به گزارش پارس نیوز، 

صدمین بازی کی روش در تیم ملی ایران با شکست 0-3 مقابل ژاپن به پایان رسید و او پس از پایان آن رقابت از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. سرمربی پرتغالی که هشت سال در تیم ملی ایران حضور داشت با 60 برد، 27 تساوی و تنها 13 باخت فوتبال ایران را ترک کرد. او با ملی پوشان به تهران بازگشته است اما به نظر نمی رسد دیگر برنامه ای برای هدایت یوز ها داشته باشد. چرا که مذاکرات او با فدراسیون فوتبال کلمبیا کاملا مثبت بوده است.

روزنامه اسپانیایی مارکا درباره حضور کی روش در آمریکای جنوبی و تیم ملی کلمبیا نوشت: «کی روش حالا برای امضای قرارداد با کلمبیا آزاد است. رامون خسورون رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا پیش از این از مذاکره با کی روش خبر داده بود و اگر این قرارداد نهایی نشد به خاطر احترام به بازی های کی روش در جام ملت های آسیا با تیم ایران بود. کی روش برای مسابقات کوپا آمریکا به کلمبیا می رود و این اولین هدف رسمی این مربی پرتغالی است. آزمونی سخت که فدراسیون کلمبیا با سرمربی جدید به آن اطمینان دارد.»


اما مارکا معتقد است هدف اصلی سرمربی پرتغالی در کلمبیا جام جهانی است: «باوجود اهمیت مسابقات کوپا آمه‌ریکا اما هدف مهم‌تر کلمبیا جام جهانی بعدی است و کلمبیا به خاطر دو فاکتور سراغ این مربی پرتغالی رفته است؛ اول تجربیاتی که کی روش از حضور در جام جهانی دارد و دوم اروپایی بودن این مربی چرا که بسیاری از بازیکنان کلمبیا در اروپا بازی می کنند و این می تواند به تغییر سبک بازی تیم ملی کلمبیا کمک کند.»