به گزارش پارس نیوز، 

جدایی ستاره‌های فصل پیش و پیامدش تغییر مدیریت باشگاه و روی کارآمدن مدیران جدید آرامش فکری را از بازیکنان و کادرفنی گرفت و در نهایت نتیجه آن شد که استقلال مانند فصل هفدهم، لیگ را ناامیدکننده و بسیار پرنوسان آغاز کرد. پایداری هفته‌های پایانی نیم فصل لیگ هجدهم (5 هفته آخر) و تحولات فنی اما نشان می‌داد که آبی‌ها در مسیر ثبات نسبی قرار گرفته‌اند و با عبور از دوران سخت هفته‌های نخست به شرایط ایده‌آل نزدیک شده‌اند اما با این وجود برآیند آنچه از استقلال نیم فصل اول برجا ماند چندان مورد تایید نبود و این تیم نمره عالی نگرفت. وینفرد شفر و بازیکنانش جام حذفی را که می‌توانست یک راه میانبر برای دستیابی به جام باشد با سهل‌انگاری و خوش‌خیالی از کف دادند و حالا تنها جام لیگ برتر را پیش رو دارند که اگر بخواهند با همان فراز و نشیب‌های نیم فصل اول گام به بازی‌های آتی بگذارند، این جام را هم ازکف خواهند داد.

انتظارات بیرونی اما وینفرد شفر و سربازانش را مجبور می‌کند تا در نیم فصل دوم، تیم متفاوت‌تری را راهی لیگ کنند؛ تیمی که قابلیت جبران امتیازهای از دست رفته را داشته باشد و بتواند در مسیر قهرمانی در لیگ برتر قدم بردارد. برای رسیدن به این مهم لازم است که استقلال برخلاف نیم فصلی که گذشت، نیم فصل دوم را بسیار متفاوت آغاز کند و با هیبت یک مدعی وارد رقابت‌های لیگ شود.

انتخاب اعضای هیات مدیره و سر و سامان دادن به اوضاع مدیریت باشگاه استقلال یکی از اهرم‌هایی است که استقلال را به جاده آرامش سوق خواهد داد.

امیرحسین فتحی که نگران جدایی احتمالی از استقلال بود حالا حکم مدیرعاملی دریافت کرده که خود این انتصاب، ثبات‌آور است و در روحیه بازیکنان و اعضای کادرفنی اثرات مثبتی خواهد گذاشت. در عین حال محتمل است که با معرفی اعضای هیات مدیره، مشکلات اقتصادی در باشگاه استقلال قدری کاهش یابد و فضا نسبت به روزهایی که بازیکنان همواره از بدقولی‌های باشگاه گله می‌کردند، تلطیف یابد. کما اینکه دیدیم برخی اعضای جدید هیات مدیره استقلال بلافاصله بعد از گرفتن حکم مدیرعاملی از تحولات اقتصادی در نیم فصل دوم حرف زدند که این نشان دهنده ایجاد فضایی بهتر درآینده است.

پرواضح است که این تغییرات در کنار جذب گونسالوس و امید نورافکن باید آینده روشن‌تری را پیش روی استقلال قرار دهد و وینفرد شفر نیز دیگر نباید بابت نداشتن بازیکن گلایه‌ای را متوجه تصمیم‌گیران باشگاه استقلال کند.

گرچه گونسالوس برای شفر به‌مانند هندوانه در بسته می‌ماند و نورافکن نیز در شرایط کنونی خرید واجبی برای استقلال محسوب نمی‌شد اما به هر شکل باشگاه استقلال تا حد توانایی‌هایش بازیکنانی که احساس می‌کرد به کار تیم می‌آیند را به خدمت گرفته و البته هنوز هم پرونده جذب بازیکن جدید باز است و احتمال اینکه گزینه تازه‌ای به جمع آبی‌پوشان اضافه شود، بسیار.

مجموعه این تغییرات افزایش انتظاراتی است که نسبت به استقلال نیم فصل دوم ایجاد می‌شود و در این میان بیش از همه نگاه‌ها به سرمربی استقلال است؛ مردی که فصل پیش با انتظارات آنچنانی مواجه نبود اما در این فصل با همه کاستی‌هایی که در بدو ورود استقلال به لیگ وجود داشته اما از او توقع می‌رود در نیم فصل دوم تیمی در خور نام استقلال و با هیبت مدعی جدی قهرمانی را پدید آورد.

وینفرد شفر فصل پیش را بسیار رویایی تمام کرد. او در حالی که تیم تحت تفکرات منصوریان را تحویل گرفته بود اما به خوبی توانست استقلال را به تیمی قابل احترام و باشخصیت بدل سازد؛ تیمی که همگان اعتقاد داشتند اگر از ابتدای فصل پدید می‌آمد بدون تردید قهرمان لیگ برتر هم می‌شد. خالق آن استقلال اما تا پایان نیم فصل اول لیگ هجدهم در پدید آوردن تیمی شبیه آن تیم، ناکام بوده و در عین حال شفر باید به این نکته بسیار ظریف و کلیدی واقف باشد که در این باشگاه نمی‌تواند دل‌خوش به فرصت‌های پی‌درپی باشد و اگر در همین نیم فصل پیش رو به حداقل‌ها نرسد، شاید شانس مربیگری در لیگ نوزدهم را از دست بدهد.

شاید نگاه بدبینانه‌ای به آینده مرد آلمانی در استقلال باشد و شاید هم یک پیشگویی عجولانه اما تصور کنید نیم فصل دوم نیز به مانند نیم فصل اول طی شود و استقلال عملکرد پرنوسانی داشته باشد؛ آیا در این شرایط می‌شود ادامه مربیگری شفر در استقلال را متصور بود و دوباره به مردی اعتماد کرد که دو جام لیگ برتر را که در حقیقت هدف اصلی بود، از دست داده است؟

پیرمرد برای تداوم در استقلال باید نیم فصل دوم را جدی بگیرد. حال شاید اجبار به قهرمانی استقلال با این ظرفیت‌هایی که اکنون وجود دارد و امتیازهایی که از دست رفته و تعدد مدعیان، چندان منطقی نباشد اما شفر همین اندازه که بازی‌های خاطره‌انگیزی را با استقلال پدید آورد، احتمالا حکم ادامه همکاری با استقلال را دریافت خواهد کرد.

در این میان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به مثابه یک فرصت بکر باشد؛ موقعیتی طلایی پیش روی او تا دوباره شایستگی‌هایش را به اثبات برساند و شانس‌هایش برای ادامه همکاری با استقلال در لیگ نوزدهم را افزایش دهد. شیشه عمر وینفرد شفر در استقلال را باید در بازی‌های آسیایی جست‌وجو کرد. جایی که اگر با موفقیت او پایان یابد، یقینا یک فصل دیگر با استقلال خواهد بود. شاید فصل نوزدهم فصل قهرمانی شفر با استقلال باشد؟!