به گزارش پارس نیوز، 

بهروز سلطانی، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران، درباره پیروزی پرگل تیم ملی مقابل چین به خبرنگار برنا گفت: فکر می‌کنم ما در هر دهه از پنجاه تا به امروز همیشه در یک مقطع تیمی آماده با اسطوره‌هایی بسیار خوب داشتیم که در دهه فعلی هم این تیم با یک مربی دانا خیلی خوب بازی می‌کند و همه بازیکنان در همه پست‌ها به بهترین شکل خودشان را نشان می‌دهند، درست مثل بازی که از تیم ملی مقابل تیم چین دیدیم.

 

دروازه‌بان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سال 1984 درباره عملکرد علیرضا بیرانوند درون دروازه و اینکه آیا حالا زمان حضور این دروازه‌بان در اروپا نیست؟ اظهار داشت: اگر به نمودار عملکرد بیرانوند نگاه کنیم، خواهیم دید او در اوج خودش است و کار سختی نیز از این به بعد خواهد داشت. رسیدن به اوج یکسری سختی می‌خواهد و ماندن در اوج هم باز سختی مضاف بر آن می‌خواهد. درباره اینکه گفتید آیا زمانش رسیده که او به اروپا برود باید بگویم به نظر من خیر. بیرانوند در پرسپولیس بماند و آقایی کند بهتر است تا اینکه بخواهد در اروپا دروازه‌بان رزرو باشد. خودم سابقه حضور در آلمان را دارم اما فقط روی نیمکت بودم! شما یک دروازه‌بان آسیایی موفق نشان دهید که در اروپا هم توانسته باشد پیشرفت کند؟ به هرحال امیدوارم بیرانوند بتواند در ادامه رقابت‌ها هم به بهترین شکل پیش برود.

 

سلطانی درباره بازی ایران و ژاپن در نیمه نهایی عنوان کرد: ژاپن، ژاپن همیشگی نیست. این تیم بعد از جام جهانی جوانگرایی کرده و شاید در دو، سه سال آینده آنها قدرتمند شوند اما در حال حاضر ما از آنها قدرتمندتر هستیم و معتقدم ملی‌پوشان توان شکست ژاپن را دارند. یک پای فینال هستیم و معتقدم تیمی در این جام نیست که ما توان شکست آن را نداشته باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که ما برای این تیم انرژی مثبت بفرستیم، معتقدم نقد و انتقاد وقت دارد و حالا زمان خوبی برای این کار نیست، اجازه بدهید تیم کارش را در جام ان‌شاءالله با قهرمانی بتواند به پایان برساند، آن‌وقت واقعا اگر نقد سازنده‌ای بود می‌توانیم آن را ارائه کنیم و در موقعیت فعلی همه باید پشت تیم ملی باشیم تا این تیم بتواند با قهرمانی دل مردم را شاد کند و بسیار امیدوار هستم این اتفاق رخ بدهد.