به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی‌روش ساعاتی پیش به کلمبیا رسید. او پس از آن که از هواپیما پیاده شد و به خروجی فرودگاه رسید، با استقبال بی نظیری مواجه شد. یک ایرانی با پرچم ایران و گلی در دست به سمت او آمد و چندین بار به سرمربی پرتغالی خوش‌آمد گفت؛ آن هم به زبان فارسی. کی‌روش که در جمع خبرنگاران کلمبیایی محصور شده بود، از دیدن دوباره ایرانی ها به وجد آمد و با هوادار ایرانی‌اش آن هم با ذوق استقبال کرد. اما هوادار ایرانی کی‌روش در کلمبیا چه کسی بود؟ با حسین پودینه، استاد زبان شناسی دانشگاه گرند کلمبیا درباره خوش‌آمدگویی‌اش به کارلوس کی‌روش گفتگو کرده ایم.

*هدف شما از رفتن به فرودگاه و استقبال کارلوس کی‌روش چه بود؟

به همه دنیا و البته خود او نشان دهیم که ما انسان های قدرشناسی هستیم. هر کسی که تنها یک قدم برای ایران و مردم ایران بردارد، ما صد قدم به سمت او برمی‌داریم. مهم نیست از نتایج راضی باشیم یا نه، این زحمت هشت ساله کم نبود. افتخاراتی که ما کسب کردیم، دو صعود راحت و بدون نگرانی آن هم به صورت پیاپی به جام جهانی. مقابل آرژانتین، اسپانیا و البته پرتغال که کشور خودش هم بود، آن قدر جسورانه و زیبا بازی کردیم. اسپانیایی ها پس از شکست ما خیلی شادی کردند. این ها ارزشمند هستند و من تصمیم گرفتم یک شاخه گل بخرم و با پرچم ایران به استقبال ایشان بروم. من تنها طرفداری بودم که اونجا حضور داشت و سایر افرادی که آن جا حضور داشتند، همه خبرنگار بودند.

*عملکرد کارلوس کی‌روش را به عنوان یک هوادار فوتبال چگونه دیدید؟

دو بار حضور راحت در جام جهانی و عملکرد درخشانمان مقابل تیم های قدرتمند جهان در جام جهانی، واقعا ارزشمند است. حضور تیم ملی ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا آن هم پس از تقریبا بیست سال هم بسیار شیرین است. ما مقابل ژاپن بدشانسی آوردیم و اگر روحیه‌مان را نمی باختیم، آن ها را هم شکست می دادیم.

*دیدگاه رسانه های کلمبیا به کارلوس کی‌روش چه بود؟ بازتاب حضور او در کلمبیا را چگونه می بینید؟

آن ها به دو بار حضور ایران در جام جهانی در عصر کی‌روش اشاره کرده اند. آن هم در شرایطی که خود کلمبیا به سختی توانست به جام جهانی صعود کند. تقریبا همه رسانه های کلمبیا به آن حقیقت اشاره کردند که تیم ملی ایران پس از برزیل دومین تیمی بود که به جام جهانی صعود کرد. بازتاب این اتفاقات برای من هم جذاب بود. حضور من هم بازتاب زیادی داشت و امروز با هشت کانال تلویزیونی مصاحبه کردم؛ شش کانال کلمبیایی و دو کانال اسپانیایی. آن ها تعجب کرده بودند چرا یک هوادار ایرانی اینجا حضور یافته است و من هم به آن ها توضیح دادم ما ملت قدرشناسی هستیم.