به گزارش پارس نیوز، 

هم اکنون در این لیگ 16 تیمی که از ابتدای فصل آینده دوباره 18 تیمی خواهد شد پیرترین مربی یک خارجی نام آشناست به نام وینکو و جوان ترین مربی هم مربی تیم نود ارومیه است که حتما در بازی جام حذفی با پرسپولیس با سیمای او آشنا شدید. وحید بیاتلو.

 

لیگ یک آغاز راه خیلی از ستاره های فوتبال در گذشته بوده و این چرخه همچنان در حال تکرار است و البته رقابت در این لیگ سخت تر و فشرده تر از لیگ برتر است به این خاطر که در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و سومی بی ارزش است در حالی که در لیگ برتر سومی به معنی کسب سهمیه است و سومی در لیگ برتر برای خیلی از تیم ها به نشانه قهرمانی است.

 

اما می پردازیم به پیرترین مربی لیگ یک یعنی وینکو بگوویچ. مربی ای که با وجود کار در خیلی از تیم های دسته اولی هنوز صعود به لیگ برتر را جشن نگرفته است. هر چند به نظر می رسد این حسرت در حال به پایان رسیدن است. با تیم گل گهر. او با 70 سال سن و به مدت 20 سال حضور در ایران درحال حاضر یکی از مسن ترین سرمربیان نه فقط لیگ یک که فوتبال ایران است. او در طول زمان حضورش در ایران در تیم های پرطرفدار و قدیمی مثل پرسپولیس و پاس تهران حضورداشته اما به آن شکل نتایج آنچنانی در کارنامه ثبت نکرده است. او از سال 95 هدایت تیم گل گهر سیرجان را عهده دار شد و طی سه فصل حضورش نتایج خوبی با این تیم کسب کرد اما هربار به دلایلی نتوانست در جمع صعودکننده های لیگ برتر قرار بگیرد. وینکو اکنون با سیرجان درصدرجدول رده بندی لیگ آزادگان قرار دارد اما برای کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ برتر هنوز مسیر طولانی باقی مانده است. باید دید آیا این پیرمرد کروات می تواند با تیمش در لیگ یک با وجود رکوردهایی که به دست آورده شگفتی آفرینی کند.

 

 

و جوان ترین مربی لیگ یک؛ در جمع سرمربیان باتجربه لیگ دسته اول که اکثرا تجربه هدایت تیم های لیگ برتری را برعهده داشتند نام وحید بیاتلو سرمربی جوان و 31 سال نود ارومیه گم است. بیاتلو توسط مارکار آقاجانیان در 21 سالگی دستیاری را در تیم داماش دورود تجربه کرد و بعد از آن مدتی در تیم های دسته دوم کار می کرد. او اصالتا ترک تبار است و همین باعث شد تا ارومیه‎ای‎ها به او اعتماد کنند و هدایت تیمشان را بر عهده او بگذارند. او در روزهای اول فصل در کنار این تیم نبود و از هفته چهارم وقتی در کنار این تیم قرار گرفت توانست تیم تازه تاسیس و ناشناخته آذربایجان غربی را در شرایط دور از تصور همگان به سمت میانه جدول راهی کند. تیم او با وجود همه مشکلات مالی هم اکنون از 18 بازی 18 امتیاز کسب کرده است و در رده یازدهم جدول قرار دارد و دست کم در خطر سقوط نیست. همه این ها به خاطر انگیزه ای است که بیاتلو دارد و البته به تیم تزریق کرده است. او در اندیشه و آرزوی روزی است که به کمک های مدیران شهری و استانی مشکلات مالی تیم را به حداقل برساند و بتواند نود را به عنوان مدعی صعود به لیگ برتر در لیگ یک مطرح کند.