال 2005 تاسیس شد و با توجه به قهرمانی در سوپرلیگ هندوستان برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.

آنها انگیزه زیادی برای یک رکوردشکنی بی‌نظیر و حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها دارند. هرچند که مینروا پنجاب آخرین برد خود را سیزدهم آذرماه با نتیجه یک بر صفر مقابل بنگال شرقی به دست آورد و بعد از آن طی ۹ هفته متوالی ‌آی لیگ هند ۳ تساوی و ۶ شکست داشته که سه باخت آنها در سه بازی اخیرشان بوده تا با شرایط بدی مقابل سایپا قرار بگیرند. به هر حال علی دایی و شاگردانش به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند.

آن هم در ورزشگاه خانگی که شناخت خوبی نسبت به آن و مشکلاتش دارند. ضمن اینکه قرار است علی پروین تماشاگر ویژه آن باشد که این مساله بدون شک، انگیزه نماینده ایران را بالا خواهد برد.