به گزارش پارس نیوز، 

دیدار عربستان و قطر در شرایطی برگزار شد که از آن به عنوان سیاسی‌ترین بازی جام نام برده می‌شد؛ دیداری که تحت تاثیر مناقشات سیاسی چند سال اخیر دو کشور قرار داشت و از نگاه فوتبالی هم پیروزی شاگردان سانچس به نوعی حذف عربستان را رقم زد که باید برای رسیدن به مرحله یک چهارم، سخت‌ترین بازی این مرحله را مقابل ژاپن برگزار می‌کردند و در نهایت هم شاگردان پیتزی تاوان شکست مقابل قطر را دادند و با شکست مقابل ژاپن از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند؛ شکستی که بازتابی بسیار منفی نزد رسانه‌های سعودی داشت.

عراق و قطر

پس از این دیدار شاید کسی تصور رقم خوردن دیداری سیاسی‌تر را حداقل در این جام نمی‌کرد؛ چرا که تصور رسیدن دو تیم قطر و امارات به نیمه نهایی چیزی شبیه غیرممکن بود ولی با تفرکات آلبرتو زاکرونی با تجربه و فیلیکس سانچز اسپانیایی، این اتفاق مهم تبدیل به واقعیت شده است.

حالا که قطر برخلاف پیش بینی‌ها موفق به حذف کره جنوبی شده و برای اولین بار در تاریخش به نیمه نهایی رسیده، امارات هم در عین شگفتی و برخلاف پیش بینی‌ها مانند ۴ سال پیش، موفق به حذف شاگردان گراهام آرنولد و رسیدن به جمع ۴ تیم برتر شد تا دو تیم و کشوری پای دیگر مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باشند که این روزها به هیچ وجه روابط خوبی ندارند و این مسابقه می‌تواند جایی باشد برای تسویه حساب‌های سیاسی.

 

روابط امارات و قطر به حدی این روزها تیره و تار شده که هیچ هواداری از این کشور در امارات حاضر نشده و اذیت شدن چند خبرنگار قطری و بازگرداندن آنها به کشورشان و همینطور راه ندادن نائب رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا به امارات که در ابتدای رقابت‌ها رخ داد، سبب شده این روابط تیره‌تر و بدتر از زمان شروع رقابت‌ها هم بشود.

به هر ترتیب امارات به نیمه نهایی رسید و شاهد دیداری حیثیتی و البته عجیب در این مرحله خواهیم بود؛ مسابقه‌ای که زیر سایه مناقشات سیاسی ایجاد شده طی دو سه سال اخیر میان دو کشور قطر و امارات، می‌تواند با برخوردهای فیزیکی زیاد و احتمال ایجاد محرومیت برای بازیکنان دو تیم هم همراه شود. پیش بینی ای که اگر درست از آب در بیاید، می‌تواند کار را برای یکی از دو تیم ایران و ژاپن که یک پای فینال خواهند بود، با توجه به خستگی حریف آسان‌تر کند.

 

با این حال پیش از اینکه فینال از راه برسد، هر چقدر دیدار دو تیم ایران و ژاپن می‌تواند از نگاه فنی به آن نگریسته شود، دیدار قطر و امارات میزبان مسابقات، مصافی خواهد بود که مسائل سیاسی بر آن سایه می‌افکند.