به گزارش پارس نیوز، 

لیگ دسته اول در این فصل نسبت به فصل گذشته دچار افت کیفی محسوسی شده است! شاید حذف ناخواسته نفت تهران و صبای قم از مسابقات لیگ یک و شانزده تیمی رقابت‌ها یکی از دلایل مهم این مساله تلقی شود اما مشکلات مالی باشگاه‌ها نیز یکی دیگر از مسایلی است که لیگ دسته اول با آن دست به گریبان شده است و نسبت به فصل گذشته شرایط باشگاه‌ها از نظر اقتصادی وخیم‌تر شده است در کنار تمامی این مسایل سیستم چرخشی عجیبی که بر تغییر سرمربیان در لیگ دسته اول حاکم شده باعث حیرت اکثر اهالی فوتبال ایران و حتی آسیا شده است!

فصل گذشته تغییر زیاد سرمربیان را در لیگ شاهد بودیم و حضور مربیانی مثل جواد نکونام، دراگان اسکوچیچ، محمد مایلی‌کهن و … اعتبار بیشتری به لیگ یک داده بود اما در این فصل اتفاقی عجیب را شاهد هستیم. تیم‌های سرمربیان‌شان را با یکدیگر عوض می‌کنند! شاید بتوان تعبیر سیستم مربیگری چرخشی در لیگ دسته اول را برای این پدیده انتخاب کرد!

فراز کمالوند از اکسین البرز به آلومینیوم اراک می‌رود، فرهاد کاظمی از تیم استقلال جنوب تهران (سرخپوشان پاکدشت) به تیم بادران رفت. محمود فکری از تیم شاهین شهرداری بوشهر به تیم سرخپوشان پاکدشت پیوست!

این همه تغییر در یک هفته از لیگ دسته اول حیرت انگیز است و بیشتر از هر چیز نشانگر بی‌نظمی فنی و تاکتیکی در تیم‌هاست. اینکه مشخص نیست باشگاه‌ها بر چه اساسی سرمربی‌های خود را در ابتدای فصل انتخاب کرده‌اند و به چه دلیل با نظر آن سرمربی بازیکنان خود را جذب کرده‌اند!؟ این هرج و مرج فنی در لیگ دسته اول فوتبال قابل تامل است!

به هر حال هفته بیست و یکم لیگ یک امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود و باید دید مربیان جدید در تیم‌های مثلاً جدید‌شان! چگونه کار خواهند کرد.