به گزارش پارس نیوز، 

/دوست دارم دایی را در ورزشگاه ببینم

تیم ملی فوتبال ایران تا اینجای مسابقات جام ملت های آسیا تاکنون 12 گل به ثمر رسانده و یکی از بهترین تیم های این جام از نظر گل زده و گل خورده محسوب می شود. مهاجمان تیم ملی در این مسابقات به حدی آماده نشان دادند که هر کدامشان به زمین می روند برای مدافعان حریف خطرناک هستند.

کریم انصاری فرد از آن دسته بازیکنان است که در دیدار با چین از تک فرصتی که نصیبش شد نهایت استفاده را برد و گل سوم ایران را به ثمر رساند. بازیکنی که در دیدار با پرتغال پنالتی ایران را هم در جام جهانی گل کرده بود حالا یک گل به گلهای ملی خود در یک تورنمنت مهم دیگر اضافه کرده است.

انصاری فرد در گفت و گو  پیرامون مسائل مختلف از جمله بازی با ژاپن، محرومیت طارمی و .... صحبت هایی انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید:

 ابتد از بازی با چین شروع کنیم....

خدا را صد هزار بار شکر که تیم ملی شخصیتی پیدا کرده که مقابل همه رقبا با احترام وارد زمین می شود و با قدرت آنها را شکست می دهد.ما بازی خوبی مقابل چین انجام دادیم، آنها تیمی صاحب سبک هستند که در سال های اخیر مربیان و بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشورشان برده اند و به همین دلیل پیشرفت زیادی کرده اند.در راس این تیم هم مربی بزرگی مثل لیپی حضور داشت ولی دیدید که بازیکنان با تمام توانشان بازی کردند و این برد مبارک مردم ایران که واقعا سختی های زیادی کشیده اند. شاید تنها دلخوشی این مردم فقط برد تیم ملی باشد ولی آنها مطمئن باشند بازیکنان تیم ملی از لحظه ای که وارد زمین می شوند فقط به فکر شاد کردن دل مردم هستند و این را صمیمانه از ته دل به آنها می گویم.

بعد از حضور تو زمین گل زدی و به نظر می رسد همه مهاجمان تیم ملی برای مدافعان خطرناک هستند...

بابت این موضوع هم شاکر خدا هستم. همه بازیکنان عالی کار کردند و خوشحالم که تلاش بازیکنان را به ثمر رساندم و  توانستم سهم کوچکی در این برد داشته باشم. امیدوارم در 2 بازی آینده هم بتوانیم نتایج خوب و پرگلی کسب کنیم.

بازی سختی با ژاپن داریم،قبول داری این بازی فینال محسوب می شود؟

صد در صد. بازی با ژاپن یک بازی حساس محسوب می شود.همه تیم ژاپن را می شناسند و می دانند که این تیم می تواند تیم ملی را اذیت کند اما ما باید حواسمان را کاملا جمع کنیم و تا روز بازی این تیم را آنالیز خواهیم کرد که بازی خوبی انجم دهیم. از طریق شما هم یک قولی به مردم می دهم.

چه قولی؟

من این قول را می دهم تا الان هر چیزی که از تیم ملی دیده اید در بازی با ژاپن صد برابر آن را خواهید دید. بازیکنان تیم ملی جانشان را برای این بازی می گذارند چون این 2 بازی آینده است که می تواند رویای چندین ساله ما را به حقیقت تبدیل کند. این موضوع یک انگیزه مضاعف برای بازیکنان است که با تمام توان بازی کنند. بی صبرانه هم آمده شروع بازی هستیم.

تیم ملی بعد از ۱۵سال  به نیمه نهایی آسیا رفته است، چطور شده که تیم بدون گل خورده و با گلهای زیاد تا اینجا جلو رفته است؟

در تیم ما همه خوب دفاع و همه خوب حمله می کنند از فوروارد تا خط دروازه. در این چند سال این کار را از کی روش یاد گرفتیم. این ها همه کار تیمی است و اگر گلی نمی خوریم و کلین شیت می کنیم کار کل تیم است.امیدوارم با کمک خداوند بزرگ تا آخر بازی ها به این شکل ادامه بدهیم و گلی دریافت نکنیم چون برای موفقیت تیم هم‌قسم شده ایم.

