به گزارش پارس نیوز، 

حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: برای حاجیلو و انصاری آرزوی سلامتی می‌کنم. انصاری با بدشانسی در تمرین مصدوم شد.  خوشحالم در خدمت افتخاری همکار شما هستم که مدیر رسانه‌ای جدید پیکان است. از اینکه یک فصل و نیم در کنار فوتبال بودیم بخشی از کار ماست که حضور فیزیکی نداشتم خیلی ها در این مدت به من لطف داشتند و پیشنهاد می‌دادند به عرصه مربیگری ورود کنم از اظهار لطف آنها تشکر می‌کنم. من وارد پیکان شدم که بخش اصلی مسئولیتش انجام شده که آنهم بستن تیم بوده است.

* در 4 هفته ابتدایی نیم فصل بازی‌های دشواری داریم

فرکی افزود: بعد از زحماتی که مجید جلالی در دو سال و نیم اخیر برای پیکان کشید این تقدیر قسمت ما شد که با این باشگاه قرارداد یکسال و نیم ببندم. معمولا در نیم فصل دوم امتیاز جمع کردن سخت می‌شود و ما به همین خاطر سه بازیکن از 4 سهمیه را جذب کردیم که البته یکی از آنها جابر انصاری بود که مصدوم شد. بازی فردا هم شروع نیم فصل خواهد بودکه ما در 4-5 هفته اول بازی‌های دشواری خواهیم داشت. استقلال، سپاهان،‌پدیده، ماشین‌سازی و سایپا رقبای ابتدایی ما در نیم فصل دوم هستند که البته بازی سایپا به خاطر مسابقات آسیایی به بعد موکول شده است.

* کار ساده‌ای مقابل استقلال نداریم

وی تاکید کرد:‌ ما برنامه‌هایمان در این مدت اولویت‌بندی کردیم و سعی کردیم نظرات تاکتیکی را به بازیکنان منتقل کنیم. بازی فردا با تیمی است که برای ما و در آسیا قابل احترام است. مقابل استقلال کار راحتی نداریم اما با توجه به نتایج دور رفت در دور برگشت هم مدعی هستیم و می‌خواهیم شرایط با بهتر کنیم تا جایگاه مناسبی در جدول داشته باشیم. ان‌شاالله فصل را خوب تمام می‌کنیم و در فصل جدید با تفکرات همین کادر جدید به جایگاه خوبی در جدول برسیم اگرچه معتقدم بیشتر از بحث روانی از زمان حضور ما بحث روحی روانی بود که روی بازیکنان کار شد و سعی کردیم به بازیکنان روحیه بدهیم و حالا امیدواریم بازیکنان خودشان را نشان دهند و نتایج خوبی کسب کنیم.

* در نیم فصل دوم شرایط سخت تر است

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد شرایط تیم پیکان گفت: پیش‌بینی می‌کنم به صورت صد در صد در نیم فصل دوم بهتر از نیم فصل اول نتیجه بگیریم و عملکرد بهتری داشته باشیم. اما به طور صد در صد نمی‌توان به این مسئله اذعان کرد. در نیم فصل دوم شرایط سخت‌تر می‌شود به دلیل اینکه امسال جدا از چند فصل گذشته به خصوص 4-5 فصل گذشته که شرایط لیگ قابل پیش‌بینی نبود نه برای قهرمانی و نه برای سقوط اما امسال از ابتدا من پیش‌بینی می‌کردم لیگ دو تکه شود و الان تیم‌ها به نیمه بالایی و پایینی جدول تقسیم شدند که وضعیت‌شان مشخص است. این مسئله کار را سخت می‌کند هم برای تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه و هم در تیم‌های که در انتهای جدول هستند تا سقوط نکند.

* همه ایده‌هایم را نمی‌توانم پیاده کنم

فرکی گفت:‌امیدوارم همان طور که گفتم در جایگاه جدول بهتر عمل کنیم و بازیکنان ما نشان دادند که پتانسیل این را دارند که در بالای جدول قرار بگیرند و در دو فصل گذشته این مسئله را نشان دادند. شرایط و استراتژی ما این است که 4-5 پله بالاتر برویم. با توجه به وضعیت موجود و فضایی که در آن وارد شده‌ام می‌گویم نمی‌توان ایده‌هایم را به طور کامل در حال حاضر پیاده کنم و این مسئله را به فصل آینده موکول می‌کنم اما این به این معنی نیست که با نیم فصل دوم دست و پا بسته باشیم و تلاش می‌کنیم، انگیزه خوبی هم داریم تا به هدف‌مان برسیم.

*آیین نامه در مورد انصاری نمی دانم چیست

وی در مورد وضعیت جابر انصاری و اینکه آیا او از فهرست تیم خارج می‌شود، گفت: نمی‌دانم مقررات آئین‌نامه چگونه است چون انصاری در روز آخر نقل و انتقالات مصدوم شد. ما یک و نیم فصل با انصاری توافق کردیم وخبر جدیدی در مورد او نداریم. او در حال بازی در داخل تمرین است.

*با یکی دو برد می‌توان در جدول جهش داشت

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سؤال که به نظر او مشکلات نیم فصل اول این تیم چه بوده که چنین نتایجی کسب شده، گفت: مطمئنا شرایط روحی در این مسئله تاثیر داشته است وقتی یک تیم به صورت مرتب و در 5-6 بازی می‌بازد مسائل روحی هم در آن تاثیر گذار است. شاید اگر پیکان چند بازی آخر که در دقایق واپسین بازی را واگذار کرد نمی‌باخت الان در جایگاه واقعی‌اش بود. البته شرایط جدول به شکلی است که با یکی دو گل می‌شود جهش کرد و ما تلاشمان این است این اتفاق رخ دهد. از بد حادثه به تیم‌های مدعی قهرمانی خورده‌ایم که کارمان بسیار سخت است ولی چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

*پیکان برای حفظ استعدادها باید یک تیم دیگر در لیگ‌های پایین داشته باشد

خبرنگاری گفت باشگاه در فصل‌های گذشته بعد از پایان مسابقات اجازه می‌داد بازیکنان کلیدی از تیم جدا شوند و آیا شما نیز چنین اجازه‌ای می‌دهید که فرکی پاسخ داد پیکان همیشه بازیکنان خوبی را تحویل تیم‌های ملی و باشگاه‌های دیگر داده است. این پیام خوبی برای ما محسوب می‌شود. اعتقادم این است که فضای لیگ برتر یک فاصله‌ای با تیم امید  دارد و از طرفی بازیکنان از رده‌های پایین‌تر تا رده‌های امید خوب بالا می‌آیند ولی دسترنجش را دیگران می‌برند.همین حالا که با شما صحبت می‌کنم 36-37 بازیکن داشتیم که 9 تای آنها در رده امید بودند. تیم‌هایی مثل پیکان و فولاد بازیکن ساز هستند و سپاهان همین حالت را داشته است. من به این موضوع که شما سؤال کردی فکر کردم ولی باشگاه باید سیاست‌گذاری کند که یک تیم دیگر در لیگ‌های پایین داشته باشیم و بازیکنان مستعدش را به آن تیم منتقل کند.همین حالا سه بازیکن به نام رزاق‌پور،خدابنده‌لو و روستا در تیم امید داریم که می‌توانند بیشتر هم باشند.ما این شرایط را داریم ولی اگر پیکان بخواهد از استعدادهای خودش استفاده کند باید یک تیم دیگر داشته باشد. در غیر این صورت باید بازیکنان را به تیم‌های دیگر قرض دهندتا آنها در تیم‌های دیگر موفق باشند.