به گزارش پارس نیوز، 

متولد سال ۲۰۰۰ است، وقتی که هنوز ولادیمیر پوتین هم رئیس‌جمهور روسیه نشده بود! حالا در بوندس‌لیگای آلمان می‌درخشد و جای خودش را در تیم ملی انگلیس پیدا کرده. از جیدن سانچو می‌گوییم که در ۱۸ سالگی تبدیل به ستاره شده است. این بازیکن جوان انگلیسی در گفتگو با نشریه FourFourTwo درباره مسائل مختلفی صحبت کرده، از جمله دلیل جدایی‌اش از منچسترسیتی برای پیوستن به جمع زنبورها. خلاصه‌ای از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

۲۰۱۸؛ بهترین سال جیدن
در ۱۷ سالگی یکی از استعداد‌های درخشان منچسترسیتی به حساب می‌آید که به شدت چشمِ پپ گواردیولا را گرفته بود، اما در تابستان ۲۰۱۷ به دلیل اینکه در بازی کردن در ترکیب سیتی‌زن‌ها تردید داشت قید تمدید قرارداد را زد. در عوض تصمیم شجاعانه‌ای گرفت تا به خارج از لیگ برتر انگلیس برود و برای بوروسیا دورتموند بازی کند. باشگاهی که ۸ میلیون پوند برای جذب یکی از آینده‌دارترین جوان‌های فعلی فوتبال جهان هزینه کرد. درخشش این بازیکن جوان در آلمان ادامه دارد و حالا در بوندس‌لیگا ۶ گل زده و ۱۱ پاس گل ارسال کرده و یکی از مؤثرترین بازیکنان صدرنشین جدول است. او همچنین در اولین بازی ملی‌اش برابر آمریکا در ومبلی پاس گل داد. حالا روی جلد نشریه FourFourTwo شماره ماه مارس ۲۰۱۹ است و جوان‌ترین بازیکن از شماره ژانویه ۲۰۱۶ به بعد که لیونل مسی روی جلد مجله بود، محسوب می‌شود که عکسش روی جلد این مجله معتبر کار شده. وقتی از او برای جلد عکاسی می‌شود ناباورانه می‌پرسد: «آیا این عکس واقعاً برای جلد است؟» او درباره تصمیم شجاعانه‌اش می‌گوید: «همه می‌گفتند من در سال ۲۰۱۸ ترکانده‌ام و صادقانه چنین احساسی داشتند. این بهترین سال زندگی من بود و اگر یک سال پیش از آن درباره شرایط فعلی با من صحبت می‌کردید می‌گفتم دیوانه شده‌اید.»

چرا دورتموند؟
جیدن سانچو به راحتی می‌توانست در انگلیس بماند، آرسنال و تاتنهام این بازیکن جوان را می‌خواستند، اما ترجیح داد یک ریسک بزرگ انجام دهد و به دورتموند بپیوندد. سانچو در این باره هم توضیح می‌دهد: «چرا دورتموند؟ با خودم گفتم به جوان‌ها فرصت می‌دهند. باید از دورتموند ممنون باشم، برای اینکه تیمی که هر بازی ۸۰ هزار هوادار را در ورزشگاه خانگی‌اش می‌بیند، ایمان زیادی به جوانان دارد. این دیوانه‌کننده بود که باشگاه‌های زیادی من را می‌خواستند و نشان می‌دهد چقدر خوب کار کرده‌اید، اما همیشه درک کردم دورتموند بهترین گزینه برایم بود.» سانچو در ادامه با قبول اینکه این انتخاب ریسک بزرگی برایش بوده ادامه می‌دهد: «البته این یک ریسک بزرگ بود. مدت زمان بازی برای من تضمین شده نبود و باید پیشرفت می‌کردم. باید به اندازه کافی خوب عمل می‌کردم که در کنار تیم باشم. اطرافیان زیاد درباره تصمیم من مطمئن نبودند وقتی به آن‌ها گفتم می‌خواهم به دورتموند بروم، اما من احساس کردم این بهترین چالش برایم است. من دوست دارم چیز‌های جدید را امتحان کنم، بنابراین این مسئله خیلی من را پریشان نکرد. برخی از من می‌پرسیدند «اگر این کار جواب ندهد چه خواهد شد؟»، اما من هرگز به آن فکر نمی‌کردم.»

سانچو: من یک فوتبالیست خیابانی هستم

شماره ۷، مثل وینگر‌ها
عملکرد عثمان دمبله فرانسوی در دورتموند فوق العاده بود و او تصمیم گرفت به بارسلونا ملحق شود. جیدن سانچو که جای خالی دمبله را پر کرده شماره او را هم می‌پوشد. سانچو درباره پوشیدن شماره ۷ هم می‌گوید: «خیلی غافلگیر شدم. اول به من پیشنهاد پوشیدن شماره ۹ را دادند، اما در انگلیس این شماره مهاجمان نوک است. هر دوی آن‌ها شماره‌های بزرگی هستند و این نشان می‌دهد باشگاه چقدر به من اهمیت می‌داد، اما شماره ۷ بیشتر به من حس خوبی می‌دهد چراکه مثل شماره وینگرهاست.»

فوتبالیست خیابانی
سانچو در شهر «کامبروِل» از والدینی اهل ترینیداد و توباگو متولد شده، اما در «کنینگتون» لندن بزرگ شده است، جایی که می‌گویند فوتبال از آنجا متولد شده. جیدن درباره بزرگ شدن در این منطقه از لندن و بازی کردن در «بلوپارک» می‌گوید: «مستقیم بعد از مدرسه همیشه آنجا بودیم و فوتبال ۵ نفره انجام می‌دادیم. هیچ‌کس به گل‌ها اهمیت نمی‌داد و مدام بازی می‌کردیم و بازی می‌کردیم. من یک فوتبالیست خیابانی هستم، در واقع این بهترین تعریف از من است!»

گروهِ جوان سه‌شیر
جیدن سانچو عضوی از تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌های انگلیس بود که برای نخستین مرتبه در تاریخ در جام جهانی نوجوانان قهرمان شدند. او در کنار بازیکنان جوانی مثل رایان سسگنون، رِیان بروستر، کالوم هادسون اودوی، ریس نلسون و فیل فودن آینده سه‌شیر را تشکیل می‌دهند. سانچو درباره بازی کنار این استعداد‌های جوان و آینده تیم ملی انگلیس بیان می‌کند: «ما یک باند واقعی در تیم ساخته‌ایم و سال‌ها کنار هم بازی کرده‌ایم. ارتباط ما خیلی قوی است، همه یکدیگر را می‌شناسند و حتی اگر بازیکن جدیدی به این جمع اضافه شود همین‌گونه خواهد بود، آن‌ها خیلی زود بخشی از خانواده ما خواهند شد.»

سانچو: من یک فوتبالیست خیابانی هستم