به گزارش پارس نیوز، 

 نقل‌وانتقالات فوتبال ایران در حالی پایان یافت که تیم‌های مطرح فعالیت‌هایی جدی را برای تقویت تیم خود انجام دادند و چندین بازیکن خارجی به لیگ برتر ایران اضافه شد. پرسپولیس تهران باتوجه به جذب چندین بازیکن مطرح مانند مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شیری در ابتدای فصل و به دلیل محرومیت نقل‌وانتقالاتی، در نیم فصل دوم از این بازیکنان بهره می‌برد.

مهدی ترابی و سروش رفیعی

مهدی ترابی و سروش رفیعی

 

علاوه بر این بازیکنان برانکو هم‌وطن خود را نیز به لیست بلندبالای بازیکنان جدید خود اضافه کرد تا با کنار گذاشتن گادوین منشا جا را برای حضور ماریو بودیمیر در نوک پیکان خط حملۀ تیمش باز کند. این تغییرات به مراتب ترکیبی قدرتمندتر از سرخ‌پوشان خواهد ساخت اما ثبات پرسپولیس بزرگ‌ترین تهدید برای مرد کروات و یارانش است.

ماریو بودیمیر

ماریو بودیمیر

 

تراکتورسازی تبریز که لقب کهکشانی فوتبال ایران را یدک می‌کشد همچنان به خرید ستاره‌های بزرگ ادامه داد و توانست بازیکن سابق میلان را نیز به لیگ برتر ایران بیاورد. کوین کنستانت،ساسان انصاری و اکبر ایمانی ستارگانی بودند که در کنار دیگر بازیکنان مطرح و نامدار تراکتور برای دست‌یابی به اولین قهرمانی تاریخ تی‌تی‌ها با پشتوانه‌ای قوی مانند محمدرضا زنوزی خواهند جنگید.

کوین کنستانت

کوین کنستانت

 

استقلال تهران که نیم فصل اول را با مشکلات متعددی آغاز کرد و همچنین در نقل‌وانتقالات زمستانی استارتی دیرهنگام را داشت در نهایت با حرکتی انتحاری دو بازیکن خارجی باکیفیت را جذب کرد و خط و نشانی بزرگ را برای دیگر حریفان کشید. البته بازگشت بازیکنی مانند امید نورافکن به خط هافبک آبی‌ها مطمئناً خونی تازه بر پیکرۀ استقلالی‌ها تزریق خواهد کرد.

پاتوسی و گونکالوِس

پاتوسی و گونکالوِس

 

دیگر تیم‌های لیگ برتر ایران همانند پدیده و سپاهان نیز تحرکاتی جزئی در نقل و انتقالات داشتند و بازیکنانی مکمل را برای تکمیل ترکیب خد به خدمت گرفتند و البته بازیکنانی را نیز از دست دادند که احتمال دارد در آینده برای آن‌ها گران تمام شود. البته تیم‌هایی مانند سپیدرود رشت و نساجی مازندران نیز فعالیت جدی در نقل‌وانتقالات داشتند.

پیام صادقیان در سپیدرود

پیام صادقیان در سپیدرود

 

اما در این میان بازهم قوانین نه چندان مشخص سازمان لیگ در فوتبال ایران دردسرساز شده است و علامت سوالی بزرگ را در خصوص حضور یافتن و یا نیافتن آیاندا پاتوسی در ترکیب شاگردان شفر از خود بر جای گذاشته است. دادن مجوز به پاتوسی از یک سو و صادر نشدن مجوز بازی برای این بازیکن از سوی دیگر حاشیه‌هایی عجیب را دامن‌گیر مسئولان سازمان لیگ و فوتبال ایران خواهد کرد.

آیاندا پاتوسی

آیاندا پاتوسی

 

باید منتظر ماند و دید که در نهایت و با حضور بازیکنان جدید در تمامی تیم‌های لیگ برتری چه نتایجی رقم خواهد خورد و کدام تیم می‎‌تواند با بهره‌‌گیری از ستارگانش عنوان قهرمانی هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر ایران را از آن خود کرده و گوی سبقت را با افتخار از دیگر رقیبان قدرتمند خود برباید.