به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی روش در طول ۸ سال حضور در ایران کارنامه قابل قبولی دارد، اما نتایج تیم ملی فوتبال ایران در این ۸ سال منجر به دریافت هیچ جامی نشد تا کی روش باوجود تحولاتی که در فوتبال ما به وجود آورد به یک سر مربی ناکام تبدیل شود.

عملکرد بسیار مناسب تا قبل از نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا و پس از آن یک شوک تاسف برانگیز در بازی نیمه نهایی مقابل ژاپن، تفکر در مورد ماندن یا رفتن کی روش را به یک چالش بزرگ بدل کرده است.

کی روش از سال ۲۰۱۱ سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را پذیرفت و ۸ سال در این سمت باقی ماند.

تیم ملی با حضور کی روش در دو جام جهانی متوالی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به همراه تیم ایران حضور داشت و از جمله مربیانی است که ۴ جام جهانی را در طول دوره مربیگری خود دیده است.

بحث فنی تیم ملی فوتبال با حضور کی روش کارنامه مثبتی دارد، اما حاشیه‌های حضور این سر مربی و بحث‌های تکراری و دعوا‌های کی روش در فوتبال شاید ضرر جبران‌ناپذیری در این دوره از جام ملت‌های آسیا به ایران زد.

از مهم‌ترین نکاتی که کارلوس کی روش در فوتبال ایران به وجود آورد، تفکر دفاع تیمی بود که تا آن زمان ما هنوز در این موضوع مشکل داشتیم و یکی دیگر از پیشنهاد‌ها و اقدامات سازنده کی روش ساختمان پک برای تیم ملی فوتبال بود.

برخی کارشناسان معتقدند کی روش تمام داشته‌هایش را به ایران داده و درس جدیدی برای فراگیری وجود ندارد، اما عده‌ای بر این باورند که بعد از رفتن کی روش فوتبال ایران بازهم دچار افت خواهد شد.

کی روش در طول حضورش در ایران ۱۰۰ بازی را به‌ عنوان سر مربی روی نیمکت نشست و درحالی‌که در این ۱۰۰ بازی بیش از نیمی از آن را با پیروزی سپری کرد.

تیم ملی ایران تحت هدایت کی روش آمار ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را دارد که از مهم‌ترین پیروزی‌های می‌توان به برد کره جنوبی، مراکش، قطر و ... اشاره کرد.

آیا موافق عقد قرارداد مجدد با کارلوس کی روش هستید؟

همچنین از شکست‌های تلخ نیز می‌توان به تقابل با عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ و این آخری یعنی باخت ۳ بر صفر مقابل ژاپن اشاره کرد.

البته تیم ملی در این مدت ۱۸۳ گل زده و ۶۰ گل هم دریافت کرده است. پیروزی در ۶۲ درصد بازی‌ها، میانگین گل زده ۱.۸۵ و میانگین گل خورده حدود ۵۹ صدم دیگر آمار به ثبت رسیده برای تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی روش بوده است که سبب شده تا او آمار موفقی در فوتبال ایران داشته باشد.

کی روش روز گذشته پس از بازی مقابل تیم فوتبال ژاپن قرارداد رسمی‌اش با تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید و به‌صورت غیرمستقیم از فوتبال ایران خداحافظی کرد، اما اینکه پیشنهاد جدیدی از ایران دریافت کند و یا به پیشنهاد کلمبیا پاسخ مثبت بدهد هنوز مشخص نیست.

شما می‌توانید در بخش نظرات کاربران با ذکر دلیل ماندن یا نماندن کی روش را برای ما ارسال کنید.