به گزارش پارس نیوز، 

نویسنده بخش بین الملل ورزش گاردین با اشاره به شکست استرالیا از امارات میزبان نوشت: اینکه امارات ضعیف، بتواند استرالیای مدعی را شکست دهد، ممکن است به امتیاز میزبانی امارات مربوط شود، اما دوم شدن در گروه B یا شکست دادن ازبکستان در ضربات پنالتی را چگونه توجیه کنیم؟ استرالیا اصرار دارد رسانه‌های انگلیسی فوتبالش را بالاتر از آسیا بدانند، غرور هم حدی دارد، این تیم حتی در حد برخی از تیم‌های حذف شده در مرحله گروهی هم ظاهر نشد و شانس خوبی داشت که تا این مرحله بالا آمد.

گاردین در ادامه گزارش خود آورده است: فوتبال استرالیا ربطی به اروپا نداشت، آنها دیگر حق ندارند خود را یک تیم نزدیک به اروپا توصیف کنند. وقتی ستارگان تیم ملی استرالیا را زیر ذره بین می‌گیریم، واقعاً موضوع این است که اینها ستارگان قابل قیاس با بازیکنان لیگ برتر انگلیس نیستند، مارک میلیگان، جکسون یا حتی رایان، نه اینها دیگر اسم‌هایی نیستند که فوتبال استرالیا توقع داشته باشد با تکیه بر آنها مدام بنویسیم و فضای وب سایت خود را به آنها اختصاص دهیم، در این مدت کمتر از فوتبال قطر، ایران یا ژاپن نوشتیم و این اشتباه بود، جام ملت‌های آسیا معتبر است و تیم‌ها نزدیک به هم و بسیار زیبا بازی می‌کنند، استرالیا اما در شأن این فوتبال نبود و حذف شد.

در ادامه گزارش گاردین با اشاره به نوع بازی استرالیا در چند بازی قبلی آمده است: از ابتدا استرالیا یک بازی قابل پیش بینی و تکراری را ارائه داد، همه ما نوع این بازی را پیش بینی می‌کردیم و حتی می‌توانستیم تعویض‌های مربی استرالیا را ۲۰ دقیقه زودتر حدس بزنیم، تاکتیک رو شده و لو رفته استرالیا، مضحک بود و در فوتبال حرفه‌ای دیگر جایی برای این تاکتیک‌های تکراری و قابل تحلیل وجود ندارد.