به گزارش پارس نیوز، 

بیژن ذوالفقارنسب درباره شکست ۳ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، عنوان کرد: مقابل ژاپن بازی را خوب شروع کردیم. در این بازی هم به دنبال ارسال‌های بلند از جناحین بودیم اما ژاپنی‌ها خیلی خوب این موضوع را آنالیز کرده بودند و موفق شدند مهاجمان ما را به خوبی مهار کنند و اجازه سرزنی به آنها ندهند. فکر می‌کنم تیم ملی ایران در این بازی پِلن دومی نداشت و هیچ اقدامی برای به ثمر رساندن گل از راه دیگری انجام نداد.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: بازی تا قبل از دریافت گل پایاپای دنبال می‌شد، اما برخوردی در گوشه زمین صورت گرفت و در حالی که بازیکن ما زودتر می‌توانست خودش را زودتر به توپ برساند بازیکن ژاپنی باهوش بود و خودش را به توپ رساند و گل اول برای آنها به ثمر رسید. بعد از آن تیم ملی تمرکزش را از دست داد و آرامش ساختار دفاعی ایران به هم خورد. تیم عصبی شد و باز هم به دلیل نداشتن برنامه نتوانست به دروازه ژاپن نزدیک شود. در آن سو ژاپن حریفی بود که با آرامش و تمرکز بیشتری کار می‌کرد و برای همین موفق شد به گل‌های بعدی دست پیدا کند.

ذوالفقارنسب عنوان کرد: می‌توانستیم با تغییراتی در ترکیب تیم نسبت به بازی چین، ژاپن را مهار کنیم، اما ما باز هم بازی یکنواخت را در دستور کار قرار دادیم. نمی‌توانیم بگوییم تیم ملی ایران ناباورانه مقابل ژاپن شکست خورد، چون آنها خیلی خوب بودند و با تمرکز کار کردند. تیم ما در اخلاق نیز باخت، چرا که ظاهراً هیچ کدام از بازیکنان ما تحمل این باخت را نداشتند و رفتارهای غیراخلاقی و غیرورزشی که ضرورت نداشت را از خود نشان دادند، ما باید این موضوع را هم قبول کنیم.

وی با توجه به پیروزی‌های پرگل ایران در بازی‌های قبلی جام ملت‌ها یادآور شد: تیم‌های ویتنام، عمان یا چین که همگی جزو تیم‌های درجه دو یا سه آسیا هستند را خیلی خوب شکست دادیم، برای همین مقداری در تیم خودباوری کاذب شکل گرفت. مهره‌های بسیار خوب در تیم داشتیم که نشد از آنها استفاده کنیم. در تیم ملی کار تاکتیکی متنوعی نداشتیم و از دقیقه یک به دنبال ارسال‌های بلند و ضربه سر، سردار آزمون یا دیگر بازیکنان بودیم. حداقل می‌توانستیم در نیمه دوم زودتر تغییراتی انجام و راه رسیدن به دروازه ژاپن را تغییر دهیم، اما این کار صورت نگرفت. مدام ارسال‌های بلند را در دستور کار قرار دادیم که همه آنها را مدافعان ژاپن به خوبی دفع کردند.

ذوالفقارنسب در رابطه با اینکه کی‌روش در ایران بماند یا خیر گفت: کی‌روش ۸ سال در ایران حضور داشت و هرچه از لحاظ فنی داشته به فوتبال ما داده است. باید حتماً در سطح ملی تغییراتی انجام دهیم. این هم به نفع فوتبال ملی ما است و هم به نفع کی‌روش، چون فضای روحی خاصی به وجود آمده که به نفع کی‌روش هست که به جای دیگری برود. باید بدانیم کی‌روش به غیر از ۲ بار راهیابی به جام‌جهانی هیچ موفقیت دیگری در فوتبال ما نداشته است، همچنین با کی‌روش ۲ بار به جام ملت‌ها هم رفتیم که هر دو بار ناکام بودیم، آن هم در صورتی که در هر ۲ دوره تیم ما جزو مدعیان بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: امیدوارم مردم نسبت به این ناکامی صبور باشند، بالاخره ورزش است و همیشه شادی و غم‌هایی را دارد. بهتر است مردم کسی را برای این باخت متهم نکند، ما در یک بازی رودررو مقابل یک تیم قابل احترام که از ما بهتر و با برنامه‌تر بود بازی کردیم و آنها موفق شدند از اشتباهات ما استفاده کنند، برای این نباید کسی را متهم کنیم. بازیکنان این تجربه را دارند که بعد از حذف در جام ملت‌ها چطور به فوتبال‌شان ادامه دهند. امیدوارم فدراسیون فوتبال هم به این ناکامی در آسیا واکنش مثبت داشته باشد.