خیلی ها بعد از بازی با چین از قهرمانی ایران صحبت کردند. در مورد این موضوع چه صحبتی داری؟

خیلی زود است در این مورد حرف بزنیم. مهمترین بازی ما بازی با ژاپن است و تمام تمرکز ما باید روی این موضوع باشد و بس.

مهدی طارمی در بازی بعد محروم است و شاید خودت از ابتدا بازی کنی...

مهدی از ابتدای مسابقات خیلی زحمت کشیده و بازیکن خیل قابلی است. داور می توانست در بازی با چین به او کارت ندهد. جای او در بازی آینده خالی است ولی در این تیم واقعا بحثی برای این موضوعات نیست که چه کسی بازی می کند و چه کسی بازی نمی کند. همه سرحال هستند و می توانند به تیم کمک کنند. مهدی طارمی هم کنار ما است و همه امیدواریم در این بازی به موفقیت برسیم.

 در صحبت هایت گفتی که صحبت از قهرمانی زود است ولی آیا به این فکر کردی که اگر قهرمان شدید جام را به چه کسی هدیه کنید؟ به هر حال بازیکنان معمولا سعی می کنند به صورت روحی و روانی این صحبت ها را انجام بدهند...

اگر قهرمان شدیم این جام مال مردم است. نه متعلق به من است  و نه بازیکنان. ما وسیله هستیم و بس. اگر قهرمان شدیم این جام متعلق به کُرد و آذری و لُر و بلوچ و فارس و ... است.امیدوارم اگر این اتفاق افتاد همه با هم یک روز به یاد ماندنی داشته باشیم. من از مسئولان می خواهم نه برای تیم ملی بلکه اگر تیم ما قهرمان شد کاری کنند مردم از ته دلشان یک روز کامل خوشحال باشند.

 به نظرت این تیم را می توان بهترین تیم بعد از انقلاب نامید یا نه... چون خیلی ها معتقدند تیم جام جهانی 98 و ... تکرار نخواهند شد؟

به نظر من همه تیم های ملی ما همیشه خوب بودند و واقعا همه تلاش کردند. اسطوره های تیم ملی همیشه خالصانه کار کردند و تیم ملی الان هم یکی از بهترین ها است. من در آن جایگاه نیستم که کارشناسانه بگویم این تیم بهترین است ولی صد در صد یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ فوتبال ایران است. این هم حاصل کار و تلاش کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال است. همه این اتفاقات و بردها مربوط به یک سال و 2 سال نیست و به 8 سال کار بر می گردد. البته الان دیگر وقت خوشحالی نیست و باید همه حواس و تمرکزمان را روی بازی با ژاپن بگذاریم و همه باید برای یک بازی حیاتی آماده شویم.

 و صحبت آخر؟

 می خواستم به 2 نکته اشاره کنم. اول اینکه تولد برادرم محمدرضا انصاری فرد است و گلم را به او تقدیم می کنم و از راه دور به او تبریک می گویم.و نکته دوم هم این است که می خواستم از پیشکسوتان فوتبال ایران برای بازی با ژاپن دعوت کنم. از همه این عزیزان که حتی یک دقیقه برای فوتبال ایران زحمت کشیدند دعوت می کنم در بازی با ژاپن یار و یاور تیم ملی باشند به خصوص از آقای علی دایی عزیز که همه می دانند چقدر به او ارادت دارم. نمی دانم آقای دایی چنین فرصتی دارند یا نه ولی از ایشان و تمامی بزرگان فوتبال ایران و زحمتکشان دعوت می کنم در بازی دوشنبه در کنار تیم ملی باشند و دوست دارم آنها را کنارمان در ورزشگاه ببینیم به این امید که در کنار آنها جشن پیروزی بگیریم.