به گزارش پارس نیوز، 

 

تا لحظه‌ای که کارلوس کی‌روش چمدان‌هایش را به مقصد پرتغال یا هرکجا که قصد سکونت داشته باشد نبندد و هواپیمایش از روی باند فرودگاه امام خمینی بلند نشود و از رادارهای برج مراقبت تا آخرین نقطۀ مرز هوایی مشایعت نشود، نمی‌توان باور کرد که او از سمت خود استعفا داده است! هرچند که او در بیانیۀ رسمی خود از فوتبال ایران خداحافظی کرده است، اما اگر سابقۀ او را بررسی کنیم، متوجه آن خواهیم شد که او چندصد خداحافظی صوری داشته است!

 

هنوز چندساعت از این اعلام خداحافظی اینستاگرامی او نگذشته است که نیمکت تیم ملی چند دور  در دست مربیان بزرگ داخلی و خارجی چرخیده است! به حال در واکنش‌های احساسی دیگر خِبره شده‌ایم، اما باید واقع‌نگر بود، باید با اتفاقات منطقی برخورد کرد! مگر یافتن سرمربی برای تیم ملی ایران که امروز دیگر هزاران ذره‌بین را بر بالین خود می‌بیند به این سادگی‌هاست؟ به نحوی برخورد می‌شود که انگار زین‌الدین زیدان و ژوزه مورینیو و لوئیز انریکه پشت در ساختمان فدراسیون صف کشیده‌اند تا مهدی تاج رأس ساعت 7 صبح وارد دفتر کارش شود و مذاکراتشان را آغاز کنند.

برانکو ایوانکوویج
برانکو ایوانکوویج

 

بخشی دیگر از گمانه‌زنی‌های عجیب و به دور از حقیقتی که در این لحظات رقم می‌خورد، این است که به شکلی کاملاً جهت‌دار و سودجویانه، نام‌هایی برای جایگزینی کی‌روش مطرح می‌شوند که بیشتر در راستای جریحه‌دار کردن احساسات هواداران، بر سر مخاطبین خراب می‌شوند! نام‌هایی پرحاشیه و جنجالی همچون: برانکو ایوانکوویچ! تا ساعاتی دیگر هم احتمالاً او را سرمربی جدید ایران معرفی می‌کنند!

 

هروه رنارد بخت‌برگشته که تماشاگر دیدار ایران و ژاپن هم بود را به عنوالن گزینۀ بعدی هدایت ایران معرفی کردند، در حالی که این مربی زخم‌دیده از تیم ملی ایران، تا سال 2022 با مراکش قرارداد دارد و صرفاً در این دیدار حاضر نشده بود! بلکه برای تماشای تمام رقابت‌های این جام حاضر شده است؛ از همه این‌ها گذشته اینکه نام مربیان داخلی را دوباره به میان می‌آید بیشتر شبیه به یک شوخی لوس است، امیر قلعه‌نوعی، علی دایی، افشین قطبی و ...، ضمن احترام به تمام این مربیان محبوب و بزرگ، آنها تماماً در گذشته فرصت حضور در بر روی نیمکت ایران را داشته‌اند و با نتایجی بد از سمت خود برکنار شدند، تجربه را تجربه کردن، با کدام منطقی همخوانی دارد؟!

بازیکنان تیم ملی ایران
بازیکنان تیم ملی ایران

 

تا اطلاع ثانوی هیچ مربی هدایت ایران را نخواهد پذیرفت! پس هرگونه شایعه و گمانه‌زنی را از ذهن خود دور کنید، قطعاً با نام برانکو تا ساعاتی دیگر روبرو خواهید شد تا برای کاستن فشار این ناکامی، بخشی از خشم افکار عمومی را به سمت این مربی کروات هدایت کنند، اما او هم به هیچ عنوان گزینۀ هدایت تیم ملی ایران توسط فدراسیون فوتبال نیست، چرا که برانکو هم سال‌ها پیش فرصت آن را داشت تا با آن نسل طلایی ایران به موفقیت برسد، اما نتایجش دست کمی از نتایج کی‌روش نداشت و هرگونه مذاکره با او ثابت خواهد کرد که یک سناریوی پلید برای به قدرت رساندن دوباره او در پشت پرده وجود داشته است!

 

به عنوان هوادار تیم ملی ایران، منتقد، کارشناس، حامی، و ...، این وظیفه تمامی ماست که در آیندۀ فوتبال ملی کشورمان سهیم شویم و اجازۀ رقم خوردن اشتباهی دیگر را از سوی فدراسیون فوتبال ندهیم و این بار با مشارکت و اتحادی بی‌سابقه، نام سرمربی بعدی تیم ملی کشورمان را خودمان انتخاب کنیم! این جریان‌سازی بالاخره باید صورت بگیرد تا مغایر خواسته‌هایمان شکل نگیرد و در آینده متحمل صدمات و شکست‌های دیگری نشویم!